راه های کمک تحصیلی به دانش آموزان نیازمند

روند کمک تحصیلی به دانش آموزان در سامانه به مهربانی

از شنیدن تا دیدن واقعیت

ما متاسفانه در جامعه ای زندگی می کنیم که برای مشاهده چالش ها و سختی های زندگی دیگران به ریزبینی و دقت فراوان نیاز نداریم. تنها کافی است در کوچه و خیابان، محل کار یا در محل سکونت خویش سری بگردانیم تا شاهد رنج و مشقت افراد دور و بر خویش باشیم. شاهد باشیم که کودکی، کودکی خویش را در ازدحام کوچه و خیابان گم کرده است. شاهد باشیم که یک زن سرپرست خانوار بساط دستکش و جوراب را مقابل خود در گوشه ای از پیاده رو گسترانده و در سکوت و با دلشوره، دور شدن رهگذران بی تفاوت را به نظاره می نشیند. اگر امروز نتواند کاسبی کند، فرزندانش بی خوراک می مانند!

نابرابری اجتماعی

مشاهده این صحنه ها چشمی تیزبین نمی خواهد بلکه قلبی انظاردهنده می طلبد تا به آن بیندیشد. این زنان, این کودکان به سختی روزگار می گذرانند و به حمایت نیاز دارند؛ حمایتی با حفظ عزت و کرامت انسانی شان و نه از سر دلسوزی و ترحم؛ حمایتی از جنس لطف پدرانه، مهر مادرانه یا عشق برادرانه و خواهرانه. همان حمایتی که در روزهای سخت وقتی دستی دست مان را گرفت و در بزنگاه کمک مان کرد، تپش قلب مان تندتر شد و اشک در چشمان مان حلقه زد و خداوند را سپاس گفتیم که نیک خواهی و نیکوکاری در میان ما هم چنان زنده است.

مقالات پیشنهادی : اطلاعاتی در مورد وضعیت و راه های کمک به زنان سرپرست خانوار

اما گاه تشخیص حقیقت کار دشواری است و نمی توانیم به آنچه می بینیم اعتماد کافی داشته باشیم و تردید نکنیم که در پس این صحنه به ظاهر تلخ، حقیقتی تلخ تر پنهان نشده باشد. این حقیقت تلخ کتمان شده می تواند استفاده سوء از نیک خواهی و خیرخواهی دیگران باشد. لذا ما اینجاییم تا شما بتوانید با خاطری آسوده ضمن اعتماد کامل به اعتبار و صداقت ما، به عنوان شهروندی مسئول، وظیفه اجتماعی خویش را ادا کرده و از نیازمندان به ویژه کودکان کم برخوردار و مستعد تحصیل حمایت کنید. چگونه به یک موسسه خیریه اعتماد کنیم.

 

چرا به تحصیل کودکان کمک کنیم؟

علم و دانش ثروتی ابدی است که هیچ گاه از قدر و منزلت آن کاسته نمی شود. هر انسانی از اوان کودکی آرزوی تحصیل علم را در سر می پروراند و  با شوق فراوان نسبت به یادگیری و کسب دانش و مهارت رشد می کند و  به بالندگی می رسد.آیا تاکنون برای کمک به تحصیل کودکان به این سوالات اندیشیده اید.

  • آیا تاکنون با خود اندیشیده اید که اگر کودکی به دلیل کمبودها و محدودیت های مالی به ناچار از این آرزو دل بکند و در حسرت تحصیل و مدرسه رشد کند، متحمل چه آسیب های روحی روانی می شود؟
  • آیا تاکنون برای لحظه ای خود یا فرزند خویش را به جای آن کودک دست فروش نحیف با چهره آفتاب سوخته در خیابان گذاشته اید که با دستانی ظریف و کوچک می خواهد به هر قیمتی شما را متقاعد کند تا از او چیزی بخرید؟
  • به راستی از کجا معلوم که فرزند دلبند ما نیز اگر از امکانات مادی و معنوی خانواده اش برخوردار نبود، از کوچه یا خیابان سر در نمی آورد؟
  • از کجا معلوم که این کودک خیابانی مستعدتر از فرزند ما نباشد؟

فرزندی که علی رغم برخورداری از انواع حمایت های روحی و عاطفی، معلم خصوصی، کلاس های آموزشی و امکانات متنوع، هم چنان با او اندر خم یک کوچه هستیم تا شاید دست از بی انگیزگی، بازیگوشی و حواس پرتی بردارد، درس بخواند، به دانشگاه برود و دکتر یا مهندس شود و برای خود و خانواده اش اعتباری کسب کند!

