حمایت از تحصیل دانش آموزان نیازمند

من چگونه می توانم از دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست موثر حمایت کنم؟

حمایت از تحصیل دانش آموزان نیازمند

در ابتدا، پیش از شروع لازم است بدانیم منظور از دانش آموز مستعد فاقد سرپرست چیست. منظور از مستعد، مستعد تحصیل است. یعنی دانش آموزی که مصمم و با انگیزه برای ادامه تحصیل تلاش می کند. معیار و ملاک مستعد بودن دانش آموز را کارنامه و معدل تحصیلی وی مشخص می کند.

و اما فاقد سرپرست موثر کیست؟ ما در دارالاکرام و سامانه آنلاین تحت مدیریت آن یعنی به مهربانی، به منظور رعایت و حفظ کرامت و عزت افراد تحت پوشش، از به کار بردن واژه هایی چون یتیم، بی سرپرست و بدسرپرست پرهیز می کنیم.

دانش آموزی که والد یا والدینش فوت کرده یا طلاق گرفته اند، دارای پدر بیمار و از کارافتاده است، یا به دلیل اعتیاد و غیره پدرش خانه را ترک کرده، به عنوان فاقد سرپرست موثر شناخته می شود.

دانش آموز در چنین خانواده ای به دلیل مشکلات اقتصادی، معیشتی و خانوادگی اغلب از شرایط لازم برای ادامه تحصیل برخوردار نیست و در معرض انواع خطر از جمله خطر ترک تحصیل قرار دارد. این دانش آموز از نظر موسسه برای حمایت تحصیلی واجد شرایط است.

طبق روند فعالیت در دارالاکرام، پس از شناسایی دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور به ویژه مناطق دورافتاده و روستایی، وضعیت تحصیلی، خانوادگی و معیشتی آنها از سوی کارشناسان مرتبط موسسه مورد بررسی های دقیق و مستند قرار می گیرد و در صورت تایید و احراز شرایط، دانش آموز وارد چرخه بورسیه موسسه می شود.

 

برای حمایت از چنین دانش آموزانی چه باید کرد؟

اگر به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیر و متعهد به دنبال راهی برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه هستید و اگر امنیت اجتماعی یکی از دغدغه های شماست، ما به شما پیشنهاد می کنیم از کودکان و نوجوانان نیازمندی حمایت کنید که در آینده ای نه چندان دور، جامعه به دست آنها ساخته خواهد شد و پیشرفت جامعه در گرو موفقیت و پیشرفت آنان خواهد بود.

شما با این اقدام می توانید ضمن کمک به افزایش امنیت اجتماعی، در بهبود و توسعه اقتصادی کشور نیز نقش موثری ایفا نمایید.

برای حمایت از این قشر از جامعه نیاز به تکاپو ندارید، فقط کافی است با مراجعه به سامانه آنلاین به مهربانی با نحوه و روند فعالیت موسسه آشنا شوید.

 

پس از آشنایی می توانید بدون مراجعه حضوری یا صرف زمان و هزینه، به صورت آنلاین از این دانش آموزان حمایت نمایید. اگر بدانید حمایت شما از این کودکان تا چه اندازه می تواند سرنوشت ساز باشد، به طور حتم تعلل نخواهید کرد و همین امروز دست به این کار خیر خواهید زد.

از دیگر مزایای این اقدام خیرخواهانه، حمایت چندجانبه از خانواده های این دانش آموزان است. پس از بورسیه شدن دانش آموز، به او و خانواده اش خدمات چندگانه ای از جمله خدمات بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی، اشتغال زایی و مهارت آموزی،  و مددکاری و روان شناسی تعلق می گیرد.

این عمل نیک شما علاوه بر کمک به بهبود اوضاع جامعه و هموطنان تان، حس خوب مفید بودن را به شما نیز منتقل خواهد کرد و از این که توانسته اید در روند کاهش فقر و فاصله طبقاتی و هم چنین جلوگیری از افزایش آمار کودکان کار موثر واقع شوید به خود خواهید بالید.

 

راه های کمک به دانش آموزان نیازمند از طریق سایت به مهربانی

  1. می توانید پس از مراجعه به سامانه آنلاین به مهربانی و ثبت نام در سایت، دانش آموز واجد شرایطی را که در محله، شهر یا هر جای دیگری می شناسید به ما معرفی نمایید. منظور از واجد شرایط، مستعد تحصیل و فاقد سرپرست موثر است.
  2. می توانید به عنوان حامی از یک یا چند دانش آموز منتظر بورسیه با پرداخت مبلغی دلخواه (از 10 تا 100درصد )حمایت کنید.
  3. می توانید به عنوان بانی از فعالیت های به مهربانی از جمله کمپین های مناسبتی مانند کمپین عید، حمایت کنید. اگر چنانچه در سایت به مهربانی ثبت نام نمایید از روند حمایت مالی خود نیز مطلع خواهید شد.
  4. می توانید به عنوان همیار یا مددکار، از زمان، دانش، تخصص و مهارت های خود جهت حمایت از دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست موثر ما را یاری نمایید.

بدین ترتیب شما نیز می توانید به عنوان عضوی موثر از خانواده دارالاکرام، از پیشرفت روند ترک تحصیل کودکان نیازمند جلوگیری نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر یا طرح سوالات خود با ما در ساعات اداری 8 الی 16.30 تماس بگیرید:

8999 8808 021  داخلی 110

واتس اپ: 09059057274

نوشته های مرتبط