تدریس کودکان نیازمند

کمک و تدریس به کودکان بی سرپرست

اطلاعات مفید برای کمک به تدریس کودکان بی سرپرست

تدریس به کودکان بی سرپرست یکی از موضوعات مهم در مجموعه هایی چون به مهربانی می باشد. از طرفی تدریس و آموزش نکته بسیار حائز اهمیت برای خیرین و حامیان چنین کودکانی می باشد چرا که این کودکان دارای خلا روحی و عاطفی هستند، در نتیجه در تدریس و آموزش کودکان بی سرپرست باید همواره به نکاتی در خصوص محبت و ایجاد حس مثبت در آنها توجه کرد.

در تدریس به کودکان بی سرپرست آموزش های بسیاری چون:

  1. آموزش های تحصیلی،
  2. آموزش های رفتاری اعم از شخصی و گروهی،
  3. مهارت های بهداشت فردی
  4. و ….

توسط متخصصان باید در نظر گرفته و آموزش داده می شود.

چه مجموعه ای برای سرپرستی کودکان بی سرپرست مناسب می باشد؟

تنها مجموعه ای می تواند سرپرستی و تدریس انواع مهارت ها و آموزش به کودکان بی سرپرست را بر عهده بگیرد که بتواند ابتدا نیاز و کمبودهای این کودکان را بشناسند و توانایی رفع انواع نیازهای مادی و معنوی از طریق انواع تدریس ها را داشته باشند و بتوانند با آموزش های موثر آنها را برای ورود به جامعه و تشکیل زندگی مستقل آماده سازد.

مجموعه های نگهداری کودکان بی سرپرست همواره به دنبال اشخاص خیر جهت رفع بسیاری از نیازهای آموزشی، تدریسی، مادی و معنوی می باشد، ولیکن این مجموعه ها باید بتوانند نظر خیرین را جلب نمایند که برای چنین عملی باید خیرین را در خصوص تمامی فعالیت ها و نحوه تدریس به کودکان بی سرپرست مطلع کنند. از این رو مجموعه به مهربانی در سایت خود اطلاعات ارزنده ای جهت شفاف سازی فعالیت های مجموعه و جذب خیر ارائه می دهد که در ادامه به آنها پرداخته می شود. البته حضور خیرین در مجموعه و مشاهده کودکان و نحوه تدریس و آموزش به کودکان بی سرپرست می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

آموزش دادن به دانش آموزان فقیر

فعالیت موسسه دالاکرام و تیم به مهربانی

در واقع مجموعه سایت به مهربانی به دنبال روشنی مسیر زندگی کودکانی می باشد که از جهات گوناگونی نیازمند حمایت و یاری بسیاری از افراد هستند. مجموعه به مهربانی ابتدا به دنبال شناسایی کودکان بی سرپرست و سپس کمک و حمایت از آنها و رفع نیازهای مادی و معنوی می باشد که در حوزه نام برده مستلزم قوانین و فعالیت های مجزایی می باشد، که بخش اول توسط مددکاران و موسس چنین سایتی انجام می شود. ولیکن در حوزه دوم این مجموعه نیازمند کمک و یاری خیرین می باشد که دغدغه آینده چنین کودکانی را داشته باشند. با این حال سایت به مهربانی جهت جلب نظر خیرین اقدام به تفسیر فعالیت های خود می نماید امید بر آنکه بتواند افراد خیر را برای یاری رساندن و برطرف نمودن نیاز چنین کودکانی جذب نماید.

آموزش کودکان نیازمند

– شناسایی کودکان بی سرپرست

– آشنایی خیرین با کودکان بی سرپرست

– تدریس به کودکان بی سرپرست

– رفع نیاز های روحی و مادی چنین کودکانی

– بررسی بهداشت و درمان و رفع مشکلات جسمی

– آموزش های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی

– آمادگی کودکان برای ورود به جامعه

– آموزش مهارت های معیشتی

– آموزش مهارت های شغلی

– افزایش مهارت برقراری ارتباط با دیگر افراد

– آموزش آری و نه گفتن به مسائل موجود در جامعه

موارد بالا تنها بخشی از فعالیت هایی می باشد که مجموعه به مهربانی جهت دستیابی به آن تلاش می نماید و تمامی خیرین مالی و معنوی در این فعالیت نقش و سهم خواهند داشت و در خصوص هر کدام به صورت کاملا مجزا مطلع می شوند.اصلی ترین مشکلات خانواده و تاثیر آن بر کودکان را اینجا ببینید.

نحوه تدریس به کودکان بی سرپرست:

در تدریس به کودکان بی سرپرست معلمان باید از دقت و توانایی بالایی برخوردار باشند چرا که چنین کودکانی علاوه بر آموزش به محبت حقیقی نیازدارند و شاید به دلیل شرایطی که در آن قرار دارند چندان مشتاق درس و آموزش نباشند. با این حال باید معلمان از ابزار و تکنیک های موثر و روز دنیا برای تدریس به کودکان بی سرپرست استفاده کنند. در سایت به مهربانی نوع تدریس به این کودکان وجود دارد تا خیرین گرامی از تک تک مراحل آموزش این کودکان آگاهی داشته باشند.بهترین راه های کمک به نیازمندان را اینجا بخوانید.

– تدریس به کمک بازی

– نداشتن هیچ گونه عجله در تدریس و دادن زمان به کودک برای فهم موضوع

– تدریس در محیطی آرام و بدون هیچ عامل استرس

– دریافت پاداش و تشویق از سوی معلمان

– ارزیابی غیر مقایسه ای

– استفاده از ابزارهای مناسب جهت یادگیری

– استفاده از تکنیک های جنبشی در تدریس

– استفاده از مهارت های تصویری، شنوایی و لامسه در روش های تدریسی

– سوق دادن کودکان به سمت آموزش و مشارکت های گروهی

آنچه ذکر شد تنها بخشی از تکنیک و روش های آموزشی می باشد و افراد خیر و حامیان کودکان بی سرپرست خود می توانند روش و تکنیک هایی را ارائه دهند.

سوالات متدوال برای کمک به آموزش کودکان بی سرپرست

ویژگی افراد نیکوکار جهت تدریس و کمک

مجموعه های حمایت از کودکان بی سرپرست علاوه بر حساسیت در آموزش های رفتاری و اخلاقی، در انتخاب خیرین و حامیان دارای فاکتورهایی می باشد و هر فردی نمی تواند بورسیه و حامی چنین کودکانی را بر عهده بگیرد.

– باید از نظر مالی و روحی جایگاه مناسبی داشته باشند.

– فاقد هرگونه سوء پیشینه باشند.

– در تمامی جهات برای کودکان بی سرپرست دغدغه داشته باشند.

– بتوانند کودکان را از نظر معنوی و روحی و انتقال محبت یاری کنند.

– توانایی برقرار ارتباط موثر با کودکان، مددکاران و دیگر همیاران را داشته باشند.

چگونه کودکان مستعد و بی سرپرست را بشناسیم

اغلب کودکان بی سرپرست دارای استعدادهایی هستند که خود و دیگران از آن آگاهی ندارند و به سادگی با استفاده از ابزارهای استعدادیابی می توانیم استعداد آنها را کشف و ارتقا بخشیم. کودکان بی سرپرست که گاهی بد سرپرست نیز هستند اغلب در کوچه و خیابان ها به کارهای طاقت فرسا و گاه خطرناک از نظر جسمانی و روحی مشغول هستند. کودکان کار بخشی بزرگی از این مجموعه را تشکیل می دهند.

نوشته های مرتبط