خرید لوازم التحریر برای کودکان نیازمند

جمع آوری وسایل مدرسه برای دانش آموزان نیازمند

جمع آوری و اهدا لوازم التحریر به کودکان در حال تحصیل

چه حسی به ماه مهر و خرید لوازم تحریر دارید؟‌ چه از مدرسه خوشتان بیاید چه خوشتان نیاید، وقتی وارد فروشگاه‌های لوازم تحریر می‌شوید، تنوع و رنگ‌های شاد آنها شما را به یاد خاطرات مدرسه می‌اندازند. اولین فکری که در همان ابتدا به ذهن بیشتر ما می‌رسد، این است که در زمان ما این همه لوازم تحریر رنگارنگ و متنوع نبود. بله همه چیز متنوع‌تر و البته بسیار گران‌تر شده‌ است.

خرید ملزومات مدرسه یکی از راه‌های انگیزش دانش آموزان برای تحصیل است؛‌ همانطور که بیشتر ما در کودکی از خرید وسایل نو ذوق زده می‌شدیم. هیچ کودکی نیست که از داشتن یک کیف جدید برای مدرسه خوشحال نشود. اما همانطور که گفتیم هزینه‌های خرید این لوازم سال به سال بیشتر می‌شوند و عملا کودکان بیشتری بدون کیف و لوازم تحریر نو و یا حتی کافی راهی مدرسه می‌شوند. شاید حتی برخی از آنها بخاطر مسائل مالی از تحصیل باز بمانند. هزینه های لازم برای ثبت نام و تحصیل دانش آموزان در ایران به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، اما تمرکز ما در این نوشتار فقط بر لوازم تحریر است.

نتیجه کمک به تهیه لوازم مدرسه نیازمندان

ما چطور می‌توانیم کودکان بیشتری را راهی مدارس کنیم؟ چطور می‌توانیم آنها را برای درس خواندن تشویق کنیم؟ و اصولا تحصیل کودکان چه ارتباطی با ما می تواند داشته باشد؟ یک راه ساده مشارکت در طرح کمپین لوازم تحریر، همکاری با موسسه دارالاکرام است. بیایید هر کدام از ما، تخمین بزنیم که هزینه‌ خرید لوازم تحریر در پایتخت برای یک کودک دبستانی حداقل چند تومان است. سری به لوازم تحریر فروشی‌های شهر بزنید و قیمت برندهای لوازم تحریر مختلف را بررسی کنید. خودتان را جای کودکی تصور کنید که بعد از دریافت لوازم تحریر نو سر از پا نمی‌شناسد و می‌خواهد تمام روزش را با آن ها سر و کار داشته باشد. برای برخی کودکان حتی خرید یک مداد نو هم می‌تواند انگیزه بخش باشد.

دانش آموزان نیازمند و فقیر

حالا زمان آن است که از خودتان بپرسید که چرا من باید این کار را انجام بدهم و مثلا بخواهم کودکی را در شهری دور افتاده در جنوب ایران خوشحال کنم؟‌ اولین هدف حس خوبی است که پس از کمک کردن نصیبتان می‌شود، اما تمام ماجرا این نیست. هر چه سطح سواد و آگاهی در جامعه بالاتر رود، شاخص‌هایی مانند آرامش، سرمایه اجتماعی، اعتماد، امنیت، رفاه و … نیز در سطح جامعه بالاتر می‌روند. پس منفعت این کار در نهایت متوجه تمام اعضای جامعه خواهد بود.

اگر می‌خواهید درباره‌ کودکان بازمانده از تحصیل اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا یکی از آنها را مورد حمایت قرار دهید سری به بخش اصلی سایت به‌مهربانی بزنید. لیست کودکان بازمانده از تحصیل ب همراه اطلاعات آنها . با حمایت از کمپین لوازم تحریر، شما هم نقشی در علاقه‌مند کردن یک کودک به درس و ادامه تحصیل او داشته باشید.