یافتن فرصت های شغلی

با توجه به این موارد خواهیم توانست با درک درستی از شرایط موجود، با رسیدگی و کمک به بهبود شرایط زندگی نیازمندان و سایر افراد جامعه، ضمن انجام مسئولیت اجتماعی خویش، به اقدامی ماندگار و تاثیرگذار دست بزنیم. بدیهی است آثار و نتایج این گونه اقدامات نوع دوستانه، در زندگی فردی و اجتماعی افراد نیکوکار بخوبی انعکاس خواهد یافت.

لیست نیازها و هزینه های تحصیلی کودکان چیست ؟

1- هزینه های تحصیلی دانش آموزان نیازمند که مواردی چون شهریه، لوازم تحریر، ایاب و ذهاب و سایر هزینه ها را در برمی گیرد. اما تامین این هزینه ها از عهده و توان خانواده های کم برخوردار خارج است.

2- هزینه های دانشجویی شامل شهریه دانشگاه،لوازم تحریر، ایاب و ذهاب، مسکن یا خوابگاه و غیره که دانشجو یا خانواده او از تامین آن عاجزند.

3- هزینه های درمان امراض و بیماری های جسمی و روحی که نیاز به رسیدگی و مراقبت های مستمر پزشکی دارد. اما به دلیل مشکلات اقتصادی، خانواده ها قادر به تامین این هزینه ها نیستند و به تدریج این بیماری ها فرد را دچار مشکلات جدی و جبران ناپذیری می کند.

4-  تجهیز نبودن دانشجویان و فارغ التحصیلان به مهارت های ضروری برای کسب و کار  و اتکای صرف آنان به مباحث نظری، که منجر به بیکاری،  و متعاقب آن محدودیت و محرومیت های اقتصادی می شود.

5- فقدان مشاغل متناسب با تخصص و مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان که گاه سبب روی آوردن آنها به مشاغلی می شود که هیچ گونه ارتباط و تناسبی با دانش آنها ندارد و ضمن ایجاد بی انگیزگی و سرخوردگی در آنها، برای جامعه نیز تبعات نامطلوبی در پی خواهد دارد که مهم ترین آن می تواند ورود افراد غیرمتخصص در جایگاه های تخصصی باشد.

توانمند کردن کودکان با تحصیل و یادگیری

چگونه از کودکان حمایت کنیم؟

دارالاکرام؛ خیریه ای معتبر برای حمایت تحصیلی از کودکان

موسسه غیرانتفاعی دارالاکرام در سال 1380 با هدف حمایت تحصیلی از دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست موثر تاسیس شد.به تدریج با افزایش و گستردگی فعالیت ها، سامانه آنلاین به مهربانی را راه اندازی نمود تا امکان ثبت گزارشات و فعالیت ها، پیگیری امور به منظور حفظ شفافیت به ویژه شفافیت مالی، و تعامل با نیکوکاران و فراهم کردن بستری برای پیگیری و رصد حمایت ها و کمک های مالی از سوی حامیان فراهم گردد.

بهترین بازی ها با کودکان 3 تا 5 سال

این حمایت در قالب بورسیه تحصیلی ماهانه به دانش آموزان اهدا می شود که بسته به میانگین نمرات، پیشرفت تحصیلی و دستاوردهای علمی، هنری، فرهنگی یا ورزشی که کسب می کنند متغیر است.  خدمات دارالاکرام، علاوه بر بورسیه تحصیلی، خدمات پنج گانه ارائه می کند. این خدمات شامل آموزشی، فرهنگی،بهداشتی و درمانی، مددکاری و روان شناسی، و اشتغال و کارآفرینی است که خانواده های دانش آموزان نیز از آن ها بهره مند می شوند.

