بیش از 7 میلیارد تومان عیدانه به دانش‌آموزان به مهربانی اختصاص یافت

مطابق آیین هر ساله‌، در آستانه‌ی عید نوروز، کمپین تهیه‌ی عیدانه برای دانش‌آموزان به مهربانی برگزار شد.

این کمپین با عنوان «ما حافظان بهاریم»از ابتدای اسفند 1402 تا پایان 25 فروردین 1403 اجرا شد و از طریق سامانه‌ی آنلاین به مهربانی و سایر شبکه‌های اجتماعی موسسه امکان مشارکت همگانی را فراهم کرد؛ به طوری که علاوه بر حامیان، بانیان و همیاران همیشگی به مهربانی، سایر نیکوکاران از داخل و خارج ایران امکان حضور در این کمپین را یافتند.

با توجه به بازه زمانی برگزاری این کمپین و همزمانی آن با بهار طبیعت و بهار معنویت (نوروز ایرانی و ماه مبارک رمضان) و نیز عید سعید فطر، برخی نیکوکاران با واریز زکات فطره، همراه کمپین ما حافظان بهاریم شدند.

پیش‌بینی می‌شد کمپین ما حافظان بهاریم در صورت موفقیت کامل، در بخش نقدی 5 میلیارد تومان و در بخش غیرنقدی نیز معادل 5 میلیارد تومان جذب کمک داشته باشد اما مجموع مشارکت‌های مردمی به کمیپن ما حافظان بهاریم 7 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده که 2 میلیارد و 100 میلیون تومان به صورت مشاکت نقدی و از طریق کمک‌های داخلی و 5 میلیارد تومان به صورت مشارکت غیر نقدی و از مشارکت نیکوکاران خارج از ایران حاصل شد.

در بخش غیرنقدی این کمپین، 6600 خانواده‌ از خانواده‌های دانش‌آموزان در شعب 23گانه و در سراسر ایران، بسته‌های معیشتی به ارزش بیش از 500 هزار تومان را دریافت کردند که این بسته‌ها شامل اقلام مصرفی و ضروری مثل برنج و حبوبات و … است. بسته‌های معیشتی توزیع‌شده بر اساس تعداد خانواده‌های دانش‌آموزان بوده است و نه تعداد دانش‌آموزان.

کمک‌های نقدی نیز به صورت عیدانه‌ی نقدی، به حساب دانش‌آموزان بورسیه‌شده واریز شده و به هر دانش‌آموز حدود 300 هزار تومان اختصاص یافته است.

روند پیشرفت کمپین ما حافظان بهاریم از آغاز تا پایان و شرح گزارش‌های تمام مراحل اجرایی آن به صورت هفتگی از طریق سامانه آنلاین به مهربانی در دسترس و قابل مشاهده است.

سامانه آنلاین به مهربانی پلت‌فرمی است که سرعت و سهولت مشارکت در حمایت از آموزش دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل را فراهم کرده و این سامانه متعلق به موسسه دارالاکرام است که با دارا بودن 23 شعبه فیزیکی در سراسر ایران و نیز از طریق شعب مجازی و نمایندگی‌های فعال، بیش از 23 سال است در حوزه خیر عمومی و آموزشی فعالیت می‌کند و با واریز بورسیه‌ی تحصیلی برای دانش‌آموزان عضو و نیز ارائه‌ی خدمات پنجگانه درحوزه‌های آموزش؛ معیشت؛ سلامت؛ روانشناسی؛ کارآفرینی و فرهنگ، هنر و ورزش در کنار دانش‌آموزان فاقد سرپرست موثر و خانواده‌های ایشان است تا هیچ مانعی پیش روی تحصیل آنان نباشد و بتوانند از طریق آموزش، به شهروندانی دانا و توانا تبدیل شوند.