به یاد داشته باشید که کمک شما می‌تواند دربرآیند حرکت‌های خیر خواهانه‌ای اینچنین تاثیر بسیاری بگذارد. زمان بازگشت به مدرسه است، اما امسال با انگیزه‌تر و باانرژی‌تر. در کمپین خرید لوازم تحریر شرکت کنید و بخشی از این انرژی باشید.

عیدی به امیر علی توسط خیریه مهر

عیدی به فاطمه توسط خیریه مهر

عیدی به حسین توسط خیریه مهر

عیدی به نرجس توسط خیریه مهر

عیدی به نرگس توسط خیریه مهر

نیاز به تحصیل دانش آموزان و ارتقا فرهنگ جامعه

تحصیل و سواد آموزی یکی از مهم ترین و باارزش ترین رویدادهای فرهنگی است که تمام دولت ها و کشورهای جهان، افراد جامعه خود را به سوادآموزی و ادامه تحصیل دعوت و تشویق می کنند. چرا که به خوبی می دانند ریشه تمامی فلاکت ها و نیازمندی ها نداشتن علم کافی و ناآگاهی است.

این موضوع در کشور ما نیز مشاهده می شود به گونه ای که امروزه شما می توانید حتی در دور افتاده ترین مناطق و روستاهای کشورمان نیز شاهد احداث و تاسیس مدارس باشید؛ اما آیا فقط با تاسیس مدارس می توان آموزش و تحصیل را به دانش آموزان ارائه داد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت بسیاری از خانواده های نیازمند هستند که توان و قدرت مالی کافی برای تحصیل فرزندان خود ندارند و به همین دلیل تعداد کودکانی که از مدرسه و علم محروم اند کم نیست.

به مهربانی سعی بر آن دارد با شناسایی این مناطق دورافتاده و خانواده های نیازمند کمک های لازم را در جهت ادامه تحصیل برای کودکان تامین کند چرا که می دانند هر یک از این کودکان سرمایه ملی این کشور و آینده سازن ایران هستند. به همین دلیل ما نیز به دنبال تهیه و تدارک لوازم مورد نیاز برای مدرسه هستیم تا بتوانیم سهم کوچک خود را در قبال این مسئولیت اجرا کنیم.

لوازم التحریر مدرسه

همان طور که در بخش قبلی نیز اشاره شد برخی از خانواده های محروم و نیازمند به دلیل بالا بودن قیمت لوازم مورد نیاز برای مدرسه و ضعیف بودن وضع مالی خود قادر به تامین هزینه های تحصیل کودک خود نیستند به خصوص وقتی که این خانواده ها از تعداد فرزند بیشتری برخوردار باشند در این صورت ادامه تحصیل کودکان این خانوارها بسیار مشکل و سخت خواهد بود. موسسه ما، دارالاکرام نیز با توجه به نزدیک شدن سال نو  تصمیم دارد بهترین عیدی را برای کودکان نیازمند و محروم از تحصیل ارائه دهد.

از این رو به دنبال جمع آوری کمک هایی از قبیل لوازم مورد نیاز برای مدرسه هستیم. شما عزیزان نیز می توانید  سری به کتابفروشی های شهر خود بزنید و به خوبی پی به بالا بودن قیمت لوازم مورد نیاز برای مدرسه ببرید و به اندازه سهم و توان خود با ما همراه بوده تا بتوانیم سرمایه های آینده کشورمان را برای تحصیل حمایت کنیم.

کمک های مالی جهت خرید لوازم مورد نیاز برای مدرسه

قیمت لوازم تحریر به خصوص کاغذ و دفتر در بازار نسبت به گذشته افزایش فراوانی داشته است. با افزایش قیمت لوازم تحریر، تهیه و خرید برای خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های کم بضاعت بسیار دشوار و حتی غیرممکن شده است. با نگاه به سایت‌های فروش لوازم تحریر و مغازه‌ها لیستی از لوازم تحریر ضروری و غیرضروری دانش آموزان در مقاطع مختلف و هزینه‌ حدودی خرید آن‌ها تهیه شده است.

