توانمندسازی همه جانبه

به مهربانی  با استفاده از پتانسیل های همیاران داوطلب و سازمان های فعال در حوزه آموزش و خدمات رسانی دانش آموزان سعی در توانمندسازی همه جانبه دانش آموزان دارد.

توانمندسازی همه جانبه دانش آموزان

تحصیل و آموزش دروس مدرسه به تنهایی نمی تواند برطرف کننده نیازهای رشد دهنده کودکان باشد.

از آنجا که فرزندان به مهربانی عموما در شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی هستند، فراهم نمودن زیرساخت های آموزشی و تربیتی برای آنها بسیار موثر خواهد بود.

به مهربانی ایجاد این زیرساخت ها را در دستورکار قرار داده است.

یکی از مهمترین نیازها ایجاد ارتباط مستمر بین دانش آموز و سازمان است.

با این هدف مددکاران متخصص همواره این ارتباط را از طریق ارائه گزارشات از نیازها، علائق، دستاوردها و آخرین وضعیت زندگی آنان برقرار می نمایند.

پس از اعلام نیاز توسط مددکار حرفه ای نیازهای تحصیلی از طریق همیاران آموزشی و نیازهای پزشکی و بهداشتی و درمانی از طریق پزشکان و دندانپزشکان همیار (کلیه فرزندان در بدو ورود چک آپ پزشکی و دندان پزشکی می شوند)برآورده می شود.

نیازهای معیشتی فرزندان که شامل تامین لوازم ضروری زندگی، تعمیرات اساسی منزل و یا تسهیل شرایط زندگی است از طریق کمک های خیرین در کمپین های مختلف رفع می شود.

نیازهای فرهنگی با برگزاری اردوها و دوره های آموزشی و تهیه کتاب در حوزه محیط زیست، مهارت های زندگی، نوع دوستی آموزش داده می شود. همچنین در بخش مهارت آموزی امکاناتی از طریق ارتباط با سازمان فنی حرفه ای کشور فراهم گردیده است تا دانش آموزان بتوانند مهارت شغلی مورد نیاز را در محل زندگی خود کسب نمایند.

همچنین امکانات لازم جهت دریافت آموزش های هنری، ورزشی و … طبق علاقه و استعداد دانش آموزان از طریق همیاران فراهم می گردد.

کلیه این آموزش ها به همراه دریافت بورسیه تحصیلی می تواند مسیر پیشرفت و تعالی را برای فرزندان به مهربانی هموار نماید، و تاثیر مشکلات ناشی از فقر اقتصادی را در فرآیند رشد آنها کم رنگ کند.

 

 

 

 

نوشته های مرتبط