کمپین های مردمی موسسات خیریه

کمپین های مردمی موسسات خیریه

راهکارهای راه اندازی یک کمپین حمایتی موفق

به طور حتم این روزها نام کمپین های حمایتی، مردمی یا انجمن های خیریه را بارها از گوشه و کنار و رسانه های جمعی شنیده، در مورد فعالیت های آنان کنجکاو و حتی علاقه مند شده اید با این کمپین ها همکاری داشته باشید.

حال باید دید این کمپین های حمایتی که موسسات خیریه برای جذب مشارکت های مردمی به آن ها روی آورده اند، چه اهدافی را دنبال می کنند. برای این مهم  ابتدا باید با شرایط راه اندازی کمپین های موفق خیریه بیشتر آشنا شوید.

 موفقیت کمپین حمایتی به چه عواملی بستگی دارد؟

راه اندازی کمپین های اجتماعی یا خیریه کار پیچیده ای نیست اما مانند هر پروژه حمایتی نیاز به ممارست و تلاش،صبر و شکیبایی دارد تا به بهره برداری برسد. شما باید بتوانید برای هدف خود، یک شعار مناسب و معرف انتخاب کنید و تعدادی موافق و همراه داشته باشید تا شما را در این مسیر همراهی کنند. اما کار به اینجا ختم نمی شود. شما باید قادر باشید کمپین را ماندگار کنید تا هم چون برخی برنامه های حمایتی و اجتماعی فراموش نشده و از اهدافش فاصله نگیرد.

رمز این ماندگاری در چیست؟

1.اول از همه باید خودتان به این کمپین باور داشته باشید و تحت هیچ شرایطی دلسرد و ناامید نشده و از تلاش دست نکشید.

2. دوم این که کمپین باید دارای هدف مشخصی باشد. این امر از به هدر رفتن انرژی شما و همراهان تان و آزمون و خطا کردن جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تنها در مسیر اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده به مسیر خود ادامه دهید.

3. عامل بعدی که می تواند به شما در پیشبرد کمپین تان کمک موثری کند،استفاده از شبکه های اجتماعی است. در مسیر راه اندازی و معرفی کمپین، اهداف، فراخوان جذب نیرو، تبلیغات و هر آنچه که به معرفی بهتر پروژه کمپین تان کمک می کند، باید از  تکنولوژی های نوین و پرکاربری چون اینستاگرام و توییتر بهره برداری کنید.

این روزها تقریبا بیش از نیمی از مردم به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند، در نتیجه می توان گفت که فعالیت های مردمی و خیریه بدون تبلیغات در شبکه های اجتماعی، هر چقدر درون سازمانی موفق باشد، برون سازمانی محکوم به شکست خواهد بود.

راه اندازی و تداوم کمپین به چه عواملی بستگی دارد؟

بعد از راه اندازی کمپین های حمایتی و جذب نیروهای همفکر باید بتوانید فعالیت هایتان را ادامه دهید. اما برای حفظ و تداوم کمپین های مردمی چه باید کرد؟

  •  باید به خاطر داشت، خاستگاه کمپین ها و سازمان های مردمی قلب های مردم است و کمپین با تکیه بر اعتماد، خیرخواهی، و مشارکت و حمایت  آنان شکل می گیرد. پس نباید از همان ابتدا به دنبال درآمدزایی بود. باید مدت نسبتا طولانی را به معرفی کمپین و اهداف آن اختصاص داد. در غیر این صورت، اگر بر مبنای تئوری هزینه و فایده، نخستین هدف درآمدزایی سریع باشد، چهره کمپین در بین مخاطبان مخدوش می شود. فراموش نکنید اگر کمپین شما حمایتی است، باید اهداف خیریه کمپین شما در اذهان مردم باقی بماند.

