حلول سال نو همراه با خيرين در كنار هموطنان سيل زده سيستان و بلوچستان

طرح اشتغال زایی با تکیه بر درآمد پایدار کلید خورد

 

در اولين روز از سال ١٣٩٩ اولين اقدام اجرايي سال جديد موسسه خيريه و عام المنفعه دارالاكرام حضرت ابوالفضل العباس(ع)، با هدف فقر زدايي و ايجاد درآمد پايدار براي خانواده هاي سيل زده محروم، در مناطق سيل زده استان سيستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

هدف از طرح فوق استفاده بهینه از مبالغی بود که پیش از این در حمایت از سیل زدگان از سوی نیکوکاران در اختیار موسسه قرار گرفته بود. با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از تهیه اقلام مصرفی که به وفور در منطقه یافت می شود و حتی گاه در مواردی به اسراف و زیاده روی نیز می انجامد، دارالاکرام توانست امانت داری خویش را نسبت به کمک های مردمی خیرین به وضوح نشان دهد.

 

در ساعات اولیه وقوع سیل، پس از بازديد حضوري مدير عامل موسسه از منطقه، بررسی نيازمندی هاي مناطق آسيب ديده، مطالعه طرح هاي آمايش سرزمينی و نيز مشورت با خبره ترين كارشناسان سازمان جهاد كشاورزي استان، نخستین مرحله این طرح آغاز شد.

در اولین مرحله از این طرح که از چند مرحله تشکیل شده است، ٢٣ راس دام (بُز از نژاد بيتال و بنگالي) كه از مرغوب ترين نژادهای احشام منطقه محسوب می شوند، پس از طي مراحل قانوني خریداری و با حضور مدیر شعبه زاهدان دارالاکرام، مسئولین، ريش سفيدان، معتمدان محلي و نمايندگان رسانه هاي جمعی، در میان روستاییان روستای كوچينگ از توابع شهرستان نيك شهر توزيع شد.

نژاد فوق، چند قلو زا بوده و در چند نوبت،شيردهي دارد. ارزش ريالي اين تعداد حدود هفتصد و پنجاه ميليون ريال بوده و  علاوه بر اشتغال زایی، روزانه حدود ٣ میلیون ریال براي این خانوارها درآمدزایی خواهد داشت.

 

لازم به ذکر است، پيش از اين نيز حدود ٧ تُن از اقلام غير نقدي شامل غذای گرم، نان، برنج، روغن، آب معدنی، پتو و غیره  که با کمک حامیان نیکوکار موسسه جمع آوری شده بود، با نظارت مسئول شعبه و مراجع قانونی ذی صلاح، توسط همیاران شعبه زاهدان روزانه در میان هموطنان سیل زده توزیع شده بود.

دی ماه سال گذشته، وقوع سیل، خسارات سنگینی بر مناطق جنوبي استان سيستان و بلوچستان وارد آورد. کارشناسان میزان این خسارات را در منطقه که به  هزاروششصد روستا خرابی رسانده بود، حدود سي و پنج هزار ميليارد ريال برآورد کرده اند.

 

 

نوشته های مرتبط