راه های پولدار شدن

عادت های یک ذهن ثروتمند

چگونه ثروتمند شویم؟

کسب ثروت و ثروتمند شدن کار دشواری نیست تا زمانی که بتوانیم موانع و فیلترهای ذهنی مان را برطرف کنیم. افراد ثروتمند و موفق در اغلب موارد، فاقد پیشینه های خانوادگی موفقی هستند. از مسیری که آنها تا موفقیت و کسب ثروت طی کرده اند می توان بخوبی پی برد که تنها با بکارگیری روش های جدید و خلاقانه و با پرهیز از عادت های ذهنی که از نسل های پیشین به آنها منتقل شده است توانسته اند در چالش های مسیر موفقیت پیروز شوند. آنها از تفکرات اشتباه درباره کسب ثروت فاصله گرفته و از ذهن خود  آن ها را زدوده و به جای آن تفکرات جدید جایگزین نموده اند.

بهترین راه های پولدار شدن

توصیه های افراد موفق و ثروتمند:

1. در مواجهه با موانع و چالش ها به جای عقب نشینی یا فرار، در پی پیدا کردن راه حل ها باشید و زمان و انرژی خود را صرف یافتن پاسخ ها و استراتژی های مناسب کنید تا از تکرار مجدد مشکل پیشگیری شود.

2. سخت کوش و پرتلاش باشید و خود را شایسته دریافت باارزش ترین پاداش ها بدانید. فقدان چنین باوری باعث می شود علی رغم سخت کوشی، فرد خود را سزاوار دریافت پاداش و ثروت نمی داند و بدین ترتیب خود را از این موفقیت محروم می کند.

3. بر فرصت ها و نتیجه کارتان متمرکز شوید، ریسک پذیر باشید و از توجه و تمرکز بر موانع و خطرات احتمالی بپرهیزید.

4. بر آنچه می خواهید تمرکز کنید نه آنچه نمی خواهید. برخورداری از دیدگاهی مثبت و آرزوی خیر کردن برای خویش و دیگرانی که  از موهبت و ثروت برخوردارند بسیار موثر و ارزشمند است.

5. در مواجهه با سختی ها نباید راه فرار را انتخاب کرد بلکه باید در میدان مشکلات به رشد و بالندگی رسید. در غیر این صورت مشکلات بر شما غلبه خواهند کرد چرا که از شما قوی تر شده اند. در مواجهه با مشکلات بر توانمندی ها و قدرت درونی تان متمرکز شوید اگر در پی کسب موفقیت هستید.

6. از به روز شدن و به روز کردن محصولات، ایده ها یا خدمات خود استقبال کنید و تا می توانید آن ها را ارتقا دهید.در این مسیر باید با صبر و بردباری در پی پیشرفت باشید.

7. به خودتان باور داشته باشید تا از ضمانت یا تایید دیگران بی نیاز باشید؛ باور به این که شما از مشکلات تان قوی تر هستید.

8. در مسیر زندگی، به ترس ها و تردیدهای خود توجه نکنید. افراد ثروتمند نیز دچار ترس، نگرانی یا تردید می شوند اما آنچه آنها را از سایرین متمایز می کند آن است که این افراد اجازه نمی دهند احساسات شان بر آنها غلبه و آنها را فلج کند. افراد شکست خورده و ناموفق، افرادی هستند که اجازه داده اند ترس ها و نگرانی های شان بر آنها غلبه کرده و از موفقیت باز بدارد.

9. در مسیر موفقیت باید ریسک پذیر باشید. افراد ثروتمند از این که با سرمایه و پول خود ریسک کنند واهمه ای ندارند. محافظه کاری و ترس مانع پیشرفت در همه زمینه ها و کسب ثروت است.

10.برای خود افق و گستره دیدی وسیع در نظر داشته باشید و از دیدگاه های تنگ نظرانه و محدود بپرهیزید. هدف اصلی ثروتمندان حقیقی، کمک به دیگران و بهبود شرایط عموم مردم است تا بتوانند جهان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنند. راهنما : مقاله تاثیر کمک به دیگران در سلامت روحی و جسمی را بخوانید.

11 به جای آرزوی ثروت و موفقیت، به ثروتمند بودن و موفق بودن متعهد باشید. تعهد یعنی این که هیچ شرایطی نمی تواند شما را از رسیدن به موفقیت باز بدارد. شما باید نسبت به آنچه می خواهید با تعهد تلاش کنید و از تمام خود مایه بگذارید. دانش کسب کنید، حرفه بیاموزید، و با همت و انگیزه برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید. برای ثروتمند شدن کافی است  از تفکر ثروتمند  برخوردار داشته باشید.

12.اگر می خواهید از نظر روحی، احساسی و مادی هم زمان ثروتمند شوید، با جهان و مردم اطراف خود تعامل و ارتباط موثر و سازنده برقرار کنید. پس از دستیابی به موفقیت، برای دیگران نیز ارزش قائل شده و آنها را به ویژه آنهایی را که در موفقیت شما نقش داشته اند، در پاداش و موفقیت خویش سهیم سازید.

13.زندگی را هدفمند زندگی کنید. بر اساس آینده ای که در ذهن تصور می کنید هدف های خود را مشخص کنید. یک ذهن فقیر تنها برای زنده ماندن زندگی می کند و هدف مشخصی را دنبال نمی کند و بر اساس رویدادهای گذشته و سوابق شخصی و نظرات دیگران، درباره آینده خود تصمیم می گیرد.

14.باید از مهارت  لازم برای مدیریت پول و سرمایه خود برخوردار باشید تا در زمان دستیابی به ثروت های کلان نیز از عهده مدیریت پول خود برآمده تا دچار مشکل نشوید. پدیده  اجتماعی نو کیسه گی که به افرادی اطلاق می شود که توانسته اند به تازگی ثروتی کسب کنند، علاوه بر فقدان ظرفیت روانی برخورداری از ثروت، به نداشتن مهارت مدیریت پول بازمی گردد.

 

نکته مهم باقی مانده این که افراد ثروتمند برای پول سخت کار نمی کنند. آنها با  تصمیمات درست درباره سرمایه گذاری های اندک که به تدریج گسترش پیدا می کند و کلان می شود، خود را از سخت کار کردن برای بدست آوردن پول، بی نیاز می کنند و بدین ترتیب از این توان برخوردار می شوند که تصمیم بگیرند به کار کردن ادامه دهند یا ندهند و  در حقیقت این پول نیست که کار کردن آنها را توجیه می کند.

 

 

نوشته های مرتبط