با مراجعه به این سامانه خواهید توانست اطلاعات ضروری برای چگونگی حمایت از این دانش آموزان را مشاهده نمایید که ما به طور مختصر به معرفی این بخش ها می پردازیم.

ما برای کمک به تحصیل کودکان چه کاری میتوانیم انجام دهیم ؟

حال چنانچه تمایل دارید به عنوان بخشی از تعهد اجتماعی خویش، به کودکان و نسل آینده ساز کشور کمک نمایید تا آنها تنها به دلیل کمبودهای مالی از تحصیل بازنمانند و هم زمان با تحصیل مهارت هایی کسب کنند که می تواند در آینده شغلی آنها بسیار موثر باشد، در سامانه به مهربانی از این قشر آسیب پذیر حمایت کنید تا در توقف چرخه فقر نیز بتوانید نقش به سزایی ایفا نمایید.

اقداماتی که می توانید انجام دهید:

1. میتوانید هزینه تحصیل او را بدهید

کمک داوطلبانه به جامعه

برای این اقدام باید کودک را شناسایی و وضعیت زندگی، تحصیل و موقعیت او را بررسی و در کنار کمک مالی روند زندگی او را پیگیری و در این روند یاریش دهید. برای این اقدام میتوانید از کودکان معرفی شده در سامانه که دارای پرونده هستند و تمامی اطلاعات آن ها برای پیگیری شما شفاف و درج شده مشاهده کنید و به او کمک کنید. تمامی این اقدامات از یافتن تا بازگرداندن کودک به چرخه تحصیل در تصویر زیر قابل مشاهده است .

نحوه کمک به تحصیل کودکان نیازمند

این کمک ها در اختیار دانش آموزانی قرار می گیرد که با همه استعداد، انگیزه و علاقه به تحصیل از شرایط مالی و خانوادگی نابه سامانی برخوردارند و لذا در صورتی که مورد حمایت قرار نگیرند از تحصیل بازمی مانند. با مراجعه به این صفحه شما خواهید توانست به عنوان حامی، تامین کل یا بخشی از هزینه بورسیه تحصیلی یک یا چند دانش آموز را در شهر یا استان مورد نظر خویش تقبل و تعهد نمایید.دسترسی آنلاین به کودکان نیازمند.

2. معرفی دانش آموزان مستعد تحصیل فاقد سرپرست برای حمایت

می توانید پس از ثبت نام در سایت، دانش آموز واجد شرایط حمایت مستعد تحصیل و فاقد سرپرست موثر) را به ما معرفی کنید. چنانچه از وضعیت دانش آموز فاقدسرپرست و مستعد تحصیل مطلع هستید، او را جهت حمایت به ما معرفی کنید. اهمیت و نیاز کودکان به آموزش را اینجا بخوانید.

علاقه کودکان کار به درس خواندن

3. از زمان، یا تخصص و مهارت های خویش در جهت حمایت از دانش آموزان ما را یاری کنید

شما می توانید به عنوان مددکار، همیار، بانی و حامی از دانش آموزان یا دانشجویان کم برخوردار در زمینه های مختلف حمایت نمایید.

آموزش دادن به دانش آموزان فقیر

 

4. می توانید از فعالیت های به مهربانی حمایت کنید

میتوانید با موسسه آشنا شوید و تمامی فعالیت های اخیر موسسه را در سایت یا شبکه‌های اجتماعی مجموعه بببنید یا بصورت حضوری با فعالیت های جوانان به مهربانی آشنا شوید.و یا به عنوان فردی ناشناس مبلغی را به دلخواه برای حمایت از موسسه و فعالیت های آن پرداخت می کنید. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم با ثبت نام در سامانه، از روند حمایت مالی از تحصیل کودک خویش مطلع شوید.

چگونه به کودکان کار برای تحصیل کمک کنم

برای اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت کودکان و روند همکاری با موسسه در حمایت از تحصیل کودکان با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

نوشته های مرتبط