سوپر برین یوگا

 یوگای پیشرفته مغز

این مقاله و آموزش تکنیک سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) به تمام مردم و کودکان ایران و به ویژه به موسسه به مهر، بانی، سامانه آنلاین معرفی و حمایت از تحصیل کودکان مستعد فاقد سرپرست موثرو تمام کودکان تحت سرپرستی به مهر، بانی تقدیم می شود. امید است معرفی و آموزش تکنیک سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) موجب رشد و شکوفایی کودکان تحت سرپرستی به مهر، بانی شود:

آیا دوست دارید با هوش تر باشید و به سلامت مغزتان کمک کنید؟ تاکنون چقدر به شباهت بین گوش خودتان با یک جنین یا وقتی که جنین بودید دقت کردید؟ امروز می خواهیم یک تکنیک باستانی یوگا را که مخصوص مغز است و به پیشگیری آلزایمر کمک می کند، به شما معرفی کنیم.

این تکنیک سوپر برین یوگا یا یوگای پیشرفته مغز ( یوگای تقویت مغز)  نام دارد که قطعا به موفقیت افراد کمک می کند. سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) برای تمام افراد جامعه در هر سن و با هر ویژگی مفید است و نیاز به آمادگی بدنی خاصی نداشته و کمتر از 2 دقیقه وقت می گیرد.

برای شروع بهتراست سفر کنیم به سال ها پیش وقتی جنین بودیم. وقتی به عکس جنین در رحم مادر نگاه می کنیم به شباهت جنین و لاله گوش انسان پی می بریم، و می توانیم در سفر به زمان، به سخن یوگی های قدیم و تکنیکی که برای ارتقای مغز معرفی کرده اند توجه کنیم و به این اعتقاد که این شباهت دارای دلیل بوده و اتفاقی نیست فکر کنیم.

همین طور بهتر است بدانیم نقاط طب سوزنی مغز، در نرمه های گوش ( قسمت پایینی لاله گوش ) قرار دارند. حتما اسم چاکرا به گوشتان خورده است. چاکرا اصطلاحی رایج در شرق و یوگا است به معنای چرخش که در واقع منظور از این اصطلاح مراکز انرژی بدن هستند. صحبت های زیادی در رابطه با خرافه بودن و نبودن چاکراها وجود دارد. اما بهتر است برای روشن کردن اذهان به این نکته اشاره داشته باشیم که چاکراها در واقع همان نقاط طب سوزنی بدن هستند که در دو فرهنگ مختف ( چین و هند ) با دو نام و اصطلاح متفاوت یاد می شوند.

مودرا

حتما در کتاب ها، اینترنت یا جاهای دیگری عکس افراد یوگی یا افرادی را که در حال مدیتیشن دو انگشت خود را بهم متصل کرده اند دیده اید. این اتصال مودرا نام دارد . اصطلاح مودرا اصطلاح رایج دیگری در فرهنگ شرقی و هند به معنای اتصال دو عضو از بدن است که باعث اتصال دو یا چند نقطه طب سوزنی به هم می شود. این امر سبب ایجاد یک وضعیت خاص از لحاظ انرژی در فرد می شود.

در واقع خیلی از تکنیک های علم زبان بدن، مودرا محسوب می شوند. یکی از مودراهایی که امروز برایتان توضیح خواهیم داد اتصال زبان به سقف دهان است. مودرای زبان باعث بالا رفتن سطح انرژی فرد می شود. این کار باعث اتصال دو کانال اصلی طب سوزنی به نام های دو و رن می شود که در پشت و جلوی بدن قرار دارند و ابتدای این دو کانال در نوک زبان و سقف دهان قرار دارند.

در سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) به صورت ضربدری ابتدا با دست چپ نرمه گوش راست و با دست راست نرمه ی گوش چپ را می گیریم به طوری که دست راست روی دست چپ قرار داشته باشد ( همین طورانگشت شست روی نرمه گوش و انگشت اشاره زیر آن قرار دارد. ضمنا نرمه، قسمت پایینی لاله گوش است . )

این حرکت در انجام سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز )، خود مودرایی دیگر محسوب می شود که باعث متعادل شدن نیمکره های مغز و بالا رفتن انرژی آن ها می شود.