کمپین نقدی
کمپین نقدی 49%
کمپین غیرنقدی
کمپین غیرنقدی 80%

گزارش وضعیت کمپین “ما حافظان بهاریم” در بخش کمک‌های غیرنقدی

گزارش هفته‌ی اول

ما حافظان بهاریم توزیع کمک‌های غیرنقدی را آغاز کرد

1300 خانواده‌ در ایلام، خاش، زابل و مشهد بسته‌های معیشتی گرفتند
کمپین ما حافظان بهاریم که از ابتدای اسفند 1402 آغاز شده و در صدد تهیه‌ عیدانه برای 7300 دانش‌آموز بورسیه‌شده در به مهربانی است، توزیع کمک‌های غیرنقدی نیکوکاران را در میان جامعه دانش‌آموزی خود آغاز کرد.
ما حافظان بهاریم در بخش غیرنقدی تاکنون کمک‌های زیادی از سوی نیکوکاران ایرانی خارج از کشور جذب کرده است.
به مهربانی با توجه به گستردگی شعب خود در سراسر ایران، توزیع این کمک‌های غیرنقدی را بر اساس اولویت‌بندی‌ها و نیازسنجی‌های تنظیم‌شده آغاز کرده است.
کمک‌های غیرنقدی نیکوکاران خارج از کشور به این کمیپن تاکنون به ارزش 700 میلیون تومان بوده که توزیع آن در بسته‎‌های معیشتی شامل برنج و انواع حبوبات باکیفیت به ارزش تقریبی هر بسته در حدود 550 هزار تومان آغاز شده است.
اکنون خانواده‌های دانش‌آموزان به مهربانی در ایلام، زابل، مشهد، مهر و خاش این بسته‌های معیشتی را دریافت کرده‌اند.
کمپین ما حافظان بهاریم اعلام می‌کند که تاکنون 328 خانواده در ایلام؛ 325 خانواده در زابل؛ 482 خانواده در مشهد و 126 خانواده در خاش این بسته‌های معیشتی را دریافت کرده‌اند.
توزیع کمک‌های غیرنقدی به کمپین ما حافظان بهاریم همچنان ادامه دارد و گزارش‌های بعدی وضعیت کمپین نیز ارائه خواهد شد.

گزارش هفته‌ی دوم

ما حافظان بهاریم در بخش غیرنقدی به ۲۶۰۰ خانواده بسته‌ی معیشتی داد

یک ماه از اجرای کمپین ما حافظان بهاریم می‌گذرد؛ در هفته‌ی پایانی اسفند ۳۲۲ خانواده در زاهدان؛ ۵۴۸ خانواده در جهرم؛ ۲۳۴ خانواده در نجف‌آباد؛ ۱۶۶ خانواده در آذرشهر و ۶۹ خانواده در گرگان بسته‌های معیشتی را دریافت کرده‌اند.

پیش از این نیز ۳۲۸ خانواده در ایلام؛ ۳۲۵ خانواده در زابل؛ ۴۸۲ خانواده در مشهد و ۱۲۶ خانواده در خاش این بسته‌ها را دریافت کرده بودند.

این بسته‌های معیشتی شامل برنج و حبوبات است که به ارزش هر بسته ۵۵۰ هزار تومان با کمک‌های غیرنقدی نیکوکاران خارج از کشور به کمپین ما حافظان بهاریم تهیه شده است.
گزارش نحوه‌ی توزیع کمک‌های غیرنقدی به کمپین ما حافظان بهاریم در شعب دیگر به مهربانی و در میان ۴۷۰۰ خانواده‌ی باقیمانده نیز مرحله به مرحله ارائه خواهد شد.
‌مدت ۲ هفته از توزیع کمک‌های غیرنقدی به کمپین ما حافظان بهاریم می‌گذرد و این کمپین تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.

گزارش هفته‌ی سوم

ما حافظان بهاریم در بخش غیرنقدی به ۳۷۸۰ خانواده بسته‌ی معیشتی داد

۳۷ روز از اجرای کمپین ما حافظان بهاریم می‌گذرد؛ در هفته‌ی اول فروردین ۱۷۵ خانواده در آستارا؛ ۳۹۳ خانواده در شیراز؛ ۱۸۷ خانواده در بوشهر؛ ۱۹۸ خانواده در شوش و ۱۸۸ خانواده در بیرجند بسته‌های معیشتی دریافت کردند.

پیش از این نیز ۳۲۸ خانواده در ایلام؛ ۳۲۵ خانواده در زابل؛ ۴۸۲ خانواده در مشهد و ۱۲۶ خانواده در خاش؛ ۳۲۲ خانواده در زاهدان؛ ۵۴۸ خانواده در جهرم؛ ۲۳۴ خانواده در نجف‌آباد؛ ۱۶۶ خانواده در آذرشهر و ۶۹ خانواده در گرگان این بسته‌ها را دریافت کرده بودند.

این بسته‌های معیشتی شامل برنج و حبوبات است که به ارزش هر بسته ۵۵۰ هزار تومان با کمک‌های غیرنقدی نیکوکاران خارج از کشور به کمپین ما حافظان بهاریم تهیه شده است.
گزارش نحوه‌ی توزیع کمک‌های غیرنقدی به کمپین ما حافظان بهاریم در شعب دیگر به مهربانی و در میان ۳۵۲۰ خانواده‌ی باقیمانده نیز مرحله به مرحله ارائه خواهد شد.
‌توزیع کمک‌های غیرنقدی به کمپین ما حافظان بهاریم تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.

