توسعه منایع انسانی

حمایت از توسعه منابع انسانی آینده

دانش آموزان امروز، منابع انسانی جامعه فردا

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد

استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت های انسانی به ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان، از جمله آموزش پذیری، دانش پژوهی و مهارت، ظرفیت ها و توانمندی های آنان می تواند تضمین کننده آینده ای مطلوب برای فرد و جامعه باشد. در حقیقت، توسعه منابع انسانی بدون توسعه و سرمایه گذاری بر امکانات و پتانسیل های موجود امکان پذیر نخواهد بود.

توسعه منایع انسانی -2

آگاهی از ظرفیت های بالقوه این قشر از جامعه،  موسسان خیریه دارالاکرام را بر آن داشت تا به مکانیزمی بیندیشند که با حذف، تقلیل و کاهش موانع  پیشرفت علمی و آموزشی کودکان و نوجوانان، به رشد و توسعه آینده فرد و جامعه کمک نماید. لذا موسسه به سراغ دانش آموزانی رفت که به دلایل مشکلات خانواگی، معیشتی و البته فرهنگی در معرض خطر جدا شدن از چرخه تحصیل قرار دارند و آینده ای مبهم و تاریک در انتظار آنان است که عواقب آن نه تنها خود آنها که جامعه را نیز در بر می گیرد.

دارالاکرام کوشیده است با انتخاب و حمایت از آن دسته از کودکان، نوجوانان و جوانانی که به دلیل مضیقه های مالی امکان ادامه تحصیل نداشته و هر لحظه بیم آن می رود به دلیل شرایط نابسامان خانوادگی و اقتصادی ترک تحصیل کنند، به توسعه منابع انسانی آینده جامعه کمک موثری نماید.

در دارالاکرام “پایبندی به اصل کرامت انسانی”، به عنوان مهم ترین اصل منشور اخلاقی، تنها یک ژست فرهیخته مأبانه نیست بلکه سرلوحه تمامی گام ها و اقدامات حمایتی آن است.

موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام در سال 1380 با هدف حمایت از کودکان و نوجوانانی تاسیس شد که به دلیل خاستگاه خانوادگی کم برخوردار، از تحصیل بازمانده یا در معرض خطر ترک تحصیل قرار دارند. اعطای بورسیه تحصیلی برای تحت پوشش قرار دادن کودک در چرخه موسسه، بهانه ای بود برای ارائه حمایت های چندگانه از دانش آموزان و خانواده های شان؛ حمایت های آموزشی، درمانی و بهداشتی، فرهنگی، مددکاری و روان شناسی، و مهارت آموزی و اشتغال زایی، تا بدین ترتیب ضمن پیشگیری از روند رو به افزایش بازماندگی کودکان از تحصیل و فراهم شدن زمینه های رشد و پیشرفت دانش آموزان، به ساختن جامعه ای توسعه یافته کمک نماید.

توسعه منایع انسانی -3

در دارالاکرام کار به همین جا ختم نمی شود. دانش آموز چنانچه با عزم و انگیزه در پرورش استعدادهای خویش بکوشد موسسه او را تا مدارج بالای دانشگاهی همراهی می کند، یا در صورت برخورداری از مهارت های لازم آموزش یافته، پس از فارغ التحصیلی، با توانمندی جذب بازار کار شده و زندگی باعزت و مستقلی را برای خود و خانواده اش رقم می زند. بدین ترتیب، دارلاکرام با مشارکت  و همکاری نیکوکاران در سراسر کشور توانسته است در حمایت از نیروهای متخصص و ماهر نسل آینده نقش به سزایی ایفا نماید.

همکاری موسسه دارالاکرام با آموزش و پرورش و امضای تفاهم نامه ای با این وزارتخانه جهت بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل در طرح آبا(آشتی با آموزش) با تاکید بر مناطق دورافتاده و حاشیه نشین، از جمله مهم ترین اقدامات دارالاکرام در  سال 99 بوده است. موسسه داارلاکرام به عنوان اولین موسسه همکار با آموزش و پرورش بیش از پیش خواهد توانست در زمینه حمایت تحصیلی از دانش آموزان کم برخوردار و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به چرخه تحصیلی، فعالیت های خود را گسترش داده و به کاهش روند بازماندگی از تحصیل کمک شایانی نماید.

ما به تبلیغات نیاز نداریم، عملکرد ما، تبلیغ ماست.

نوشته های مرتبط