لیست لوازم التحریر پیش دبستانی و دبستانی

  1. جا مدادی: جا مدادی طرح‌ها و جنس‌های متفاوتی دارد که با توجه به نوع قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. قیمت یک جامدادی پارچه‌ای با جنس مطلوب حدود بیست تا سی هزار تومان است.
  2. مداد سیاه و مداد قرمز: از ضروری‌ترین لوازم تحریر برای دانش‌آموزان است که قیمتی حدود دو تا سه هزار تومان دارد.
  3. تراش: مداد تراش انواع مختفی دارد و قیمت آن هم بسیار متفاوت است. قیمت یک مداد تراش معمولی بدون مخزن دو هزار تا پنج هزار تومان است. قیمت مدادتراش رومیزی بین هشتاد تا دویست هزار تومان است.
  4. پاکن:پاکن هم از لوازم ضروری برای دانش‌آموزان است که قیمتی حدود دو هزار تا پنج هزار تومان دارد.
  5. دفتر: دفتر ضروری‌ترین لوازم تحریر برای دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی است و با وجود افزایش قیمت حدودا سه برابری نسبت به سال گذشته‌، خانواده‌ها موظف به خرید آن هستند. امسال با توجه به گران شدن کاغذ، دفتر و دفترچه یادداشت بیش از سایر لوازم التحریر افزایش قیمت داشته‌اند؛ قیمت هر دفتر سیمی ۱۰۰برگ ۳۰ تا ۵۰هزار تومان، سیمی ۸۰برگ ۲۰تا ۴۰هزار تومان، ۶۰برگ ۱۵تا ۲۵هزار تومان و ۴۰برگ ۱۲ تا ۱۸هزار تومان است؛ دفتر معمولی نیز با کمی تفاوت قیمت نسبت به دفاتر سیمی، بسته به جسن و تعداد برگ، قیمتی بین ۱۰ تا ۲۵هزار تومان دارد.

6 .دفتر نقاشی : برای مقاطع دبستان و پیش دبستانی، دفتر نقاشی از ضروری‌ترین لوازم است و قیمتی بین ده تا پانزده هزار تومان دارد.

  1. مداد رنگی: مداد رنگی به خصوص برندهای خارجی افزایش قیمت چشمگیری داشته است. قیمت مداد رنگی ایرانی 24 رنگ بین سی تا چهل هزار تومان است. برای مقاطع دبستان و پیش دبستانی‌، مداد رنگی ضروری است.
  2. ماژیک: ماژیک برای رنگ آمیزی غیرضروری است و یک بسته ماژیک 12 رنگ قیمتی حدود بیست و پنچ تا چهل هزار تومان دارد.
  3. پاستیل: پاستیل که یه نوع مداد شمعی هست برای رنگ آمیزی ضروری نیست و یک بسته مداد شمعی 12 رنگی قیمتی بین سی تا چهل هزار تومان دارد.
  4. قیچی ، چسب مایع ،مقوا ،برگهA4 : لوازمی که برای ساخت کاردستی لازم است از ضروریات برای مقطع پیش دبستانی است و قیمت حدودی برای خرید همه‌ی این لوازم پنجاه تا صد هزار تومان است.
  5. کیف و کوله پشتی: قیمت کیف و کوله پشتی بسیار متفاوت است و قیمتی بین پنجاه هزار تومان تا هشتصد هزار تومان دارد.

