بهترین برندهای لوازم تحریر

انواع برندهای لوازم تحریر

لیست بهترین برندهای لوازم تحریر

لوازم التحریر از ضروری‌ترین ابزارها برای تحصیل است به طوریکه در صورت عدم امکان تهیه این لوازم، ممکن است دانش آموز از تحصیل محروم بماند. قیمت لوازم التحریر روز به روز در حال افزایش است و توانایی خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های نیازمند کمتر شده است. عدم توانایی خانواده‌ها در تهیه و خرید لوازم موردنیاز کودکانشان برای تحصیل، باعث می‌شود این کودکان نتوانند به مدرسه بروند. محرومیت تحصیلی این کودکان به یکی از معظلات بزرگ جامعه‌ی ما تبدیل شده است که نتیجه‌ی آن احتمال آلوده شدن این کودکان به کارهای خلاف و همچنین تبدیل شدن این کودکان به کودکان کار و کار کردن آن‌ها در محیط‌های نامناسب است.

خرید لوازم التحریر تنها محدود به دانش‌آموزان و دانشجویان نیست. کارمندان نیز به دلایل مختلف لوازم التحریر خریداری می‌‌کنند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. کارمندی که روزانه با لوازم اداری نظیر منگنه زن، زونکن اداری، پانچ و پایه چسب سروکار دارد و بارها و بارها در طول روز از آن ها استفاده می کند، به دنبال برندی است که خراب نشود، ارزان باشد و برای وی با صرفه باشد. به همین دلیل شناخت برندهای ایرانی و خارجی لوازم تحریر به خرید به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر کمک می‌کند.

برندهای خارجی

برندهای لوازم تحریر خارجی

  1. یوروپن Europen

تمرکز اصلی یوروپن روی طراحی محصولات خاص و منحصر‌به‌فرد است. در لیست محصولات این برند اروپایی، ست‌های روان‌نویس و خودکار مخصوص هدیه هم دیده می‌شود.محصولات فلزی زیبایی بخش میزهای کار و تحریر که اغلب با رنگ‌های نقره‌ای و طلایی آنها را دیده‌ایم. یوروپن (Europen) در سال ۱۹۹۹ میلادی تاسیس شد. این برند اولین فعالیت تجاری مشترک کشور‌های اروپایی بعد از تشکیل اتحادیه‌ی اروپا بود.

  1. فابر کاستل Faber-Castell

فابر کاستل (Faber-Castell) یکی از نام‌آشناترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم‏التحریر در جهان است. این شرکت آلمانی، هم‌زمان با  تولید لوازم‌التحریر کاربردی برای عموم، به‌صورت اختصاصی محصولاتی برای حرفه‌ای‌ها تولید می‌کند. امروزه این برند لوازم تحریر با تولید انواع مداد، مداد رنگی، پاکن، تراش، انواع وسایل نقاشی و طراحی و موارد دیگر در اکثر کشورهای دنیا شناخته شده است و محصولاتش مورد استفاده همه افراد، اعم از دانش‌اموزان ابتدایی تا دانشجویان معماری، است.

  1. استدلر Staedtler

استدلر (Staedtler) در سال ۱۸۳۵ میلادی در شهر نورنبرگ آلمان تاسیس شد. بیشتر ما مداد مشکی کمل (Camel) با روکش زرشکی را به‌یاد داریم که شاید از مجبوب‌ترین محصولات این کمپانی باشد، اما کمپانی استدلر علاوه بر مداد و خودکار مورد استفاده دانش‌آموزان، لوازم طراحی و نقاشی حرفه‌ای و لوازم رومیزی مانند گیره کاغذ و تراش و غیره را نیز تولید می‌کند. از مداد‌پاک‌کن‌ها و خودکار‌های فانتزی گرفته تا لوازم حرفه‌ای نقشه‌کشی و طراحی، همه از محصولات باکیفیت و خوش‌ساخت استدلر هستند.

  1. پنتل Pentel

مدیر کمپانی پنتل بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید لوازم تحریر اداری گذاشت و با نوآوری‌هایش در این صنعت برندش را به دنیا معرفی کرد. او تا پیش از مرگش در سال ۲۰۱۰ دو محصول منحصر به فرد ماژیک رنگی و ماژیک تخته وایتبرد (قابل پاک شدن) را ابداع و بهنام خود ثبت کرد. علاوه بر لوازم تحریر اداری، کمپانی پنتل لوازم حرفه‌ای نقاشی مانند آبرنگ، رنگ روغن و پاستل را نیز تولید می‌کند که در نوع خود بهترین هستند و ادارات را نیز با محصولاتی مانند گیره کاغذ، چسب، پاکن و … تجهیز کرد.

  1. اونر(Owner)

«اونر» (Owner) سال‌هاست که لوازم‌التحریر تولید می‌کند. این شرکت کره‌ای از اعتبار زیادی در بازار‌های جهانی بهره می‌برد. «اونر» (Owner) یک شرکت کره‌ای است که درزمینه‌ی طراحی و ساخت لوازم‌التحریر فعالیت می‌کند. اونر همواره سعی کرده تا محصولاتی مقرون‌به‌صرفه همراه با کیفیت ساخت مناسب را به بازار‌های جهانی عرضه کند؛ درنتیجه لوازم‌التحریر تولیدی این شرکت کره‌ای، برای عموم مردم و حتی حرفه‌ای‌ها بسیار کاربردی و مناسب است. در نظر داشته باشید که محصولات شرکت اونر در بازار ایران با تنوع بسیار بالایی و با قیمت مناسبی عرضه می‌شود.

