بازگشت به مدرسه

کمپین بازگشت به مدرسه با هدف تهیه‌ی لوازم تحریر برای ۸ هزار دانش‌آموز بورسیه‌شده این موسسه در ۹۰ شهر ایران و از طریق سامانه آنلاین به مهربانی از بیستم مرداد تا بیستم مهر ماه اجرا شد و با آورده‌ی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به پایان رسید.

دارالاکرام، حامی آموزش کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر، علاوه بر حمایت تحصیلی، با ارائه‌ی خدمات پنجگانه در زمینه‌‎های معیشت؛ سلامت و درمان؛ مشاوره و روانشناسی؛ مهارت و کارآفرینی و فرهنگ، هنر و ورزش در کنار دانش‌آموزان بورسیه‌شده و خانواده‌های آنان است تا هیچ مانعی پیش روی تحصیل این فرزندان ایران و سرمایه‌های انسانی نباشد. علاوه بر اینها دارالاکرام با برگزاری کمپین‌های حمایتی نیز در مناسبت‌ها و ایام مختلف پشتیبان دانش‌آموزان است.

کمپین بازگشت به مدرسه با هدف تهیه‌ی لوازم تحریر، کیف و کفش و لباس مدرسه برگزار شد. مجریان این کمپین در ابتدا جمع‌آوری مبلغ یک میلیون تومان برای هر دانش‌آموز را برآورد کرده بودند اما کمپین بازگشت به مدرسه تمام آنچه را که پیش‌بینی کرده بود نتوانست محقق سازد؛ چراکه با احتساب مبلغ یک میلیون تومان برای هر دانش‌آموز باید به ۸ میلیارد تومان آورده نقدی دست می‌یافت اما بابیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به پایان رسید.

بنابر تفاوت برآوردهای اولیه با آنچه محقق شد، دارالاکرام تصمیم گرفت با نیازسنجی‌های ثبت شده از سوی شعبه‌های ۲۲ گانه و نمایندگی‌های ۶ گانه خود در سراسر کشور از میان ۸ هزار دانش‌آموز ۵ هزار و ۹۲۳ دانش‌آموز را در اولویت دریافت کوله‌پشتی، لوازم تحریر و در برخی موارد کفش و لباس مدرسه قرار دهد. ارزش نقدی بسته‌های تهیه‌شده برای هر دانش‌آموز، با توجه به نیازهای متفاوت دانش آموزان و مقطع تحصیلی ایشان متفاوت و از ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۲۰۰ هزار تومان متغیر بوده است اما میانگین مبلغ ۶۵۰ هزار تومان شد.

روابط عمومی دارالاکرام با اعلام این اخبار گفت: بنابراین با توجه به آورده نقدی کمپین و نیازسنجی‌های صورت گرفته، برای حدود ۲ هزار دانش‌آموز فاقد اولویت اساسی، کوله‌پشتی و لوازم تحریر تهیه نشد.

کمپین بازگشت به مدرسه علاوه بر مشارکت‌های مردمی شاهد مشارکت‌های برخی مجموعه‌ها، شرکت‌ها و نهادها در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی ایشان نیز بود. موسسه‌ی نیکوکاری جامعه یاوری؛ دیجی کالا مهر؛ موسسه خردورزان مهرآفرین، موسسۀ پردیس و سایر ایرانیان خارج از کشور از حامیان کمپین بازگشت به مدرسه بودند.

جزئیات کمپین بازگشت به مدرسه و گزارش‌های دقیق‌تر آن از طریق سامانه‌ی آنلاین به مهربانی قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط