خانواده های نیازمند

بدترین مشکلات خانواده های نیازمند

از میان مشکلات عمده ای که خانواده های نیازمند با آن ها دست به گریبان اند، می توان به تورم، بیکاری،اعتیاد، بی سوادی و بیماری به عنوان مهم ترین آن ها اشاره کرد.خانواده های نیازمند نه تنها خود از این آسیب ها رنج می برند،بلکه جامعه را نیز تحت تاثیرات نامطلوب قرار می دهند.

3 مورد از معضلات اصلی خانواده های نیازمند در زندگی

خانواده نیازمند به خانواده ای اطلاق می شود که میزان درآمد آن از میزان درآمد متوسط جامعه بسیار پایین تر است و از استطاعت مالی لازم جهت پرداخت هزینه ها و مخارج زندگی عاجز است. در مقایسه با سایر خانواده ها، خانواده های نیازمند دارای تعداد فرزندان بیشتری هستند و بدین ترتیب از پر جمعیت ترین خانواده های جامعه محسوب می شوند.

در اغلب موارد، این خانواده ها در پایین ترین مناطق شهری سکونت دارند و بخشی دیگر نیز حاشیه نشینان و حلبی نشینان را تشکیل می دهند. علی رغم تلاش های به عمل آمده برای کنترل و مهار فقر درجامعه،با کمال تاسف شاهد افزایش تعداد خانوارهای نیازمند در کشور طی سال های اخیر هستیم. افزایش میزان بیکاری و بالا رفتن تورم از جمله عوامل موثری است که به این معضل دامن زده و باعث افزایش روز افزون تعداد خانوارهای نیازمند در جامعه شده است.

خانواده های نیازمند برای گذران زندگی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند. اما آنچه که بر وخامت اوضاع آنان می افزاید معضلاتی نظیر اعتیاد، بی سوادی یا کم سوادی، و بیماری های مختلف است که دامنگیر خانواده های نیازمند می شود.

مشکلات خانواده های فقیر

اعتیاد

اعتیاد به مواد مخدر برای فرد،خانواده و جامعه تبعات فراوان و جبران ناپذیری در پی دارد. اعتیاد به عنوان معضلی خانمان سوز از جمله مهم ترین مشکلات خانواده های نیازمند محسوب می شود. اعتیاد سرپرست خانواده نیازمند، شرایط زندگی را برای سایر اعضای خانواده به مراتب دشوارتر می کند چرا که بخش اعظمی از درآمد اندک خانواده صرف تهیه مواد می شود و هم چنین  به مرور زمان، فرد معتاد به دلیل از دست دادن توان روحی و جسمی، بیکار و از جامعه منزوی می شود.بدین ترتیب،وضعیت این خانواده رو به وخامت می گذارد.

اعتیاد در خانواده های نیازمند

بیسوادی

از دیگر معضلات خانواده های نیازمند، بی سوادی است. اغلب خانواده های نیازمند از بی سوادی والدین در رنج اند. در حقیقت،معضل بی سوادی والدین، خود عامل و منشاء مشکلات اساسی دیگری چون آن تعداد فرزندان زیاد، اعتیاد، نداشتن شغل مناسب و درآمد مناسب خواهد بود.

اگر می خواهید به اندازه سهم خود دنیا را زیباتر کنید به شما توصیه می کنیم که تحصیل و آموزش را جدی بگیرید چرا که تنها راه درمان تمام مشکلات و نیازمندی ها سواد و آگاهی می باشد. در عصر پیشرفته امروزی نیز اگر نتوانید خود را به تکنولوژی عصر حاضر برسانید هر روز بیشتر از دیروز نیازمندتر و فقیرتر خواهیم بود.

راهنما : نتیجه برخی از مشکلات فرهنگی خانواده های نیازمند را اینجا بخوانید. این مشکلات در صورت حل نشدن همواره پایدار و آسیب آن بیشتر از نتیجه دو مورد دیگر است.

بی سوادی در خانواده های نیازمند

بیماری

بیماری نیز یکی دیگر از معضلات دامنگیر خانواده های نیازمند است. خانواده های نیازمند به دلیل تغذیه و سبک زندگی نامناسب و رفتارهای پرخطری چون مصرف و تزریق مواد مخدر به بیماری های متعددی مبتلا می شوند که نتوان از تهیه هزینه درمان آن هستند. از مهم ترین این بیماری ها می توان به سرطان، بیماری های گوارشی، پوکی استخوان و ایدز اشاره کرد.

شاید بتوان گفت بی توجهی برخی از مسئولان عالی مقام کشور نیز یکی دیگر از بدترین مشکلات خانواده های نیازمند باشد چرا که هیچ گونه اقدام جهت رفع مشکلات این خانواده های انجام نمی دهند و تمام تصویب ها و مصوبه ها بر روی برگه های تنظیم شده باقی می ماند. به طوری که هیچ کدام از آنها وارد مرحله اجرا نمی شود. به همین دلیل می توان گفت که همه افراد جامعه در بدبختی و بدترین مشکلات خانواده های نیازمند سهیم هستند و اگر نتوانیم راه درمانی این خانواده ها را پیدا کنیم بی شک در کوتاه ترین زمان این درد تبعات زیادی را از خود بر جای خواهد گذاشت.

بیماری خانواده های نیازمند

مشکلات خانواده های نیازمند تنها به موارد فوق محدود نمی شود و چنانچه جهت رسیدگی به این مشکلات، اقدامات اساسی و زیربنایی در کمترین زمان ممکن صورت نگیرد، بر گستره و عمق این معضلات در هر دو بعد فردی و اجتماعی افزوده خواهد شد.

نوشته های مرتبط