  1. استابیلو Schwan-Stabilo

در ابتدا مانند بسیاری از کارگاه‌های تولید مداد آلمانی، به دلیل فراوانی گرافیتی و خاک رس در آن منطقه تنها تولید خانواده شوان هم مداد بود، اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و برحسب نیاز بازار محصولاتی مانند خودکار، ماژیک‌های های لایت، مداد رنگی و چند عنوان دیگر هم به تولیدات این کمپانی اضافه شد.

  1. روترینگ Rotring

روترینگ تولیدش را با خودکار سبک و خودنویس آغاز کرد و در سال ۱۹۵۳ محصولی شبیه به روان‌نویس امروزی را روانه بازار کرد که به مرور پیشرفته شد و جای خود را بین مهندس‌های معمار، هنرمندان و گرافیست‌ها باز کرد. بعد از آن روترینگ تولید محصولات مهندسی نقشه‌کشی را آغاز کرد.

  1. پلیکان Pelikan

این کمپانی ۱۸۷ سال پیش در آلمان متولد شد اما اصالت سویسی دارد و در میان محصول‌های این کارخانه لوازم تحریر از مداد و خودکارهای ابتدایی مدرسه تا خودنویس‌های نفیس به چشم می‌خورد. پلیکان در ابتدای کار خودنویس می‌ساخت و بعد از یک بار که تا آستانه ورشکستگی و بسته شدن پیش رفت، شروع به تولید لوازم هنری و اداری کرد.

 

برندهای لوازم تحریر ایرانی

مارک لوازم تحریر ایرانی

  1. لوازم تحریر آریا

برند آریا با نام تجاری نقش تندیس آریا، پیشرو در صنعت لوازم التحریر و ملزومات و لوازم مورد نیاز مهد کودک بوده و اولین برند تولیدکننده خمیر بازی و خمیر مجسمه سازی در ایران است.

  1. کرونا

کرونا به عنوان یک برند ایرانی ارزان و با کیفیت شناخته شده است که محصولاتی نظیر ماژیک وایت برد، جوهر یدک ماژیک، خط کش، ست ابزار ترسیم، پرگار، خودکار رنگی، غلط گیر، تراش و پاک کن را تولید کرده و در سال های اخیر نیز کاغذ A4 با نام این برند نیز در بازار به فروش می رسد.

  1. پاپکو

شرکت پاپکو با نام پارسا پلاستیک در سال ۱۳۶۳ و با هدف مدیریت اسناد و مدارک در سازمان ها، شرکت ها، مدارس و موسسات و غیره فعالیت خود را آغاز نمود و امروزه به عنوان برندی شناخته شده و قابل اطمینان در میان موسسات و ادارات به حساب می آید. این برند انواع پوشه دکمه دار، کاور، اکسپندینگ فایل، کیف فایل، کلاسور وزونکن را تولید می نماید.

  1. سی بی اس

این برند که تحت حمایت شرکت اشکان تجارت است، در زمینه ی تولید انواع مداد، مداد رنگی، پاک کن، تراش، خط کش، ماژیک رنگ آمیزی، گواش و خمیر بازی و سایر لوازم التحریر فعالیت می کند، و برخی محصولات که تکنولوژی تولید آن ها در اختیار این برند نیست، در کشورهای خارجی نظیر چین تولید شده و در ایران بسته بندی و عرضه می شود.

 

قیمت محصولات خارجی با توجه به افزایش قیمت ارز، در حال افزایش است. همچنین لوازم التحریر ایرانی از کیفیت مطلوب و بالایی برخوردار است و برای نیازهای مشتری پاسخگو است. با توجه به اهمیت لوازم التحریر و نقش مهمی که در آموزش و تحصیل کودکان دارد، بهترین کار این است که با خرید محصولات ایرانی هم از تولیدات ملی حمایت کنیم و هم با خرید ارزانتر می‌توان پول کمتری صرف خرید لوازم التحریر کرد و مبلغی را به خیریه اختصاص داد. همچنین می‌توان با شرکت در کمپین‌های لوازم التحریر خیریه‌های مختلف، علاوه بر خرید بسته‌های لوازم التحریر برای کودکان محروم از تحصیل، کمک‌های نقدی خود را هم اهدا کنید.

در این میان هستند کودکانی که برای تعدادی از این لوازم توان شرکت در کلاس های درس را ندارند، و گاها دسترسی به این کودکان تاکنون برای ما سخت بوده است که در سالهای اخیر به همت گروهی از جوانان سییتمی برای ارتباط مستقیم برای معرفی و همچنین کمک به این کودکان از طریق اینترنت ایجاد شده است. به طوری که با مشاهده یک کودک بازمانده از تحصیل بتوان نام و اطلاعات او را برای بررسی و تحقیق از وضعیت کودک توسط تیمی از داوطلبان و مشاورین ایحاد میشود و  در کنار آن قابلیت کمک به این کودکان را بهمراه جزییات وضعیت او و واریز به حساب او یا خانواده کودک مسیر میسازد. این سیستم در حال حاضر تمرکز خود را برای کمک به تحصیل و آموزش این کوذکان گذاشته است ، از جمع آوری لوازم تحریر برای این کودکان نیازمند در کنار کودکان خود ما تا کمک نقدی یا کمک داوطلبانه برای حمایت مستقیم از این کودکان برای اطلاع از جرییات حامیان سیستم به مهربانی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مرتبط