بخشیدن وسایل اضافی منزل به نیازمندان

بخشیدن وسایل اضافی منزل به نیازمندان

 طرح بخشیدن لوازم ضروری آشپزخانه و منزل به نیازمندان برای عید

شما با این کار می توانید در پایان سال، شادی را به خانواده های نیازمند هدیه کنید و هم زمان از دردسر جابه جایی لوازم مازادی که فضای زیادی را به خود اختصاص داده یا دیگر برایتان کاربردی ندارند و نمی دانید باید با آن ها چه کنید، خلاص شوید و نفس راحتی بکشید.

اگر بدانید این خانواده ها از استطاعت لازم برای تعویض و تعمیر لوازم فرسوده و از کارافتاده یا خرید لوازم حتی دست دوم برخوردار نیستند و همیشه حسرت خرید لوازمی را دارند که یک عمر از داشتن شان محروم بوده اند، شاید آن وقت انگیزه و همت بیشتری برای کمک به آن ها پیدا کنید.

این لوازم تزیینی نیستند!

شاید باور کردن و حتی تصورش برای تان سخت باشد که در مناطق گرمسیر کشور، هستند خانواده هایی که در بحبوحه گرمای نفس گیر تابستان، از داشتن یخچال محروم اند

1. تنها اسکلت بی جانی از یخچالی خاموش و از کارافتاده در گوشه آشپزخانه سرد و متروک خودنمایی می کند که گویی می خواهد  نداشتن های شان را بیش از پیش به رخ شان بکشد.

بخشیدن یخچال به نیازمندان

2. یا در مناطق سردسیر هموطنانی زندگی می کنند که مجبورند زمستان های سرد و طاقت فرسا را بدون لوازم گرمایشی سپری کنند! این واقعیت ها گرچه تلخ و گزنده اند اما حقیقت دارند و باید دیده شوند.

بخشیدن بخاری به نیازمندان

گاه در این خانواده ها دختران دم بختی زندگی می کنند که از آینده خود بیمناک اند و معلوم نیست چگونه می توانند از پسِ هزینه های جهیزیه برآیند. اما گاه قضیه طور دیگری است و دختران در همین خانواده ها ناگزیرند به اجبار و نارضایتی از درس و مدرسه دست کشیده و تن به ازدواج های نامناسب و زودرسی بدهند که حاصلی جز بدبختی مضاعف برای شان ندارد.

بخشیدن لوازم سالمی که دیگر به کار ما نمی آیند و به نظر ما به درد نخور و اضافی هستند می تواند گره کوری را از زندگی نیازمندان باز کند و قدری از درد و رنج شان بکاهد. البته گوشه ای از درد و رنج شان. چون آنها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند و در این میان بدیهی است فرزندان این خانواده ها بیشترین آسیب را متحمل می شوند.

دادن وسایل اضافه به نیازمندان

خانواده های نیازمندی که ما می شناسیم و از مشکلات شان مطلع ایم، تنها با مشارکت و همت شما هموطنان نیکوکار و متعهد، قادر خواهند بود بر مشکلات شان فائق آیند.  تنها با اقدامی به ظاهر کوچک، گشایشی بزرگ در زندگی اینان رخ می دهد و فرزندان شان می توانند در شرایط مناسب تر و با خاطری آسوده تر به تحصیل شان ادامه بدهند.

کلامی با شما مهربانان

به منظور جلب اعتماد و شفافیت مالی، در موسسه خیریه دارالاکرام، هزینه ها تفکیک شده هستند، یعنی بورسیه تحصیلی دانش آموزان که توسط حامیان تامین می شود از سایر هزینه های جاری که از سوی بانیان تامین می شود،  کاملا مشخص و مجزاست.

به همین دلیل موسسه از پرداخت هزینه جابه جایی و حمل و نقل لوازم دست دوم معذور بوده و هزینه ارسال لوازم به عهده هموطنان نیکوکار است.

نکته: برای این که خاطری را نیازاریم و به منظور حفظ کرامت خانواده ها، تنها لوازم سالم و تمیز تحویل گرفته می شود.

 

 

 

نوشته های مرتبط