توانایی ها و فعالیت های کارمندان موسسه خیریه دارلاکرام

موسسه خیریه دارلاکرام یکی از بزرگ ترین موسسات خیریه کمک تحصیلی است. در موسسه خیریه دارلاکرام کارمندان تواناموسسه را مدیریت و دانش آموزان را پشتیبانی میکنند.

انسان دوستی از ویژگی های بارز افراد خیر است. در موسسه خیریه دارلاکرام این انسان دوستی و همدردی موج می زند. افرادی که در این خیریه برای حمایت از کودکان و کمک تحصیلی به آنها کار می کنند با عشق و علاقهٔ فراوان نسبت به کارشان تعهد دارند. چرا که برای پیشبرد کارهای یک موسسه خیریه، وظیفه شناسی اصلی مهم و ضروری می باشد. هر کدام از بخش های موسسه دارلاکرام توسط شخصی کاردان مدیریت می شود. کارمندان موسسه نیز فعالیت های خود را زیر نظر این افراد انجام می دهند. معرفی بخش های مختلف دارلاکرام و کارمندان متعدد و مسئولیت پذیر این بخش ها در موسسه را در ادامه معرفی کرده ایم.  

بخش های مختلف موسسه خیریه دارلاکرام:  

موسسه خیریه به مهربانی یا دارلاکرام سابقهٔ درخشانی در حوزهٔ کمک به دانش آموزان کوشا اما بی بضاعت از لحاظ مالی در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان دارد. نکته ایی که مورد توجه می باشد این است که پشتیبانی از دانش آموزان مورد حمایت از دوران تحصیلات پایه تا دانشگاه صورت می گیرد. کارمندان بخش های مختلف موسسه دارلاکرام، هم از لحاظ مادی و هم معنوی دانش آموزان را حمایت می کنند. کارمندان بخش همیاری، مددکاری، آموزشی، معیشتی، بهداشتی و درمانی و فرهنگی از کاربردی ترین بخش های موسسه هستند که کارمندان با فعالیت های خودکفا و مدبرانه آن ها را مدیریت می کنند. پس از اینکه مراحل معرفی دانش آموزان بی بضاعت اما کوشا در درس به اتمام رسید، هر کدام از این بخش ها با وظایفی که دارند مراحل موفقیت هر چه بیش تر دانش آموز و بازیابی وضعیت معیشتی و زندگی او به حالت عادی را فراهم می آورند. تمامی این ها با برنامه های از پیش تعیین شده صورت می گیرد که منجر به تأمین آیندهٔ روشن دانش آموزان و دانشجویان در طول تحصیل می شود.

 

تحصیلات کارمندان موسسه خیریه دارلاکرام: 

کارمندان دارلاکرام دارای تحصیلات عالیه هستند و همگی با تجربه های پیشین وارد این مجموعه شده اند. هر بخش دارای کارمندانی است که تحصیلات علمی و دانشگاهی مربوط به آن رشته را پشت سر گذاشته اند. روانشناسان و روانکاوان از تجربهٔ خود در خصوص حل مشکلات عاطفی و انگیزه دادن به دانش آموزان فعالیت می کنند و به عنوان مددکاران همیار این دانش آموزان هستند. افرادی که مدیران زبده و کارآمد در بخش های مختلف موسسه هستند از تحصیلات آکادمیک مدیریت برخوردار بوده و به خوبی کنترل سیستم اداری را انجام می دهند. کارمندانی که از تحصیلات علوم تربیتی برخوردار هستند برای دانش آموزان برنامه های آموزشی و مهارت های تحصیلی تعیین می کنند. بنابراین علاوه بر تأمین نیاز های معیشتی و مادی، کمبود های مهارتی و آموزشی دانش آموزان و دانشجویان نیز در موسسه خیریه دالاکرام فراهم می شود. تمامی کارمندان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر هستند.

فعالیت های کارمندان موسسه خیریه دارلاکرام:  

برای اینکه بتوان دانش آموزان نیازمند را دوباره به فضای تحصیل برگرداند و از ترک تحصیل باز داشت از سوی موسسه خیریه دارلاکرام برنامه های ویژه و پروسهٔ منظمی تدوین دیده شده است. در ابتدای معرفی یک دانش آموز به موسسه خیریه به مهربانی وضعیت او توسط مددکاران مورد بررسی قرار می گیرد. بعد از آن نیز پشتیبانی های مالی از سوی موسسه برای ادامه تحصیل دانش آموز یا دانشجو در نظر گرفته می شود. در طول پشتیبانی، فرد از لحاظ بهداشتی و درمانی نیز مورد حمایت موسسه است. از این رو موسسه پشتیبانی همه جانبه را از دانش آموزان مورد حمایت خود دارد. کلاس های مهارتی و آموزشی در موسسه برگزار می شود تا دانش آموزان در صورت کمبودهای آموزشی بتوانند در موسسه و کلاس های مهارتی آن ها را جبران کنند. هر دانش آموز توسط یک همیار پشتیبانی می شود و برای رسیدن به قله های موفقیت او را همراهی می کند. فعالیت های برنامه ریزی شده و برنامه های منظم موسسه از دانش آموزان مورد حمایت افرادی کوشا، باهوش و با تحصیلات عالیه ساخته است.

رده سنی کارمندان موسسه خیریه دارلاکرام:

جهت همراهی بیشتر با دانش آموزان مستعد نیاز است تا افرادی که در تعامل بیشتر با آن ها هستند اختلاف سنی متوسطی را با آن ها داشته باشند. بنابراین سعی شده تا همیارانی با روحیات نزدیک تر به دانش آموزان و متناسب با رده های سنی مختلف انتخاب شوند. درک بهتر از حالات و روحیات دانش آموزان مهم ترین مزایایی است که انتخاب همیاران جوان دارند. مدیران با تجربه نیز دارای سنین 35 تا 45 سال هستند که با مدیریت قوی خود توانسته اند موسسه را به یکی از مؤسسات خیریه موفق و توانا در حوزهٔ حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان بدل کرده است. در کل نیز میانگین سنی کارمندان موسسه خیریه دارلاکرام 35 سال می باشد. جذب نیروهای کاری جوان و پر انرژی در دستور کار برنامه های آتی موسسه قرار دارد. 

نوشته های مرتبط