بورسیه تحصیلی دانش آموزان

بورسیه تحصیلی دانش آموزان نیازمند در به مهربانی

به مهربانی چگونه دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست را بورسیه تحصیلی می کند؟

در شرایط اقتصادی کنونی و با روند رو به افزایش هزینه های تحصیلی، ادامه تحصیل کودکان برای بسیاری از خانواده ها به ویژه خانواده های کم برخوردار دشوار و گاه محال شده است. کم نیستند دانش آموزان بازمانده از تحصیلی که علی رغم برخورداری از استعداد،علاقه و انگیزه، تنها به دلیل کمبودهای اقتصادی خانواده از تحصیل محروم و اغلب جذب محیط ناامن کار شده اند تا باری از دوش خانواده خویش بردارند.

علافه کودکان به تحصیل

در چنین شرایطی رسیدگی به امور تحصیلی کودکان خانواده های کم برخوردار می تواند ضمن کاستن از دغدغه های آنها، مانع ترک تحصیل شان شود. به مهربانی پس از شناسایی کودکان نیازمند و مستعد فاقد سرپرست موثر که اغلب از کمبودهای فراوانی رنج می برند، برای حفظ کرامت انسانی از آنان می خواهد تفاهم نامه ای را در زمینه دریافت بورسیه تحصیلی امضا کنند که طی آن ملزم هستند در صورت توانمندی مالی به کودکانی که در معرض خطر ترک تحصیل هستند کمک نمایند.

بدین ترتیب به مهربانی با همراهی حامیان و همیاران نیک اندیش خویش، کمک هزینه تحصیلی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویانی را که توان مالی کافی برای حضور در چرخه آموزشی کشور را ندارند، تامین می کند.

آشنایی با روند اعطای بورسیه تحصیلی در به مهربانی

بورسیه تحصیلی در به مهربانی، در حقیقت مشوقی برای سهیم کردن هر دانش آموز در روند پیشرفت تحصیلی خویش است تا نه تنها ضمن دریافت آن احساس ناخوشایندی نداشته باشد بلکه نسبت به پیشرفت تحصیلی خود اهمیتی بیش از پیش قائل شود. بورسیه تحصیلی به مهربانی، کمک هزینه ای با مبلغی ثابت نیست که هرماه به دانش آموز پرداخت می شود .

بورسیه تحصیلی در به مهربانی مبلغی است بر اساس مقطع تحصیلی،معدل و دستاوردهای دانش آموز که هرماه محاسبه می شود. این دستاوردها شامل کسب رتبه در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری ؛در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی؛ و حضور فعال دانش آموزان و مادران شان در برنامه های آموزشی فرهنگی است که موسسه برای آنان ترتیب داده است.امتیازهای فوق بر حسب میزان اهمیت تا مدت 6 ماه از اعتبار برخورداند.

اطلاعات کودکان دارلاکرام

در حقیقت، بورسیه تحصیلی در به مهربانی نوعی کارآفرینی اجتماعی تلقی می شود. اگر ادعا می کنیم در به مهربانی کرامت ذاتی انسانی حفظ می شود بر مدعای خویش دلایل کافی و متقن داریم.

وضعیت تحصیلی در ایران

با آن که به نظر می رسد اکثر شهروندان به آسانی به بالاترین مدارج تحصیلی دسترسی دارند و حداقل می توانند تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس ادامه دهند، اما این همه واقعیت نیست و باید پذیرفت که جامعه دارای لایه‌های پنهان فراوانی است که ما از آن بی‌ خبریم. طبق آمار وزارت رفاه در سال 94، در تحقیقی که از مدارس و دریافت کنندگان یارانه صورت گرفت، مهم ترین عامل بازماندگی کودکان مقطع ابتدایی از تحصیل، معلولیت، فقر ، دوری از مدرسه و بی علاقگی دانش آموز از جمله مهم ترین دلایل ترک تحصیل اعلام شد.

 

بدیهی است در سال جاری، این نتایج به علت گرانی و بالا رفتن هزینه‌ها دستخوش تغییرات اساسی شده و به طور حتم فقر در رتبه اول علت ترک تحصیل قرار گرفته است.

نقش دولت و نهادهای دولتی در جلوگیری از پیامدهای ترک تحصیل دانش آموزان

فقدان بورسیه تحصیلی برای کودکانی که از تحصیل باز مانده‌ اند، پیامدهایی به دنبال دارد که در بلندمدت تاثیرات جبران ناپذیری بر فرد و جامعه باقی خواهد گذاشت. اما در این زمینه نمی توان تنها از دولت انتظار داشت. وزارت آموزش و پرورش نیز امور دانش‌آموزان را مادامی که در مدرسه حضور دارند بر عهده گرفته است.

وضعیت تحصیل نیازمندان در ایران

این امر منطقی به نظر می رسد، چراکه شناسایی و پیگیری دانش‌آموزانی که از تحصیل بازمانده‌ اند از سناریوی پیچیده ای برخوردار است که از حوزه وظایف آموزش و پرورش فراتر است. سایر نهادها و موسسات دولتی مانند بهزیستی نیز با شرح وظایفی متفاوت و محدودیت های دست و پاگیر، از به عهده گرفتن این مسئولیت عاجزند.

لذا نهادهای مردمی با جلب مشارکت های مردمی می توانند در این زمینه با موفقیت بیشتری عمل کنند.

آنچه که باید از بورسیه تحصیلی به مهربانی بدانید

بورسیه تحصیلی تنها مختص کودکان مقطع ابتدایی نبوده و دانش آموزان متوسطه و دانشجویی را نیز شامل می‌ شود.

دانش آموزان با مشارکت بیشتر در فرآیند رشد خود و کسب مهارت های مختلف می توانند بورسیه خود را از حداقل ۱۱۲ هزار تومان تا حدود ۵ برابر افزایش دهند. در حقیقت آنان درآمدی کسب خواهند کرد که حاصل تلاش شان در حوزه تحصیل و کسب مهارت است. بنابراین نه تنها کرامت انسانی آنها حفظ می شود، بلکه تاثیر تلاش و کوشش خود را به صورت ملموس خواهند دید.

چنانچه که قصد کمک به چنین کودکانی را دارید، ما را در این کمک شریک خود سارید. می پرسید چگونه؟ ما به شما راه های مختلفی معرفی می کنیم تا هر فرد با هر میزان توانمندی و قابلیت و مهارت از عهده این امر خیر به آسانی برآید.

بورسیه تحصیلی دانش آموزان نیازمند

شما می توانید حامی ما در تامین هزینه تحصیلی دانش آموزان با حداقل میزان باشید. یا می‌ توانید  همیار معتمد ما شوید و با شناسایی کودکانی که مستعد تحصیل هستند و به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌ یا در معرض خطر ترک تحصیل هستند و معرفی آنها به موسسه به مهربانی یاریگر ما باشید.

در غیر این صورت می توانید به عنوان همیار ما مهارت و تخصص خود را در اختیار این دانش آموزان قرار دهید.

با هر کدام از اقدامات فوق، شما می توانید ضمن بهره مندی از رضایت و آرامش درونی حاصل از این کار خیر، به عنوان شهروندی مسئول به مسئولیت خویش عمل کرده و بدین ترتیب سرنوشت این قشر آسیب پذیر جامعه را به بهترین شکل رقم بزنید.

نوشته های مرتبط