  • با مخاطبان خود صادق باشید و از انتشار اخبار نادرست پرهیز کنید. فراموش نکنید طبق اهداف شکل گیری کمپین های حمایتی، باید اخبار مرتبط با فعالیت تان را  به درستی منتشر کنید. انتشار اخبار نادرست یا شایعات بی اساس به طور قطع به وجهه خیریه شما آسیب می زند و  در سطح کلان، باعث سلب اعتماد مردم به کمپین های حمایتی می شود. بدین ترتیب شفافیت و صداقت در ارائه جزئیات فعالیت های خیریه امری مهم و ضروری در تداوم کمپین حمایتی محسوب می شود.تفاوت دالاکرام با چنین موسساتی چیست .
  • کمپین های حمایتی با هدفی مشخص و بر مبنای سیاست های سازمان های مردم نهاد شکل می گیرد.  برای آن که برنامه های شما تداوم داشته باشد، باید مخاطبان  و نیروهای تان را در جریان جزئیات و برنامه ها قرار داده و  از برنامه های آتی نیز مطلع کنید. برای این منظور، شبکه های اجتماعی بهترین گزینه هستند.
  • برنامه ریزی را فراموش نکنید.برنامه ریزی برای فعالیت های آینده یکی از ضروریات راه اندازی و تداوم کمپین های حمایتی و سازمان های مردمی است. شما باید برای آینده برنامه ریزی کنید و به مرور با تداوم فعالیت های تان به صورت چند بعدی عمل کرده و به دیگر  عرصه های امور خیریه ورود کنید.

در نتیجه برنامه ریزی برای آینده و فعالیت های چند بعدی، کمپین شما وارد فاز جدیدی خواهد شد و کارها توسعه پیدا خواهد کرد. در این مرحله از به کارگیری نیروهای جدید غافل نشوید. فراموش نکنید توسعه کارها به معنای تداوم کمپین است.

فاز جدید: برگزاری جشنواره و نمایشگاه با هدف جلب مشارکت بیشتر

شناخته شدن کمپین در بین مردم می تواند موفقیت های چشمگیری را برای خیریه شما در پی داشته باشد که نتیجه اعتماد مردم و تلاش شبانه روزی خودتان است.پس از شناخته شدن در بین آحاد مردم، با برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های خیریه می توانید منابع مالی بیشتری را برای فعالیت های خیریه مورد نظرتان جمع آوری کنید. هدف از راه اندازی این جشنواره ها، کسب درآمد برای اهداف مردمی و حمایتی است.

کمپین کلاس شیشه ای؛ کمپین حمایتی موفق دارالاکرام

کمپین کلاس شیشه ای موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام نمونه موفقی از یک کمپین حمایتی است که طی سال های اخیر با استقبال گرم حامیان و بانیان آن مواجه شده است و در حال حاضر در مرحله توسعه و نوآوری قرار دارد تا بتواند بیش از پیش به اهداف مورد نظر تحقق بخشد.

راه اندازی کلاس شیشه ای

موسسه خیریه دارالاکرام با نزدیک به دو دهه فعالیت در عرصه حمایت تحصیلی از دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست موثر، تاکنون توانسته است به همت و همراهی خیرین داوطلب همیار، حامی، بانی و مددکار، بیش از 4500 دانش آموز کم برخوردار در معرض خطر ترک تحصیل را تحت پوشش و حمایت تحصیلی قرار دهد.البته این حمایت ها به اعطای بورسیه به دانش آموزان کم برخوردار محدود نمی شود و پس از ورود به چرخه بورسیه موسسه، دانش آموز و خانواده به ویژه مادران سرپرست خانوار می توانند از خدمات مددکاری و روانشناسی، بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال زایی و کارآفرینی برخوردار شوند.

کلاس شیشه ای

دارالاکرام با برخورداری از یکی از مجهزترین سامانه های اینترنتی، سامانه آنلاین به مهربانی، آماده دریافت حمایت های نیکوکاران از سراسر جهان است. شما نیک اندیشان نیک کردار می توانید با مراجعه به سامانه انلاین به مهربانی متناسب با علاقه و توانمندی خویش ما را در این خدمت به این قشر آسیب پذیر یاری نمایید تا دیگر در کشورمان شاهد کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار نباشیم.

نوشته های مرتبط