گل‌نسا با رنگ و نخ و سوزن نقش می‌آفریند

گل‌نسا دختری از شهر خاش و دانش‌آموز پایه‌ی نهم متوسطه اول است.
تنها دو ماه از عضویت او در خانه‌ی کرامت می‌گذرد.
وقتی که ماه‌ها از حادثه‌ای که پدر گل‌نسا را خانه‌نشین کرده بود می‌گذشت یک روز کاملا اتفاقی با خانه‌ی کرامت آشنا شد.

خانه کرامت خاش با تشکیل پرونده برای گل‌نسا او را به جامعه‌ی نیکوکاران داوطلب معرفی کرد و او خیلی زود دارای حامی شد؛ حامیانی که با حضور خود شاید بتوانند گوشه‌ای از جای خالی حمایت پدر را برایش پر کنند.
حالا گل‌نسا به خوبی درس می‌خواند اما حمایت‌های موسسه او را از تلاش بیشتر نه تنها بازنداشت بلکه انگیزه‌ی مضاعفی به او بخشید.
گل‌نسا از سوی کارشناسان موسسه استعدادیابی شد. علاقه و استعدادی که گل‌نسا در زمینه‌ی سوزن‌دوزی هنر بومی سرزمینش، از خود نشان داد منجر به حمایت‌های بیشتر موسسه از او گردید.
گل‌نسا حالا دارای مهارتی مثال‌زدنیست؛ مهارتی که نه تنها از او دختر باذوق و توانمندی می‌سازد بلکه او را به یکی از خردسال‌ترین میراث‌دارانِ این هنرِ سرزمینِ بلوچ تبدیل می‌کند.
گل‌نسا با تلفیق هنر سوزن‌دوزی و بافتنی دستبندهای بسیار زیبایی ساخته است که می‌تواند در دستان هر بانوی هنردوستی یادآورِ خاطره‌ای رنگارنگ باشد.

تلاش، علاقه و خودباوری و انگیزه‌ی این دختر خاش تمام عوامل موسسه را به پشتیبانیِ او فراخوانده است و حالا نیکوکاران درصدد ایجاد بازاری برای تولیدات هنری او هستند و با ثبت سفارشات هنری برای گل‌نسا درآمدی کوچک ولی زیبا خلق خواهد شد.
تحصیل و مهارت در کنار هم برای گل‌نسا روزهای روشنی رقم زده و لبخند را بر لب‌هایش نشانده است.

متن کامل این خبر را در سایت دارالاکرام مشاهده کنید:

https://darolekram.com/گلنسا-با-رنگ-و-نخ-و-سوزن-به-نبرد-با-تاری

نوشته های مرتبط