هر دانش آموز یک نهال آماده پرورش

15 اسفند روز درختکاری، با دانش آموزان مستعد تحصیل

15 اسفندماه هر سال زمان تجدید بیعت با طبیعت است، زمان آشتی و پیوند دوباره با طبیعتی است که از آن آمده و به باز خواهیم گشت. طبیعت در دل خود همه مهربانی ها و بخشندگی ها را نهان دارد و هر زمان خسته و تن آلوده در آغوش طبیعت آرام می گیریم، لذت و آرامشی وصف ناپذیر وجودمان را فرامی گیرد و دوباره با نیرو و توانی مضاعف به میدان زندگی باز می گردیم و برای فراز و نشیب های اش آماده می شویم.

روز های 15 اسفند وقتی نهالی می کتایم، وقتی ریشه های تُرد و نازک نهالی را  در دل خاکی مرطوب رها می کنم و سپس با سرانگشتان عشق، آرام آرام ریشه نهال مان را با خاک پوشش می دهیم تا آن را از هر گزند و آسیب حفظ کنیم، در دل مان غوغایی برپاست. اندیشیدن به این که این نهال خُرد و کوچک قرار است به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شود، قرار است از سایه سارش رهگذران بسیاری بهره مند شود، قرار است گنجشکان در لا به لای شاخسارش لانه بسازند و حیات تازه ای در آن لانه ها شکل گیرد. همه این ها به لطف مهربانی خورشید و باران و دستان باغبان میسرشده است.

کاشتن نهال درخت

کودکان ما نیز نهال های لطیف و نازکی هستند که اگر در زمانی مناسب و نه دیرهنگام، به آنها رسیدگی کرده و ریشه های شان را در پناه خانواده هایی گرم و حمایت کننده رها کنیم ، آنها نیز در آینده ای نه چندان دور به درختان تنومندی تبدیل می شوند که از سایه های آن ها همه بهره مند خواهند شد. پدران و مادران شان همان رهگذران خسته و فرتوتی خواهند بود که بر این درختان تنومند تکیه خواهند زد و به آرامش خواهند رسید. اما آیا همه کودکان باغبان مهربانی دارند؟

حامیان؛ باغبانان باغ دارالاکرام

نزدیک به 20سال است که دستان گرم حامیان مهربان ما به ریشه های سرد و رو به خشکی کودکان مان در دارالاکرام گرمی می بخشد. آیا تا به حال از خود پرسیده اید اگر حمایت های مهربانان نیکوکردار نباشد چه بر سر این کودکان و خانواده های شان خواهد آمد؟

هر دانش آموز یک نهال

 

دانش آموزان کم برخوردار موسسه دارالاکرام  با حمایت های خالصانه حامیان نیکوکار توانسته اند به تحصیل خود ادامه دهند. به همت صادقانه حامیان بوده است که این کودکان به دلیل کمبودهای مالی از تحصیل محروم نشده اند و هرروز با خوشحالی و روحیه ای عالی به مدرسه رفته و بر سر کلاس درس حاضر شده اند.

حامیان موسسه دارالاکرام با حمایت مالی و مستمر خویش از تحصیل دانش آموزان فاقد سرپرست، نقش پدر یا مادری فداکار و همدل را ایفا نموده اند  و این دانش آموزان را به عنوان فرزندان معنوی خویش پذیرفته و نسبت به آینده آنان دغدغه و نگرانی دارند. این نگرانی و دغدغه آنان را بر آن داشته است تا از میان اقیانوسی از امور خیر، حمایت دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست را، و از میان همه خیریه ها، موسسه دارالاکرام را به دلیل شفافیت، صداقت و حفظ کرامت انسانی، برگزینند.

آری حامیان دارالاکرام باغبانانی هستند که دانش آموزان را چون نهالی لطیف و نازک، از گزند باد و باران، آفت و بلا، خشکی و شکستگی نجات داده و بی هیچ توقعی به بار نشستن و تنومند شدن این نونهالان را به انتظار نشسته اند.

چنین است که دانش آموزان ما می بالند و رشد می کنند و از نهالی آسیب پذیر و رها شده، به درختی بارور و تنومند تبدیل می شوند و همگان را در موهبات خویش سهیم می کنند.

بیایید شما هم در باغ دارالاکرام نهالی بکارید.

 

 

نوشته های مرتبط