معرفی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل

چگونه دانش آموزان فاقد سرپرست موثر در به مهربانی معرفی و بورسیه می شوند؟

جهت آشنایی با نحوه عملکرد موسسه در زمینه اهدای بورسیه تحصیلی به دانش آموزان، ابتدا ضروری است با مراحل جذب دانش آموز در موسسه آشنا شوید.

 

 

مراحل ثبت و معرفی دانش آموز در چرخه دریافت بورسیه تحصیلی

 

 

1. مراجعه کاربر به سامانه آنلاین به مهربانی

 

2. ثبت نام کاربر در سایت: برای معرفی و درج هرگونه اطلاعات، ابتدا لازم است در سایت ثبت نام کنید. ثبت نام در به مهربانی

 

 

3. انتخاب گزینه “معرفی دانش آموز”

 

4. تکمیل نمودن فرم اطلاعات فردی کاربر و دانش آموز مورد نظر که به دلایل زیر واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی از سوی موسسه است:

  • از کارافتادگی پدر،فوت پدر،فوت والدین، طلاق والدین
  • مستعد در حال تحصیل یا در خطر ترک تحصیل
  • فاقد درآمد ثابت ومناسب خانوادگی و مشکلات مالی جهت تامین هزینه های تحصیلی فرزندان

 

 

5. ثبت دانش آموز در سامانه: پس از وارد کردن اطلاعاتی چون نام، نام خانوادگی، استان و شهرستان محل سکونت دانش آموز، کاربر  فاقد سرپرست بودن، مشکلات  اقتصادی و مشغول به تحصیل بودن دانش آموز مذکور را مورد تایید قرار می دهد و بدین ترتیب، نام دانش آموز همراه با مشخصات اولیه در سامانه ثبت و برای مراحل بعدی آماده می شود.

 

 

6. مراجعه همیار معتمد موسسه به محل سکونت دانش آموز و انجام اقدامات زیر:

  • شناسایی
  • تکمیل فرم بازدید اولیه و ثبت شواهد،قرائن و مستندات موجود
  • بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه

همیار معتمد از اعضای همکار موسسه است که پس از آن که صلاحیت وی از سوی موسسه مورد تایید قرار گرفت ،به نمایندگی از آن در منطقه تحت پوشش خود ، نسبت به شناسایی،معرفی و تایید دانش آموزان واجد شرایط اقدام می کند.

 

7. قرارگرفتن گزارش دانش آموز مذکور در مراحل تصویب خواهی: پس از این که شعبه های موسسه نسبت به تکمیل فرم های بازدید و بارگذاری اطلاعات و مستندات در سامانه اقدام کردند، کمیته تصویب خواهی مستقر در ستاد نسبت به اعطای بورسیه تحصیلی به دانش آموز معرفی شده تصمیم گیری می کند.این تصمیم گیری بر اساس شاخص های استاندارد موسسه صورت می گیرد.

 

8. تصویب دانش آموز از سوی همیار معتمد، مدیر شعبه و کمیته تصویب خواهی ستاد

 

9. تخصیص مددکار به دانش آموز از سوی شعبه: پس از تصویب و ورود دانش آموز به چرخه بورسیه تحصیلی، شعبات مددکاری را برای پیگیری و رسیدگی به امور دانش آموز در نظر می گیرند که به طور دوره ای به محل سکونت وی مراجعه می کند و در جریان وضعیت زندگی او قرار می گیرد.

 

10. قرار گرفتن دانش آموز در لیست دانش آموزان کم برخوردار و منتظر بورسیه

 

 

 

12. داوطلب شدن برای حمایت از دانش آموز به عنوان حامی

 

 

در صفحه دانش آموزان منتظر بورسیه، کاربر می تواند پیش از حمایت، با مشاهده پرونده دانش آموز از وضعیت تحصیلی و خانوادگی وی آگاه شده و پس از مطالعه این بخش، از او حمایت کند.

 

در بخش “حمایت می کنم” نیز اطلاعات دقیق مربوط به بورسیه قابل مشاهده است. پس از انتخاب درصد بورسیه و بازه زمانی، با ورود به صفحه پرداخت، امکان واریز مبلغ مورد نظر از طریق پرداخت با کارت شتاب یا کیف پول برای حمایت کننده فراهم می شود.

 

 

 

 

 

13.مراجعه حضوری مددکار به خانواده دانش آموز:

هدف از این مراجعه،مشاهده شرایط دانش آموز و خانواده وی از لحاظ معیشتی، سلامتی بهداشتی و نیازهای آنهاست.بدین ترتیب موسسه ضمن دریافت این اطلاعات که توسط مددکار در پنل مددکاری ثبت می شود می تواند از وضعیت دانش آموز مطلع شده و به نیازها و علایق وی نیز رسیدگی کند.طی این مراجعات که به طور متوسط هر 3 ماه یک بار صورت می گیرد، حامی دانش آموز در جریان روند تحصیلی،دستاوردها و وضعیت زندگی وی قرار می گیرد.

 

نوشته های مرتبط