با حساب حدودی هزینه‌ی تهیه لوازم تحریر ضروری برای دانش‌آموزان، حداقل دویست تا سیصد هزار تومان لازم است. یکی از دلایل مهم بازماندن کودکان از تحصیل، عدم توانایی خانواده‌ها در خرید لوازم تحریر ضروری مدرسه است. ما چطور می‌توانیم به این کودکان کمک کنیم تا از تحصیل محروم نشوند و از مدرسه و کودکی خود لذت ببرند؟

یکی از راه‌های حمایت از کودکان کم بضاعت، واریز مبالغ دلخواه به حساب موسسات خیریه برای تهیه لوازم تحریر و لوازم مورد نیاز مدرسه است. با کمک‌های مالی به این خانواده‌ها، کودکان زیادی از اول مهر لذت می‌برند و حتی بعضی از کودکان از محرومیت تحصیلی نجات پیدا می‌کنند.

اگر شما نیز به دنبال کمک به به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند کشور خود هستید می توانید با موسسه ما همراهی کرده و اقدام به خرید لوازم مورد نیاز برای مدرسه داشته باشید. هم چنین شما می توانید مبلغ مورد نظر خود را به شماره حساب ارائه شده در وب سایت ما واریز کرده تا همکاران ما بتوانند اقلام مورد نیاز را خریداری و تهیه کنند. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید با همکاران در موسسه به مهربانی تماس حاصل کرده و جزئیات بیشتری را در این خصوص به دست آورده و طبق آن کمک های مالی خود را انجام دهید. به یاد داشته باشید که هیچ عملی به اندازه مهربانی و مهربانی کردن زیبا و لذت بخش نمی باشد و این مهم نیست شما تا چه مبلغی می توانید به این کودکان نوشکفته کمک کنید بلکه مهم این است که شما به این معضل اجتماعی پی برده و درصدد کمک به این عزیزان برآمده اید.

لازم به ذکر است شما میتوانید به صورت حضوری تیم جوان به مهربانی را یاری کنید و سهمی نیز در تهیه تا ارسال و تحویل این اقلام به دانش آموزان داشته باشید.

تهیه لوازم تحریر برای دانش آموزان فقیر

 

کمپین جمع آوری لوازم مدرسه

هریک از این کمپین‌های لوازم تحریر با شعار و شیوه‌های متفاوتی سعی دارند، کمک کنند تا بوی ماه مهر، برای دانش آموزان نیازمند سرزمینمان، یادآور بوی ماه مهربانی باشد. از اقلامی که در این کمپین مورد نیاز است، می‌توان به مداد رنگی، کیف، دفتر، مداد، کوله پشتی، جا مدادی و هایلایتر اشاره کرد.

کمپین جمع آوری لوازم مورد نیاز برای مدرسه از قبیل لوازم ابتدایی و لوازم دبیرستان  موسسه به مهربانی در حال فعالیت بوده و در سال جدید تحصیلی 1398 نیز به این فعالیت انسان دوستانه ادامه می دهد دوستان عزیز که علاقه مند به شرکت در این کمپین هستند می توانند همین حالا با همکاران ما در تماس بوده و کمک های خود را اعلام کنند .

هم چنین دوستان می توانند نشانی و اسامی مناطق محروم و دانش آموزان نیازمند در منطقه خود را نیز به همکاران ما اعلام کرده تا جهت حمایت از این مناطق محروم نیز رسیدگی های لازم صورت بگیرد. معرفی دانش آموزان نیازمند

از اقلامی که قصد خرید لوازم مورد نیاز برای مدرسه داریم می توان به مداد رنگی، دفتر، کیف، هایلایتر، وایت برد، کوله پشتی و غیره اشاره نمود.

تهیه وسایل مدرسه برای دانش آموزان

با شرکت در کمپین لوازم تحریر و کمک به این خانواده‌ها، یکی از بزرگترین معظلات تحصیلی بهبود خواهد یافت. زمانی که یک کودک از تحصیل بازمانده می شود، مشکلات و معضلات بسیاری را به همراه خواهد داشت، از آنجا که بیشتر این کودکان زودتر وارد بازار کار می شوند و یا این که به دلیل عدم تربیت صحیح به راه های نادرست کشیده می شوند در آینده جامعه را با معضلات زیادی روبرو خواهند است لذا ضروری است که بیشترین توجه به این کودکان شود.

نوشته های مرتبط