تاثیر جشن عاطفه ها در مشکلات نیازمندان

برگزاری جشن عاطفه ها که یکی از زیباترین جشن های ما ایرانیان است در ابتدای سال تحصیلی برگزار می شود و در آن تمامی خانواده ها دست به دست هم می دهند تا بتوانند به شادی و شادمانی دانش آموزان نیازمند کمک کنند. آنها سعی می کنند با کمک های مالی، تهیه لوازم تحریر و لوازم مورد نیاز یک دانش آموز به وی کمک کنند تا بتواند بدون کمبود وسایل به مدرسه برود و کسب تحصیل را آغاز کند. در واقع این حرکت نشان از علم دوستی دارد. اینکه یک فرد برای تحصیل علم و دانش که یک راه درست است نیازمند باشد و اشخاصی دیگر برای کمک به وی بشتابند فوق العاده ارزشمند است. در مقاله جشن عاطفه ها همراه ما باشید تا بیشتر راجع به آن صحبت کنیم.

چه کمکی در جشن عاطفه ها مناسب است؟

در جشن عاطفه ها اغلب افرادی که می خواهند سهیم باشند می توانند با انجام کار های زیر کمک کنند:

۱- کمک های مالی

مهم ترین کمکی که می توان به دانش آموزان کرد کمک مالی است. کمک های مالی در اولویت قرار دارد. با انجام کمک های مالی می توان گره از مشکلات مالی بسیاری از دانش آموزان باز کرد. کمک های مالی که توسط خیریه ها جمع آوری می شود به دست دانش آموزان می رسد. کمک های مالی راه های انتقال سریع تری دارد و سریع تر به دست نیازمندان می رسد.

۲- کادوها

همچنین روشی دیگر برای سهیم شدن در این حرکت بسیار زیبا تهیه کردن کادو هایی جهت دادن به دانش آموزان نیازمند است. با دادن کادو به دانش آموزان نیازمند می توانید آنها را شاد کرده و به گونه ای زکات مال خود را بپردازید.

کمک به صندوق های جشن عاطفه ها

جشن عاطفه ها چگونه برگزار می شود؟

این جشن بزرگ در همه استان ها برگزار می شود. جشن عاطفه ها یک جشن عمومی است که با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند در مساجد، پیاده روها، فرهنگسراها، مدارس و دیگر اماکن عمومی برگزار می شود. تاریخ جشن عاطفه ها اغلب در شهریور ماه و قبل از شروع مدارس می باشد. برای مشارکت در جشن عاطفه ها می توانید کمک ها و زکات خود را به دو صورت حضوری و غیر حضوری اهدا کنید. در جشن عاطفه ها که هدف کمک به شادی کودکان و دانش آموزان نیازمند است می توانید تا حد امکان به تهیه لوازم تحریر پرداخته و آنها را کادو کرده و هدیه بدهید.

آیا جشن عاطفه ها مبارزه با فقر است؟

این جشن بزرگ که یک جشن ملی و همگانی است در سراسر کشور برگزار می شود. جشن عاطفه ها دارای مزایای بسیاری است:

شرکت در این جشن روحیه انفاق و همبستگی و اتحاد میاد مردم را تقویت کرده و باعث می شود فقر از جامعه اسلامی دور بشود. همچنین زمانی که مردم هدایا و کمک های خود را می دهند افرادی که نظاره گر هستند کم کم به باور می رسند که آنها هم در این حرکت خیر سهیم باشند. لذا ترغیب شده و در صورت توان آماده کمک خواهند شد. لذا هر چه این حرکت خیرخواهانه در مجامع عمومی برگزار بشود فواید آن بیشتر خواهد بود. همچنین مردم نیازمندی که از این مجامع عمومی گذر می کنند با دیدن هدایا و کمک ها دلشاد می شوند چرا که می دانند به دستشان خواهد رسید.

از مزایای دیگری که این جشن دارد این است که با توجه به آیه “هل جزاء الحسان الا احسان” آیا پاداش نیکی جز نیکی است؟ می توان نتیجه گرفت که افرادی که به نیازمندان کمک می کنند پاداشی جز نیکی دریافت نمی کنند. این افراد با انجام عمل انفاق برکت و فراوانی را به خانه خود دعوت می کنند و خدای متعال کارشان را رونق می بخشد. بدین ترتیب با انفاق فقر از جامعه بیرون می شود و برکت و رونق در کار انفاق کننده ها ظاهر می شود.

گاهی وجود چنین حرکت های خیری در جامعه بسیار نیاز است چرا که در جامعه کنونی که سراسر جو منفی حکم فرما است همگان نظاره گر یک حرکت خیر با جو مثبت هستند.

خیلی متشکریم که در این مقاله همراه ما بودید. چنانچه بخواهید در جشن عاطفه ها با موسسه ما همراه باشید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت با ما همراه باشید. همچنین اگر تجربه کمک به نیازمندان و شرکت در این جشن را دارید می توانید در قالب یک خاطره ی زیبا در بخش کامنت ها درج کنید تا سایر کاربران از آن مطلع شوند.

جشن عاطفه کردستان 13

نوشته های مرتبط