معرفی موسسه های خیریه تهران و خدمات آنها

موسسه های خیریه تهران نقش بسزایی در حمایت و ارائه خدمات به اقشار آسیب دیده و نیازمند این شهر دارند. موسسه های خیریه تهران در حمایت از سالمندان و معلولین، نیازمندان و کودکان سرطانی فعالیت های گسترده ای انجام می دهند.

موسسه های خیریه تهران برای کودکان سرطانی

کودکان سرطانی یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که برای درمان به حمایت های مالی و معنوی بسیاری نیاز دارند. در استان تهران موسسه های خیریه بسیاری برای حمایت و خدمت رسانی به کودکان سرطانی فعالیت می کنند.

موسسه خیریه محک

محک را می توان معروف ترین موسسه حمایت از کودکان سرطانی دانست که به کودکان سرطانی زیر 16 سال خدمت رسانی می کند. گرچه این موسسه در تهران واقع شده است اما خدمات آن تمام کشور را پوشش می دهد. این موسسه در سال 1370 و به عنوان سازمانی غیردولتی شروع به فعالیت کرد و به کودکان زیادی در این مدت خدمت رسانی کرده است. این موسسه در بسیاری از سازمان های بین المللی حمایت از کودکان سرطانی عضویت دارد و به عنوان سازمانی معتبر و تخصصی در حمایت کودکان سرطانی فعالیت می کند. موسسه محک توانسته تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه را تاسیس کند که موفقیت و حرکت بزرگی در جهت حمایت از کودکان سرطانی و انجام پژوهش می باشد. این بیمارستان بسیار مجهز و مدرن می باشد و شامل بخش های مختلفی از جمله: قلب، روانشناسی، رادیولوژِی، سونوگرافی، میکروبیولوژی و اتاق بازی کودکان می باشد. کودکان سرطانی می توانند با تشکیل پرونده در این موسسه پذیرش شوند و از حمایت ها و خدمات محک استفاده کنند. در این موسسه آموزش هایی برای والدین کودکان سرطانی نیز برگزار می شود و مرکز مشاور جهت مشاوره دادن به کودکان و والدینشان وجود دارد.

موسسه خیریه کودکان فرشته اند

موسسه خیریه کودکان فرشته اند نیز یکی دیگر از مراکز حمایت کودکان سرطانی در تهران می باشد که به این کودکان خدمت رسانی می کند.

موسسه های خیریه تهران برای سالمندان و معلولین

موسسه خیریه کهریزک

از موسسه های خیریه تهران که در زمینه خدمت رسانی به سالمندان و معلولان گرامی فعالیت می کند این مجموعه دارای کلینیک و بیمارستان مجهز برای حمایت پزشکی از این افراد می باشد. این موسسه فعالیت های بسیاری برای حمایت جسمی و روحی از معلولان عزیز انجام داده است. موسسه خیریه محک در زمینه تحقیقات علمی نیز فعالیت های زیادی انجام می دهد. موسسه کهریزک، موسسه ای غیردولتی و مردمی می باشد و نیکوکاران و مردم نیز می توانند به این موسسه کمک های نقدی و غیرنقدی داشته باشند.

موسسه خیریه یاوران معلولین نارمک

یکی از مراکز نگهداری و حمایت از معلولین ذهنی که کمک های شایانی به این افراد می کند. این موسسه در سال 45 توسط تعدادی از نیکوکاران محترم تاسیس شد و از آن زمان مشغول به خدمت رسانی می باشد. در این مرکز خدماتی جهت بهبود وضعیت جسمی و ذهنی کودکان معلول ارائه می شود.فیزیوتراپی و گفتار درمانی تعدادی از خدماتی است که در این مرکز ارائه می شود.

موسسه های خیریه تهران برای کودکان شیرخواره

شیرخوارگاه آمنه

از بزرگترین شیرخوارگاه های کشور می باشد که امکانات و خدمات گسترده ای را به کودکان شیرخواره ارائه می کند. در این مرکز برای نگهداری از کودکان امکانات زیادی در نظر گرفته شده است. اتاق های نگهداری کودکان دارای امکانات لازم برای این امر می باشند و اتاق های برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است. برای تغذیه کودکان از کارشناس تغذیه در آشپزخانه استفاده می شود. پذیرش کودکان در این مرکز توسط دستور قضایی یا دستور اداره سرپرستی سازمان بهزیستی انجام می شود. در این مرکز مهدکودکی به نام دنیای فرشتگان در نظر گرفته شده است که در آن مهارت های زندگی و زبان آموزش داده می شود و بازی و ورزش و هنر درمانی انجام می شود.

شیرخوارگاه های تهران

شیرخوارگاه حضرت رقیه، شیرخوارگاه شهید ترکمانی و شیرخوارگاه شبیر از دیگر شیرخوارگاه های استان تهران می باشند.

موسسه های خیریه تهران برای نیازمندان

موسسه خیریه پیوند دو گل

این موسسه خدماتی را برای ازدواج جوانانی که نیاز به کمک دارند ارائه می دهد. این مرکز جهت تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم عروسی و تهیه مسکن کمک های شایانی را به جوانان ارائه می دهد.

موسسه خیریه مهرطه

این مرکز جهت حمایت از اقشار ضعیف و فقیر جامعه خدماتی را ارائه می دهد. موسسه مهرطه از دختران بی سرپرست و بدسرپرست و کودکان و خانواده های فقیر حمایت های گسترده ای انجام می دهد

جامعه خیریه امام محمد باقر علیه السلام

این مرکز حمایت های بسیاری را از خانواده های ضعیف انجام می دهد و در تامین جهیزیه کمک بسیاری به خانواده ها می کند.

 

نوشته های مرتبط