کمک به خیریه از خارج از کشور

روش های کمک به خیریه های داخل کشور

موسسات خیریه با هدف ارائه خدمات متنوع به مردم نیازمند جامعه تشکیل می شوند. اگرچه منابع تامین مالی موسسات خیریه محدود می باشد ولی روش های زیادی از جمله کمک به خیریه از خارج از کشور برای تامین منابع مالی موسسه های خیریه وجود دارد که با استقبال خوبی از سوی اشخاص مقیم خارج از کشور رو به رو شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با موسسه خیریه و روش تامین منابع مالی از طریق کمک به خیریه از خارج از کشور،آشنا کنیم.

موسسات خیریه عام المنفعه اغلب به صورت مردم نهاد، تاسیس می شوند. هدف از تاسیس سازمان های خیریه، ارائه خدمات در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، مذهبی و … می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به کمک به فقرا و افراد کم توان، کمک به زنان بی سرپرست، هزینه های تحصیل کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، تهیه جهیزیه افراد تحت پوشش سازمان، هزینه دوا و درمان بیماران کم بضاعت و… اشاره کرد. فعالیت برخی موسسات خیریه زیر نظر سازمان بهزیستی می باشد و قوانین مربوط به موسسات خیریه هر کشور، تابع قوانین و مقررات همان کشور می باشند و ممکن است در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد.

منابع مالی موسسات خیریه  از کجا تامین خواهد شد؟

همانطور که گفته شد، اغلب موسسات خیریه به صورت شخصی و مردم نهاد، مشغول فعالیت می باشند و چنین موسساتی با منابع مالی محدود مواجه هستند. این سازمان های خیریه نمی توانند از هر طریقی به تامین منابع مالی خود اقدام کنند و در هر راهی آن را هزینه نمایند.

  1. از مهمترین منابع مالی برای موسسه های خیریه می توان به کمک های مالی خیرین و نیکوکاران،
  2. استفاده از اوقاف و نذورات،
  3. سود سپرده گذاری بانکی،
  4. درآمد از برنامه های خیریه، برپایی بازار های خیریه و … اشاره کرد.
  5. در این میان کمک به خیریه از خارج از کشور نیز مطرح می باشد که افراد نیکوکار و خیر ساکن در خارج از کشور نیز، کمک مالی به خیریه را انجام می دهند و از آن به عنوان یکی از منابع تامین مالی موسسات خیریه نام برده می شود.

چه اشخاصی در کمک به خیریه از خارج از کشور مشارکت دارند؟

یکی از منابع تامین مالی برای موسسه های خیریه از کمک به خیریه از خارج از کشور تامین می شود و به صورت گسترده افراد زیادی از خارج کشور در این امر خداپسندانه مشارکت دارند. بسیاری از اشخاص حقیق و حقوقی ایرانی و خارجی از ابتدای تاسیس سازمان خیریه تا همین امسال، موهبت الهی مشارکت در امور خیریه را از خارج کشور قبول کرده اند و کمک های نقدی و غیرنقدی از طریق این اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی به موسسات خیریه داخل کشور واریز شده است. کمک به خیریه از خارج از کشور در قالب اشخاص حقیقی ایرانی به صورت شخصی، اشخاص حقوقی ایرانی به صورت شرکت و بنیاد و اشخاص حقوقی خارجی به صورت شرکت و بنیاد صورت پذیرفته است.

روش های کمک به خیریه از خارج از کشور

یکی از روش های تامین منابع مالی موسسه های خیریه، کمک های دریافتی از خارج از کشور محسوب می شود که از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی صورت می پذیرد. به منظور دریافت کمک به خیریه از خارج از کشور باید روش های مناسبی را برای ارتباط در نظر گرفت که بهترین راه ارتباطی افراد نیکوکار و خیر خارج از کشور برای جلب مشارکت نهادهای حمایتی و خیریه را می توان، نمایندگی های مجاز موسسه های خیریه، سایت های خبری و وبلاگ ها مربوط به امور خیریه عنوان کرد.

با توجه به تحقیقاتی که پژوهشگران برای یافتن راهکارهای ارتباط گیری با ایرانیان و نیکوکاران خارج از کشور انجام داده اند، مشارکت ایرانیان در فعالیت های خیریه مانند کمیته امداد را وابسته به حجم دارایی افراد، سطح تخصص و گرایشات میهن پرستی آن می دانند. با توجه به مطالعات انجام شده در زمینه راه های ارتباطی برای کمک به خیریه از طرف ایرانی های مقیم خارج کشور، مشاهده شده است که نمایندگی های حاضر در خارج از کشور، بیشترین مراجعه کننده را برای کمک به خیریه از خارج از کشور داشته اند که از طریق ارسال پیام به این افراد، می توان بر آنها متمرکز شد. کشورهای حاشیه خلیج فارس، به عنوان کشورهایی که بیشترین مقیم ایرانی را در خود می بینند، به عنوان بهترین مکان برای راه اندازی نمایندگی های مشارکتی جهت حمایت افراد خیر و نیکوکار خارج از کشور می باشند.

Concept

نوشته های مرتبط