روز جهانی مهربانی

مهربانی نیاز اصلی جامعه معاصر

روز مهربانی، روزی برای ترویج مهر در جهان

روز 13 نوامبر مطابق با 22 آبان ماه، روزی است برای آن که جهان را با ترویج کارهای نیک و اعمال زیبا به جای بهتری برای زیستن تبدیل کنیم. این روز با هدف گسترش مهربانی از راه رفتارهای ساده و کوچک و ایجاد فضایی مثبت شکل گرفته است. روز جهانی مهربانی را به نشانه پایان بخشیدن به مفهوم نفرت و گسترش و ترویج صلح در سراسر جهان جشن می گیرند.

در حال حاضر 28 کشور جهان به طور رسمی از جنبش روز جهانی مهربانی حمایت می کنند. جنبش جهانی مهربانی امیدوار است این روز از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شود.

آغاز جنبش جهانی مهربانی به دهه 90 میلادی بازمی گردد.جنبش کوچک مهربانی در نیمه دهه 90 میلادی کنفرانسی برگزار کرد و از کشورهای سراسر جهان برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آورد تا شرکت کنندگان تجربیات خود را  در ارتباط با جنبش های مهربانی که در کشورهای خود آغاز کرده اند، در اختیار دیگران قرار دهند.

در سال 1997، در کنفرانس توکیو، ژاپن سازمان های مهربانی را از ملیت های مختلف دور هم گرد آورد و بر نیاز و ضرورت جنبش جهانی مهربانی تاکید ورزید. در نوامبر 2000 نیز، جنبش جهانی مهربانی در سنگاپور راه اندازی شد. بدین ترتیب این جنبش در جهان در حال گسترش فزاینده ای است.

مهربانی کردن

فلسفه روز جهانی مهربانی

هدف اصلی که در ورای روز جهانی مهربانی قرار دارد، برجسته سازی، تشویق و ترغیب مردم به مهربان بودن به جای نفرت داشتن است. برای مهربان بودن اقدام زیادی لازم نیست و تنها می توان روز جهانی مهربانی را با مهربانی های کوچکی جشن گرفت.

_ کمک به والدین در رسیدگی به امور منزل و خانواده،

_ کمک به دانش آموزان از جمله خواهران و برادران کوچکترمان در انجام تکالیف درسی شان،

_ محبت کردن نسبت به طبیعت با کاشتن درخت،

_ درخواست از افراد برای ترک سیگار یا داشتن زندگی سالم تر،

_ غافلگیر کردن کسانی که دوست شان داریم با یک هدیه کوچک یا با قدردانی و تشکر،

و…..

همه نمونه هایی از اقداماتی است که در جهت مهربانی می توانیم انجام دهیم.

 

 

  •  لبخندی گرم، زبان جهانی مهربانی است.
  • اعمال مهربانانه انجام دهید بدون چشمداشت و انتظاری برای پاداش آن. اما مطمئن باشید که روزی کسی همین مهربانی را در حق شما انجام خواهد داد.
  • من به دنبال راهی برای درمان خویش بودم که مهربانی را به عنوان بهترین راه برگزیدم.
  • مهربانی در کلام، اطمینان را،در اندیشه، تعمق را، و در بخشیدن و دهش، عشق را خلق می کند.
  • مهربانی دین من است. برای این دین، معبدی لازم نیست، به فلسفه ای  پیچیده نیز نیاز نیست. مغزها و قلب های ما معابد ما هستند و فلسفه، محبت است و مهربانی.
  • همه ما نمی‌توانیم کار‌های بزرگ انجام دهیم، ولی می‌توانیم کار‌های کوچک را با عشقی بزرگ انجام دهیم.
  • هدف از نام‌گذاری این روز بیان این مسئله است که مهربانی نیاز به برنامه‌ریزی، صرف وقت و هزینه زیادی ندارد و فقط کمی توجه به محیط اطراف، افراد جامعه و عزیزان مان برای مهربان بودن کافی است.

مطالب جالب » تاثیر مهربانی در زندگی و سلامت

موسسه دارالاکرام؛ جایی برای برپا کردن جشن مهربانی

حمایت از دانش آموزان تحت پوشش موسسه دارالاکرام که در آستانه ترک تحصیل و بازماندن از حق طبیعی خویش، یعنی تحصیل، قرار دارند، بهترین راه برای جشن مهربانی است. کودکان، نوجوانان و جوانانی که در موسسه دارالاکرام از مقطع ابتدایی تا دانشگاه مورد حمایت تحصیلی قرار می گیرند، بیش و بهتر از هر کسی در جهان طعم خوش مهربانی را چشیده اند.

حامیان ما با پرداخت کامل یا بخشی از هزینه تحصیلی دانش آموزان، آینده آنان را به مهربانی و زیبایی رقم زده اند و خود در دل جشنی به پا کرده اند. جشن مهربانی زمان، مکان و مقیاس ندارد. هر انسان که بر روی این کره خاکی زندگی می کند، مظهر و منشأ مهربانی است، مشروط بر آن که خود بر این ظرفیت و توان بالقوه بخوبی آگاه باشد و آن را پرورش دهد.

نیکوکاران دارالاکرام، مهربانانی هستند که هرروز و هر لحظه با حمایت های خویش از دانش آموزانی که از داشتن سرپرست موثر بی بهره اند، جشن مهربانی را اعلام می کنند.به چه افرادی و چگونه باید کمک کرد را اینجا بخوانید.

اگر روز جهانی مهربانی، نمادی برای مهربانی در یک روز خاص تلقی می شود تا به همه جهانیان گوشزد کند مهربان باشند، همیاران و همراهان موسسه دارالاکرام خود نماد جهانی و هرروزه مهربانی برای همه کسانی تلقی می شوند که در پی مهربانی فارغ از هر محدویتی هستند.

بیایید با مهربانی به کودکان، جهان را زیبا کنیم.

نوشته های مرتبط