مشاوره و هدایت تحصیلی

برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی برای انتخاب شغل آینده

جلسات مشاوره و هدایت تحصیلی دانش آموزان در دارلاکرام

ادامه تحصیل در ایران و امید به آینده شغلی با موانع بسیار جدی روبه روست که مهم ترین عوامل آن را می توان چنین برشمرد:

1. ضعف و عدم کارآیی نظام آموزشی
2. عدم امید به آینده مناسب شغلی

اما عامل سوم “فقر و ناداری” را نیز باید برای گروهی از دانش آموزان در نظر گرفت. این گروه در مثلثی از ضعف و عدم کارآیی نظام آموزشی، عدم امید به آینده مناسب شغلی، و فقر و ناداری محاصره می شوند. اگر همه دانش آموزان کشور پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان با مشکل ادامه تحصیل و یافتن شغل مناسب با مشکل مواجه می شوند، این قشر کم برخوردار هم زمان با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند.

موسسه خیریه دارالاکرام با هدف پیشگیری از ترک تحصیل کودکان و نوجوانان کم برخوردار، قرین 20 سال با همیاری و حمایت هموطنان نیکوکار در زمینه حمایت تحصیلی از دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست موثر فعالیت نموده است. دارالاکرام همواره کوشیده است نه تنها برای امروز که برای آینده این قشر آسیب پذیر چاره اندیشی نماید و لذا در تمامی برنامه ریزی های تحصیلی خود این مهم را مد نظر قرار داده است.

مشاوره تحصیلی

در همین راستا، طی چندسال اخیر، موسسه با برگزار کردن جلسات مشاوره و هدایت تحصیلی برای دانش آموزان مقطع نهم به دهم متوسطه در شعب مختلف که با بهره گیری از تجربیات و نظرات اساتید فن و کارشناسان حرفه ای صورت گرفته است، سعی در سوق دادن این دانش آموزان به سمت رشته های تحصیلی داشته است که با علایق، استعدادها و توان مالی آنان کاملا مطابقت داشته باشد.

در ابتدای سال تحصیلی جاری، از مجموع 376 دانش آموز دارالاکرام  که در مقطع تحصیلی نهم متوسطه مشغول به تحصیل بودند، 122 نفر با توجه به مشاوره های تحصیلی ، رشته های فنی و حرفه ای را انتخاب کرده اند.

دارالاکرام با رویکرد فرهنگ سازی رشته های فنی و حرفه ای در میان خانواده ها و جامعه، تشویق، حمایت و سوق دادن این دانش آموزان مستعد به سمت رشته های فنی و حرفه ای که می تواند ضمن مهارت آموزی به آنها، در زمینه شغل یابی و درآمدزایی آنان نیز مثمرثمر واقع شود، سعی بر آن داشته است تا بسترهای لازم را جهت پیدا کردن شغل مناسب برای این افراد به گونه ای فراهم سازد تا پس از فارغ التحصیلی به دلیل نداشتن مهارت، مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری در جامعه دچار مشکلات مضاعف نگردند و بدین ترتیب بتوان از تکرار چرخه فقر برای این دانش آموزان که دارای خاستگاه های خانوادگی کم برخوردار هستند ممانعت نمود.

انتخاب شغل مناسب

بیشتر بخوانید:

تاثیر مهارت های فنی و حرفه ای در آینده شغلی

اما موضوع به همین جا ختم نمی شود چرا که برآوردهای مالی حاکی از آن است که ادامه تحصیل این تعداد از دانش آموزان(122 نفر) در رشته های فنی و حرفه ای، مستلزم تامین بودجه ای معادل 4 میلیارد و 278 میلیون و 740 ریال است که آمار و اطلاعات آن به تفکیک شعب قابل ارائه است.

Hedayat Tahsili Report2-990820tajmie

مهارت های فنی و حرفه ای راهی به سوی تضمین آینده شغلی دانش آموزان دارالاکرام

با مشاوره و هدایت تحصیلی حدود 500 دانش آموز موسسه که در مقطع نهم مشغول به تحصیل هستند و ایجاد علاقه و انگیزه در آنها برای برگزیدن رشته های فنی و حرفه ای، دارالاکرام خواهد توانست این دانش آموزان را به مراکز فنی کار و دانش معرفی و در این رشته ها ثبت نام نماید تا با مهارت آموزی، آینده درخشانی را برای خود بیافرینند.

هزینه تقریبی تهیه لوازم فنی، مهندسی و حرفه ای برای این گروه طی سال تحصیلی 1400_1399 مبلغی معادل 700 میلیون تومان خواهد بود.

تامین این هزینه بدون مشارکت و حمایت شهروندان نیکوکار، متعهد و مسئول امکان پذیر نبوده و این امر مهم در نیمه راه متوقف شده و به بهره برداری نخواهد رسید.

با مشارکت، همراهی و همیاری شما نیکوکاران متعهد و دلسوز است که دارالاکرام خواهد توانست از دانش آموزان امروز، نسلی توانمند و موفق برای فردا بسازد و جهت توسعه منابع انسانی و توسعه پایدار کشور گام موثری بردارد.

شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی: ۶۳۹۵۹۹۷۰۰۰۰۶۱۸۱۹

 دانلود پی دی اف مشاوره هدایت تحصیلی دانش آموزان

پی دی اف

از شما هموطنان نیکوکار دعوت می کنیم جهت مهارت آموزی و توانمند سازی نسل آینده ساز  و کمک به توسعه منابع انسانی کشور ما را همچون گذشته یاری نمایید:

https://bemehrbani.com/crowdfunding

نوشته های مرتبط