کمک آنلاین به کودکان کم بضاعت

چگونه آنلاین نیکوکاری کنیم؟

امروزه به دلیل دسترسی آسان به سامانه های آنلاین نیکوکاری، کمک به افراد کم بضاعت از جمله کودکان فاقد سرپرست موثر به آسانی امکان پذیر شده است. اما آنچه که پیش از هر اقدامی باید مورد توجه قرار گیرد آن است که از مشکلات این اقشار بخوبی آگاه باشیم تا بتوانیم برای کمک، بهترین راه را انتخاب کنیم.

یکی از مشکلات اساسی کودکانی که در خانواده های بی بضاعت یا کم بضاعت رشد کرده و زندگی می کنند، حضور در جامعه است که برای آنها امری آزاردهنده محسوب می شود. خاستگاه این کودکان که اغلب از بدسرپرستی یا بی سرپرستی رنج می برند، خانواده های بی بضاعتی است که نه تنها به فقر مالی بلکه به فقر فرهنگی نیز مبتلا هستند. این امر حضور و مشارکت آنان را در اجتماع با موانع متعددی مواجه می سازد.

بخشی از این معضلات ناشی از برخورد نامناسب و گاه بی رحمانه اجتماع با این قشر از جامعه است، اما بخشی دیگر، از کمبود اعتماد به نفس و داشتن احساسات ناخوشایندی چون حقارت، حسادت، یأس و سرخوردگی، یا حتی خشم و نفرت این افراد نسبت به سایر افراد جامعه نشأت می گیرد.

لذا در وهله نخست، شناسایی این آسیب ها می تواند در یافتن راهکارهای مفید بسیار موثر واقع شود.

کمک تحصیلی و آموزشی موثرترین راه کمک به کودکان نیازمند

آنچه مسلم است این کودکان به دلیل کمبودهای مالی خانواده یا از ادامه تحصیل محروم شده و برای تامین هزینه های زندگی خانواده در شرایطی بسیار نامطلوب مشغول به کار شده اند، یا در شرایط بسیار نامناسب احساسی_ عاطفی، اقتصادی و فرهنگی به تحصیل خویش ادامه می دهند که در هر دو صورت، آسیب های روحی_روانی و عاطفی این کودکان را تهدید می کند.

چنین به نظر می رسد که بهترین و موثرترین راه برای کمک به این کودکان می تواند ایجاد بسترهای لازم برای آموزش و تحصیل  باشد.

تحصیل؛ رویای شیرین کودکی

آغاز دوره تحصیلی و ورود به فضای پرشور و نشاط مدرسه یکی از زیباترین رویاهای کودکانه محسوب می شود. همه ما بزرگسالان، اولین روز ورودمان به مدرسه را به خاطر می آوریم. همه ما هیجان زده و مسرور، لحظه دیدارمان با همکلاسی ها و خانم یا آقا معلم مان را انتظار می کشیدیم.

از روزهای قبل، با خرید لوازم تحریر و لباس های نو و خوش رنگی که از تازگی و زیبایی می درخشید و درمیان شوق و محبت فراوان پدران و مادرانمان، خود را برای رفتن به مدرسه آماده می کردیم. سال تحصیلی نیز که آغاز می شد با قلبی پرتپش و لبی خندان پای در محوطه حیاط مدرسه می گذاشتیم و از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدیم.

اما کودکان کم بضاعت از موهبت تمامی این لحظات شیرین و هیجانات خوشایندش بی بهره و محروم اند. فقدان پدر یا سرپرستی موثر که با توان مالی مناسب و با انگیزه و اشتیاق فرزندش را راهی مدرسه کند و هزینه های تحصیل اش را بپردازد، کودکان خانواده های کم بضاعت را می آزارد و آنها را از سایر کودکان جدا می سازد که این امر باعث رنجیدگی خاطرشان می شود.

این آزردگی و رنجوری تنها با حمایت نیکوکارانی که دغدغه شان تحصیل و آموزش مناسب فرزندان این آب و خاک است میسر می شود.

چگونه به کودکان کم بضاعت کمک کنیم؟

اگر شما از جمله نیکوکارانی هستید که به دنبال کودکانی می گردید که فاقد سرپرست موثر بوده و به دلیل مشکلات مالی و فرهنگی خانواده در معرض خطر ترک تحصیل و عواقب ناشی از آن قرار دارند، تا به آنها کمک کرده و شرایط لازم برای ادامه تحصیل شان را هم چون فرزندان خویش فراهم آورید، ما به شما سامانه آنلاین به مهربانی را پیشنهاد می کنیم.

سامانه آنلاین به مهربانی یکی از مجهزترین سامانه های کشوری است که تحت مدیریت موسسه دارالاکرام با ارائه انواع خدمات شما را در یاری رساندن به این کودکان همراهی می نماید. این سامانه دسترسی آسان به حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل را در سریع ترین زمان ممکن میسر ساخته است.

 

شما می توانید با حمایت مادی و معنوی از این کودکان از گسترش پدیده کودکان کار در جامعه پیشگیری کرده و به مسئولیت اجتماعی خویش به شایستگی عمل نمایید. بدین ترتیب در توانمندسازی این کودکان برای ساختن فردایی بهتر نقش داشته و در آینده درخشان کشور نیز از سهم بسزایی برخوردار خواهید بود.

 

کمک آنلاین به کودکان، بهترین راه کمک رسانی

در صورتی که قصد دارید به کودکان کار و بازمانده از تحصیل یاری برسانید، می توانید از طریق سایت به مهربانی قسمت انتخاب دانش آموزان کمک های خود را به صورت آنلاین به حساب آنها واریز نمایید. این وبسایت با برخورداری از تمهیدات و مجوزهای لازم برای شناسایی کودکانی که به هر دلیلی به کمک نیاز دارند، امکان کمک رسانی موثر و هدفمند را برای نیکوکاران فراهم  ساخته است.

با استفاده از این سامانه شما خواهید توانست در بخش های مختلف و با کمک های مادی یا معنوی خویش به این کودکان کمک نمایید.

همیاران، مددکاران، حامیان و بانیان از جمله اعضای خانواده بزرگ دارالاکرام هستند که با کمک های معنوی و مادی خویش این کودکان  آسیب دیده را مورد حمایت قرار داده و بی هیچ چشمداشتی در این مسیر خدمت می کنند.

هم چنین شما می توانید با معرفی کودکانی که واجد شرایط حمایت تحصیلی هستند در سامانه به مهربانی، سرنوشت تازه ای برای این کودکان آسیب پذیر رقم بزنید.

از همین امروز با همدلی و نگاهی تیزبین به اطراف خود نگاه کنید. چه بسا کودکانی را درست در نزدیکی خویش  ببینید که به حمایت های ما نیاز دارند.

کمک به کودکان به صورت نقدی و غیر نقدی از طریق سامانه آنلاین به مهربانی به آسانی در دسترس شماست.

 

نوشته های مرتبط