تولید محتوا برای خیریه

دعوت به تولید محتوا جهت کمک به نیازمندان

دعوت از همیاران نویسنده برای همکاری با موسسه خیریه دارالاکرام

چرا با دارلاکرام همکاری کنیم

شاید از خود سوال کنید برای همکاری داوطلبانه چرا موسسه دارالاکرام  را باید انتخاب کرد. این حق مسلم شماست که به عنوان همیار از کم و کیف فعالیت های موسسه خیریه دارالاکرام آگاه شوید و سپس نسبت به همکاری یا عدم همکاری با آن تصمیم گیری نمایید.

خیریه دارالاکرام موسسه ای غیرانتفاعی با رویکردی فراسیاسی و فرامذهبی است که در سال 1380 تاسیس شده است. این موسسه طبق منشور خیریه از هرگونه فعالیت اقتصادی منع شده است و با دریافت کمک های مردمی و حمایت های بانیان به فعالیت می پردازد.

بانیان موسسه دالاکرام

این خیریه با سابقه ای نزدیک به دو دهه در زمینه حمایت تحصیلی از دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست موثر، از مقطع ابتدایی تا دانشگاه، و با برخورداری از 19 شعبه استانی فعالیت می نماید. موسسه دارالاکرام با بهره مندی از مجهزترین سامانه آنلاین کشوری، تحت عنوان سامانه آنلاین به مهربانی، تاکنون توانسته است بیش از 4000 دانش آموز را تحت پوشش قرار دهد.

هدف اصلی موسسه دارالاکرام پیشگیری از  پدیده نامطلوب بازماندگی تحصیلی کودکان است؛ کودکانی که به دلیل ناتوانی مالی خانواده، قادر به ادامه تحصیل نیستند. این کودکان در معرض خطر ترک تحصیل و پیوستن به جمع کودکان کاری قرار دارند که  علی رغم  آسیب های جسمی و روحی فراوان، می کوشند با آوردن لقمه نانی بر سر سفره خانواده باری از دوش سرپرست خود بردارند.

کمک به کودکان کار

دانش آموزان تحت پوشش موسسه دارالاکرام، کودکان یا نوجوانانی هستند که یا والدین خود را از دست داده و نزد اقوام زندگی می کنند، یا به دلیل فوت، ناتوانی جسمی، زندانی بودن، اعتیاد پدر و طلاق والدین، تک سرپرست بوده و نزد مادر خویش زندگی می کنند. در چنین خانواده های زن سرپرست، اغلب به دلیل کم سوادی، بی سوادی و نداشتن مهارت خاص و بیکاری مادران،  و زندگی در مناطق کم برخوردار، کودکان از حداقل امکانات ضروری برای زندگی و تحصیل برخوردار نیستند.

این دانش آموزان علی رغم برخورداری از استعداد، علاقه مندی و انگیزه، تنها به دلیل کمبودهای مالی خانواده از تحصیل که حق مسلم هر کودکی است باز می مانند. اغلب این کودکان ناگزیر به مشاغلی چون دست فروشی و کارگری روی می آورند و از فضای امن مدرسه جدا و در خیابان ها رها می شوند. آنها در معرض انواع بیماری ها و آسیب های جدی روحی و جسمی اعم از اعتیاد و بزهکاری قرار می گیرند. این امر نه تنها به این اقشار آسیب پذیر که به امنیت جامعه آسیب های جدی وارد می سازد.

یافتن فرضت های شغلی

دارالاکرام با توجه به آسیب پذیری این قشر از جامعه و نقش موثر آنها در آینده کشور، رسیدگی به این قشر را به عنوان ماموریت انسانی اخلاقی و سازمانی خویش در نظر گرفت و از همان ابتدا امر کوشید با گردآوردن جمع کثیری از نیکوکاران این مهم را محقق سازد که تاکنون نیز موفق بوده است.

موسسه دارالاکرام به عنوان مسئولیت اجتماعی خویش لحظه ای از مسیر خود فاصله نگرفته و به دلیل وظیفه شناسی، تعهد، صداقت، شفافیت و پشتکار مورد وثوق نیکوکاران کشور قرار گرفته و توانسته است جمعی از یاران نیکوکار را در حوزه های مختلف اعم از حامی، همیار، بانی و مددکار در این مجموعه گرد آورد و در سراسر کشور به ویژه در مناطق دورافتاده و کم برخوردار این دانش آموزان و خانواده های شان را تحت پوشش و حمایت های چندگانه خویش قرار دهد.

حال با توجه به گستردگی، تنوع و توسعه تولید محتوا  اعم از کپشن، داستان، و مقاله برای استفاده در بخش های مختلفی چون  اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ، بلاگ به مهربانی،  سایت دارالاکرام و هم چنین الفبای فردا و ضرورت همکاری بیشتر در این بخش، از نویسندگان مجرب، خلاق و علاقه مند به فعالیت های داوطلبانه تقاضا می شود در گام نخست، فرم زیر را تکمیل و برای ما ارسال کنند. سپس برای مراحل بعدی، با شما در اسرع وقت تماس خواهیم گرفت.

چنانچه غیر از حوزه نویسندگی نیز، به همکاری داوطلبانه در دیگر زمینه ها علاقه مند هستید، برای اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

/کار-داوطلبانه-در-موسسات-خیریه-مختلف/https://bemehrbani.com/blog

 

فرم همکاری داوطلبانه در تولید محتوا

    کد ایزو :X17-15-00








    نوشته های مرتبط