نیازمندترین افراد در جامعه

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که نسبت به افراد نیازمند مسئولیت داریم و افراد نیازمند نیاز به یاری ما دارند. دین اسلام در میان افراد غنی و نیازمند برتری قرار نداده است و در صورتی که افراد نیازمند زکات افراد ثروتمند را قبول نکنند مال ثروتمندان تطهیر نخواهد شد. با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به نیازمندترین افراد در جامعه صحبت کنیم.

نیازمندترین افراد در جامعه

در واقع یک جامعه از افراد با نیاز های متفاوت تشکیل شده است. در واقع افراد نیازمند در جامعه به دسته های مختلفی تقسیم می شود و نمی توان گفت نیازمندترین افراد در جامعه چه دسته ای هستند. ما در قسمت زیر به بررسی نیازمندترین افراد در جامعه می پردازیم.

۱- کودکان و دانش آموزان نیازمند

کودکان و دانش آموزان نیازمند مستعدی که یا سرپرست ندارند یا بد سرپرست هستند، با مشکلات مادی بسیاری رو به رو هستند. کودکان و دانش آموزان نیازمند مستعدی قصد ادامه تحصیل دارند اما به دلیل مشکلات مادی امکان رفتن به مدرسه را ندارند بنابراین نیازمند یاری هستند‌. از اهداف ما در موسسه دارالاکرام کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند مستعدی است که همواره برای کسب علم تلاش می کنند. چنانچه بخواهید به ما بپیوندید می توانید در سایت “به مهربانی” در نقش حمایت کننده دانش آموزان نیازمند یا معرفین دانش آموزان نیازمند ثبت نام کرده و عضو شوید.

تصویر

۲- زنان بی سرپرست و بد سرپرست

بسیاری از خانواده ها هستند که سرپرست ندارند یا دارای سرپرست نامناسب هستند. این خانواده ها امکان حمایت ندارند و به سبب وجود مشکلات مالی نیازمند کمک و یاری هستند که خوشبختانه موسسات خیریه بسیاری وجود دارند تا به این خانواده ها کمک کنند. زنان سرپرست خانواده اغلب هم به جای پدر هستند و هم به جای مادر. آنها برای آسایش فرزندان خود سختی های بسیاری متحمل می شوند.

۳- بیماران سرطانی و صعب العلاج

در جامعه مدرن امروزی پزشکان بسیاری به دنبال شیوه آسان و کم هزینه درمان بیماری های سرطانی و صعب العلاج هستند. این شیوه های درمان اغلب هزینه زیاد و راه درمان طولانی مدت دارند. بنابراین موسسات خیریه بسیاری در جهت کمک به بیماران خاص و سرطانی و صعب العلاج تشکیل شد.

۴- کودکان کار

هر روزه در خیابان کودکان کار زیادی را می بینیم که در حال فروختن گل، دستمال کاغذی، واکس زدن و … هستند. جدا از اینکه برای برخی واقعا تبدیل به نوعی کاسبی شده اما می توان گفت در این میان افراد واقعی نیازمند زیادی هستند که مجبورند برای مایحتاج خود کار کنند. کودکان کار واقعی که بخاطر شرایط سخت خود کار می کنند از درس خواندن محروم هستند و گاهی هم درس می خوانند و هم کار می کنند. امکان موفقیت چنین افرادی نسبتا زیاد است چرا که به علم و کار ارزش قائل هستند و مجبورند در زندگیشان با وجود ناامیدی های بسیار تعادل ایجاد کنند.

۵- خانواده هایی با مشکلات مالی

این قشر از مردم اغلب جزء فقرا و نیازمندان محسوب می شوند که با وجود اشتغال به کار سرپرست خانواده، درآمد حاصل از آن به قدری کم است که هزینه های خانه را کفایت نمی کند. راه حل کمک به این خانواده ها مهارت افزایی و اشتغال در کاری مناسب است. اگر سرپرست این خانواده در یک کار مناسب مشغول شود مشکلشان حل خواهد شد اما نیاز به حمایت دارند تا زمانی که بتوانند هزینه های خود را مدیریت کنند و اوضاعشان معقول شود.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در قسمت فوق ذکر شد نتیجه می گیریم که نیازمندترین افراد در جامعه شامل کودکان و دانش آموزان نیازمند، زنان بی سرپرست و بد سرپرست، زنان سرپرست، بیماران سرطانی و صعب العلاج، خانواده های نیازمند هستند. هر کدام از نیازمندترین افراد در جامعه با راه حل زکات و خمس به سامان رسیده و مشکلشان حل می شود. لذا با توجه به اینکه موسسات خیریه بسیاری در جهت کمک به نیازمندان تشکیل شده است می توانیم با پیوستن به این موسسات به آنها در جهت تحقق اهداف و دستگیری نیازمندان کمک کنیم. در نهایت موسسه دارالاکرام که با هدف کمک به دانش آموزان مستعد و نیازمند تشکیل شده است در جهت یاری رساندن به دانشجویان و دانش آموزان نیازمند گام بر میدارد. چنانچه بخواهید به مجموعه دارالاکرام بپیوندید می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس حاصل فرمایید.

خیلی متشکریم که در مقاله نیازمندترین افراد در جامعه همراه با ما بودید. چنانچه سوالی در مورد این مقاله دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در میان بگذارید. همچنین اگر تجربه کمک به نیازمندان را دارید می توانید تجربه خود را در قالب خاطره از طریق درج کامنت با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشته های مرتبط