بعد از انجام این مراحل نوبت این است که با تنفس و دم گرفتن از بینی به صورت چمباتمه نشسته و با بازدم از بینی بایستیم. این کار سبب انتقال انرژی از نقاط طب سوزنی پایین بدن به نقاط طب سوزنی در بالای بدن می شود که سر و مغز را از لحاظ انرژی تغذیه می کند و در نتیجه با انجام مداوم و روزانه ی سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) سوخت و ساز مغز بالا  می رود.

این کار را  ( سوپر برین یوگا یا یوگای پیشرفته مغز ) روزانه 14 بار رو به  شرق تکرار می کنیم. اما چرا شرق ؟

این نکته به قوانین علم فنگ شویی ( علم و هنر چینی چیدمان بر اساس قوانین انرژی ) و جریان های مغناطیسی زمین مرتبط است  و بهتر است که انواع یوگا، مدیتیشن و حتی کارهای ذهنی نظیر مطالعه، رو به شرق انجام گیرند.

نکات :

سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) را می توان هر زمانی از طول روز و روزانه 14 بار انجام داد. ( قبل از خواب یا بعد از بیدار شدن از خواب، قبل از مطالعه و انجام کارهای ذهنی، در زمان خستگی ذهنی و کم انرژی بودن به لحاظ ذهنی، توصیه می شود.)

افرادی که زانو درد دارند و یا بنا به هر دلیلی انجام این تکنیک به صورت کامل برایشان مقدور نیست می توانند تکنیک سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) را به صورت نیمه و بر روی صندلی حداقل 21 بار و در صورت ایده آل 50 تا 70 بار انجام دهند .

افراد سالمند یا افرادی که از لحاظ بدنی و فیزیکی خیلی ضعیف هستند بهتر است سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) را رو به شمال انجام دهند ( این نکته نیز به قوانین فنگ شویی مرتبط است )

اما جا دارد در این جا تاکید کنیم که تقریبا تمامی افراد و حداقل افراد جوان بهتر است سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) را رو به شرق انجام دهند و فقط افراد سالمند و یا افراد خیلی ضعیف از لحاظ بدنی سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) را رو به شمال انجام دهند.

امید است که با انجام روزانه تکنیک سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) و آموزش آن به دیگران به خصوص کودکان، باعث افزایش هوش و سلامت مغزی در افراد جامعه شویم.

هم چنین با آموزش تکنیک سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) به افراد دارای اوتیسم، بیش فعالی، سندرم داون و غیره می توانیم وظیفه مان را در حق این عزیزان برای زندگی آسان تر ایفا کنیم.

برای گرفتن نتیجه ایده آل از انجام تمرینات سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) بهتر است این تکنیک را به صورت روزانه و هر روز انجام دهید. ( روزانه 14 بار)

نکته : زنان باردار بهتر است سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) را انجام ندهند، همین طور خانم ها از دو روز قبل تا دو روز بعد از دوران ماهانه سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) را نباید انجام دهند.

نکته : در برخی موارد و برخی افراد ممکن است انجام سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) موجب سنگینی سر و یا سر درد و یا سرگیجه شود که بهتر است در این صورت فرد انجام تمرین را به روزانه 7 بار کاهش داده و در صورت عدم بهبود تمرین را قطع کند.

تحقیقات مختلف در کشورهایی نظیر آمریکا، هند و ایران، تاثیرات مثبت سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) را در افزایش هوش، تمرکز، حافظه، پیشرفت تحصیلی، همچنین اوتیسم، بیش فعالی و سندروم داون نشان داده اند.

از والدین، مربیان و معلمان عزیز و خیرین گرامی خواهشمندیم در راستای معرفی این تکنیک به ویژه به کودکان، و گسترش آن در جامعه به صورت تمرینات روزانه، به فرهنگ سازی آن کمک کنند.

امید است کودکان تحت حمایت به مهر، بانی، به صورت روزانه تکنیک سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز ) را انجام داده و از مزایای شگرف آن بهره مند شوند.

نگارنده: رایان نظمی

 

صفحات مرتبط با تکنیک سوپر برین یوگا ( یوگای پیشرفته مغز )

ایمیل  : info@superbrainyoga.com

اینستاگرام : superbrainyoga

یوتیوب : superbrainyoga

آپارات : superbrainyoga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط