کمپین های مردمی موسسات خیریه

اطلاعات مفید در مورد راه اندازی کمپین های موفق مردمی

به طور حتم این روزها نام کمپین های حمایتی، مردمی یا انجمن ها و موسسات خیریه را بارها از گوشه و کنار و رسانه های جمعی شنیده اید،در مورد فعالیت های آنان کنجکاو شده اید و حتی علاقه مند شده اید با این کمپین ها همکاری داشته باشید.

حال باید دید این کمپین های حمایتی چه اهدافی را دنبال می کند که موسسات خیریه برای جذب مشارکت های مردمی به آن روی آورده اند. برای این مهم  ابتدا باید با اصول سازمان های مردمی و شرایط راه اندازی کمپین های موفق خیریه آشنا شد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع با ما در ادامه همراه باشید.

کمپین های کمک به نیازمندان

کمپین موفق چیست؟

راه اندازی کمپین های اجتماعی و یا خیریه چندان کار دشواری نیست، شما تنها باید بتوانید برای هدفی که دارید یک شعار انتخاب کنید، تعدادی موافق و همراه داشته باشید تا شما را در این مسیر همراهی کنند. اما این مسئله به تنهایی منجر به موفقیت نخواهد شد، بلکه شما باید بتوانید کمپین را ماندگار کنید تا همچون دیگر برنامه های حمایتی و اجتماعی فراموش نشده و از اهدافش فاصله نگیرد.

اما رمز این ماندگاری چیست؟ اول از همه خودتان باید کمپین را باور داشته باشید. ایمان شما و همراهان تان به کمپین موجب می شود در عین سختی و یا موانع موجود، از تلاش دست نکشید. دوم این که هدف کمپین باید مشخص باشد. این امر سبب می شود که از این شاخه به آن شاخه نپرید و تنها در راستای اهداف تعریف شده حرکت کنید.

مورد سوم استفاده از شبکه های اجتماعی است. در مسیر راه اندازی کمپین های حمایتی شما باید از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و توییتر برای معرفی کمپین، معرفی اهداف، فراخوان نیرو گرفتن و تبلیغات استفاده کنید. این روزها تقریبا بیش از نیمی از مردم به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند، در نتیجه می توان گفت که فعالیت های مردمی و خیریه بدون استفاده  یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی به موفقیت نخواهد رسید.

 

راه اندازی و تداوم کمپین به چه عواملی بستگی دارد؟

بعد از راه اندازی کمپین های حمایتی و جذب نیروهای همفکر باید بتوانید کمپین را نگه داشته و فعالیت هایتان را تداوم ببخشید. اما برای حفظ و تداوم کمپین های مردمی چه باید کرد؟

اول از همه به خاطر داشته باشید خاستگاه کمپین ها و سازمان های مردمی قلوب مردم است و با پول و حمایت آن ها شکل می گیرد. پس از همان روزهای اول نباید به دنبال درآمدزایی باشید، بلکه باید مدت طولانی را صرف معرفی کمپین و اهداف تان کنید. در غیر این صورت، چهره کمپین در بین مردم مخدوش می شود. فراموش نکنید اگر کمپین شما حمایتی است، باید اهداف خیریه از کمپین شما در ذهن مردم بماند.

با مخاطبان خود صادق باشید و اخبار نادرست را منتشر نکنید. فراموش نکنید کمپین های حمایتی بر مبنای هدفی که شکل گرفته اند باید اخبار مرتبط با فعالیت شان را منتشر کنند. انتشار اخبار نادرست یا شایعات بی اساس قطعا به کار و سازمان خیریه شما آسیب خواهد زد و  در سطح کلان، اعتماد مردم به کمپین های حمایتی به مرور از بین خواهد رفت.

شفاف باشید و مردم را در جریان جزئیات فعالیت های خیریه قرار دهید.

کمپین های حمایتی با هدفی مشخص و بر مبنای سیاست های سازمان های مردم نهاد شکل گرفته است و نهادها در طول فعالیت شان برنامه های مختلفی را با موفقیت به اتمام می رسانند. برای این که برنامه های شما تداوم داشته باشد، باید مردم و نیروهای تان را در جریان جزئیات و برنامه ها قرار دهید. همچنین باید آنها را از برنامه های آتی نیز مطلع کنید. برای این منظور می توانید از شبکه های اجتماعی و یا جلسات ماهانه استفاده کنید.

برنامه ریزی را فراموش نکنید

برنامه ریزی برای فعالیت های آینده یکی از ضروریات راه اندازی و تداوم کمپین های حمایتی و سازمان های مردمی است. شما باید برای آینده برنامه ریزی کنید و به مرور با تداوم فعالیت هایتان به صورت چند بعدی عمل کرده و وارد دیگر کارهای خیریه شوید.

در نتیجه برنامه ریزی برای آینده و فعالیت های چند بعدی، کمپین شما وارد فاز جدیدی خواهد شد و کارها توسعه پیدا خواهد کرد. در این مرحله از به کارگیری نیروهای جدید غافل نباشید. فراموش نکنید توسعه کارها به معنای تداوم کمپین است.

برگزاری جشنواره و نمایشگاه برای کسب بیشتر موفقیت

بعد از تداوم فعالیت و شناخته شدن در بین عموم مردم، شما باید از طریق برگزاری جشنواره های خیریه و یا نمایشگاه های مختلف منابع مالی بیشتری را برای فعالیت های خیریه مدنظرتان جمع آوری کنید. هدف از راه اندازی این جشنواره ها، کسب درآمد برای اهداف مردمی و حمایتی است. شناخته شدن کمپین در بین مردم می تواند موفقیت های چشمگیری را برای کمپین در پی داشته باشد که تنها نتیجه اعتماد مردم و تلاش شبانه روزی خودتان است.

در مجموع باید گفت، راه اندازی کمپین های حمایتی کار آسانی نبوده و تداوم آن نیاز به فعالیت های شبانه روزی و صبر بسیار دارد.

 

نوشته های مرتبط