گزارش هفته‌ی چهارم

گزارش وضعیت کمپین “ما حافظان بهاریم” در بخش کمک‌های غیرنقدی:

ما حافظان بهاریم در بخش غیرنقدی به ۵۵۷۵ خانواده بسته‌ی معیشتی داد

۴۲ روز از اجرای کمپین ما حافظان بهاریم می‌گذرد؛ در هفته‌ی دوم فروردین ۳۵۷ خانواده در خمین؛ ۴۹۴ خانواده در قم؛ ۵۴۸ خانواده در جهرم؛ ۱۳۵ خانواده در آمل و ۳۰۰ خانواده در البرز بسته‌های معیشتی دریافت کرده‌اند.

پیش از این نیز ۳۲۸ خانواده در ایلام؛ ۳۲۵ خانواده در زابل؛ ۴۸۲ خانواده در مشهد و ۱۲۶ خانواده در خاش؛ ۳۲۲ خانواده در زاهدان؛ ۵۴۸ خانواده در جهرم؛ ۲۳۴ خانواده در نجف‌آباد؛ ۱۶۶ خانواده در آذرشهر؛ ۶۹ خانواده در گرگان؛ ۱۷۵ خانواده در آستارا؛ ۳۹۳ خانواده در شیراز؛ ۱۸۷ خانواده در بوشهر؛ ۱۹۸ خانواده در شوش و ۱۸۸ خانواده در بیرجند این بسته‌ها را دریافت کرده بودند.

این بسته‌های معیشتی شامل برنج و حبوبات است که به ارزش هر بسته ۵۵۰ هزار تومان با کمک‌های غیرنقدی نیکوکاران خارج از کشور به کمپین ما حافظان بهاریم تهیه شده است.
گزارش نحوه‌ی توزیع کمک‌های غیرنقدی به کمپین ما حافظان بهاریم در شعب دیگر به مهربانی و در میان ۲۲۳۴ خانواده‌ی باقیمانده نیز مرحله به مرحله ارائه خواهد شد.
‌ کمپین ما حافظان بهاریم تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.

گزارش هفته‌ی پنجم

گزارش پایانی وضعیت کمپین “ما حافظان بهاریم” در بخش کمک‌های غیرنقدی:
۶۶۳۴ خانواده‌ی به مهربانی بسته‌ی معیشتی دریافت کردند

در هفته‌ای که گذشت یعنی سومین هفته از فروردین ۱۴۰۳ آخرین بسته‌های معیشتی نیز میان خانواده‌‌های دانش‌آموزان بورسیه‌شده در به مهربانی توزیع شد.
کمپین ما حافظان بهاریم در هفته‌ی سوم فروردین بسته‌های معیشتی را میان ۷۰ خانواده در بندرعباس؛ ۳۰ خانواده در کرمانشاه؛ ۱۳۱ خانواده در ورامین؛ ۲۳۵ خانواده در تهران؛ ۱۴۱ خانواده در لرستان؛ ۵۳۳ خانواده در جیرفت و کرمان؛ ۲۸۲ خانواده در رودبارجنوب و ۱۸۵خانواده در مُهر توزیع کرد.

پیش از این نیز ۳۲۸ خانواده در ایلام؛ ۳۲۵ خانواده در زابل؛ ۴۸۲ خانواده در مشهد و ۱۲۶ خانواده در خاش؛ ۳۲۲ خانواده در زاهدان؛ ۵۴۸ خانواده در جهرم؛ ۲۳۴ خانواده در نجف‌آباد؛ ۱۶۶ خانواده در آذرشهر؛ ۶۹ خانواده در گرگان؛ ۱۷۵ خانواده در آستارا؛ ۳۹۳ خانواده در شیراز؛ ۱۸۷ خانواده در بوشهر؛ ۱۹۸ خانواده در شوش؛ ۱۸۸ خانواده در بیرجند؛ ۳۵۷ خانواده در خمین؛ ۴۹۴ خانواده در قم؛ ۱۳۵ خانواده در آمل و ۳۰۰ خانواده در البرز این بسته‌ها را دریافت کرده بودند.

این بسته‌های معیشتی شامل برنج و حبوبات است که به ارزش هر بسته ۵۵۰ هزار تومان با کمک‌های غیرنقدی نیکوکاران خارج از کشور به کمپین ما حافظان بهاریم تهیه شده است.

‌ کمپین ما حافظان بهاریم با هدف تامین عیدانه برای ۷۳۰۰ دانش‌آموز بورسیه‌شده در به مهربانی اجرا شد؛ این کمپین در بخش غیرنقدی با جذب معادل حدود ۵ میلیارد تومان به پایان رسید.
جذب کمک‌ها در بخش نقدی این کمپین همچنان تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.