تشخیص نیازمندان واقعی

یافتن نیازمندان واقعی

چگونه نیازمندان واقعی را برای کمک پیدا کنیم

برای ما پیش آمده است که در خیابان افرادی جلوی ما را بگیرند و درخواست کمک کنند. بسیاری از ما ممکن است بی‌تفاوت از کنار این افراد بگذریم و گاهی ممکن است به آن‌ها کمک‌های نقدی کنیم. از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است ما بی‌تفاوت از کنار این افراد عبور کنیم این است که تشخیص نیازمند واقعی از افراد سودجو و متظاهر دشوار است. بسیاری از این افراد تظاهر به نیازمندی و مریضی می‌کنند و در واقع یک کاسبی راه انداخته اند. در حالی که ممکن است بسیاری از نیازمندان واقعی برای حفظ آبروی خود، هرگز دست کمک به سمت کسی دراز نکنند و به تنهایی با مشکلات خود دست و پنجه نرم کنند.

یافتن کودکان نیازمند

افراد نیازمند نیاز به احساس دلسوزی و ترحم از هیچ سمتی را ندارند. آن‌ها تنها با همراهی یک جامعه پویا می‌توانند از فقر و نیازمندی خود خارج شوند. جامعه‌ای پویا است که افراد جامعه در رابطه‌ای ساختارمند و ایمن بتوانند از خدمات و سرمایه‌های ملی خود استفاده کنند و اگر شکافی ایجاد شد با همراهی هم بتوانند آن را از بین ببرند.
یکی از راه‌های کمک به نیازمندان پرداخت فطریه به این افراد است.
روز عید سعید فطر اغلب افراد با این پرسش رو به رو هستند که بهتر است فطریه یا کفاره خود را به چه کسانی بدهند تا هم بر آن‌ها روا باشد، هم گرهی از مشکلات معیشتی‌ افراد گرفتار باز کند؟
بهترین راه برای یافتن کسانی که نیازمند واقعی باشند تا بتوانیم مبلغ فطریه یا کفاره خود را به آن‌ها اهدا کنیم، این است که به دنبال موسسه خیریه‌ای معتبر و خوش نام باشیم و در مورد صحت عملکرد آن‌ها، تا آن جا که امکان دارد، تحقیق به عمل آوریم.

در طول روز کودکان زیادی را در خیابان‌ها و چهارراه‌ها می‌بینیم که به فروش اقلامی مانند فال، آدامس و غیره مشغولند. اين دستفروشان از اين راه زندگي مي‌گذرانند و با فروختن وسايل مختلف و ارزان قيمت، گل، فال و دودكردن اسپند خرج زندگي‌شان را درمي‌آورند این کودکان ممکن است کودکان محروم و بی‌سرپرست باشند که به دلایل مختلفی مانند مریضی، معلولیت و یا فوت والدین خود مجبور به کار شده اند. بعضی از این کودکان هم ممکن است این کار حرفه‌ی اصلیشان باشد و کاسبی آن‌ها تکدیگری باشد.

بهترین راه های تشخیص نیازمندان واقعی

برای تشخیص نیازمند واقعی از کسی که تظاهر به نیازمندی می‌کند راه‌های مختلفی وجود دارد که به ما کمک می‌کند این افراد را بشناسیم و به نیازمندان واقعی کمک کنیم.

یافتن خانواده های نیازمند واقعی

1. بهترين گزينه براي كمك‌رسانی به نيازمندان واقعي اين است كه گروه‌هايي تشكيل دهيم و اين افراد را شناسايي كنيم. با پرس و جو مي‌توانيم افراد مورد نظر را بشناسيم و كمك‌هايي كه جمع‌آوري مي‌شود را بين آنها تقسيم كنيم.
2. یکی دیگر از راه‌های شناسایی نیازمندان واقعی این است که به مناطق فقیرنشین شهر خود برویم تا وضعیت زندگی این افراد را از نزدیک مشاهده کنیم و در صورت امکان به آن‌ها کمک‌های نقدی و غیرنقدی مانند خوراک، پوشاک، دارو و … اهدا کنیم. طبیعتا این کار زمانبر است و مدت زیادی را باید صرف پیدا کردن و شناختن این افراد بکنیم. همچنین ممکن است خیلی از این افراد مایل به دریافت کمک از ما نباشند و برای حفظ آبرو و غرور با این کار مقاومت کنند.
3. یکی دیگر از راه‌ها همکاری با موسسات خیریه‌ی مختلفی است که هر کدام در زمینه‌های مختلف به افراد نیازمند کمک می‌کنند. ما می‌توانیم خانواده‌ها و افراد نیازمندی را که شناسایی کرده ایم و به دلایلی مایل به دریافت کمک از ما نیستند به این موسسات معرفی کنیم تا آن‌ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

دستفروشان و افراد نيازمند

در مورد دستفروش‌ها و افراد نيازمند لازم به ذکر است که همه را نبايد به یک چشم نگاه كرد. همه اين افراد دروغگو و دزد نيستند و خيلي از آن‌ها نان‌آور يك خانواده هستند كه از سر ناچاري به اين كار رو آورده‌اند. كسي كه كنار خيابان به فروختن يك تكه كالاي ارزان مشغول است مطمئناً راه‌هاي بهتري برای كسب درآمد نداشته و نيازش واقعي است. اين افراد به جاي اينكه به فكر دزدي يا گدايي باشند با كاري كوچك مي‌خواهند پول در بياورند و الزاماً نمي‌توانيم به اين قبيل افراد كلاهبردار بگوييم.

دستفروشان نیازمند کمک

همانطور که گفتیم خیلی از این افراد نیازمند ممکن است خجالت بکشند که به طور مستقیم از ما کمک بگیرند و برای حفظ عزت نفس به تنهایی مشکلات را تحمل کنند. بهترین راه کمک گرفتن از خیریه‌ها است زیرا علاوه بر این که به طور ناشناس به این نیازمندان کمک می‌شود.

این کمک‌ها به طور دائمی به این خانواده‌ها داده می‌شود. در واقع این خانواده‌ها مطمئن هستند که به طور ماهیانه کمک از سمت این موسسات و افراد خیر به آن‌ها می‌رسد و می‌توانند روی این کمک‌ها به صورت دائمی حساب باز کنند. امروزه موسسات خیریه‌ی زیادی هستند که کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم را هرچقدر هم کم باشد به صورت ماهیانه به خانواده‌های نیازمند می‌رسانند تا این افراد بتوانند در شرایط بهتری زندگی کنند و کودکان آن‌ها از نیازهای طبیعی خود محروم نشوند. با این وجود در شرایط فعلی اگر امکان تحقیق در مورد موسسه و اعتماد به سازمانی خاص برای شما میسر نیست میتوانید با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در این سازمان ها سریع تر نیازمندان واقعی را پیدا کنید و مستقیما به آنها کمک کنید.

نوشته های مرتبط