تغییر سبک زندگی در دوران کرونا

کمک به نیازمندان در دوران کرونا

تغییر سبک زندگی و تدابیری تازه با کرونا

این روزها ممنوعیت یا محدودیت پاره ای اقدامات و فعالیت ها که پیش از این امری عادی تلقی می شد، شیوه زندگی افراد جامعه را تا حد زیادی دستخوش تغییرات اساسی کرده و در این شرایط اصرار بر شیوه های معمول گذشته کاملا بی فایده است.

چه بسا بخشی از قضاوت ها در مورد انتخاب های جایگزین به دلیل فیلترهای ذهنی و سخت بودن ترک باورها و عادت های پیشین است. لذا ارزش گذاری بر شیوه های جدید عجولانه خواهد بود.

انجام امور و مراسم مذهبی هم چون ادای نذر و نذورات، و سفر های زیارتی؛ یا برگزاری مراسم جشن و عزاداری، از جمله مواردی هستند که به دلایل حفظ  امنیت بهداشت فردی و جمعی متوقف شده اند. به طور کلی، همه اموری که شرکت در جمع،  حضور در اماکن عمومی شلوغ و پرازدحام، و تردد در اماکن پررفت و آمد را می طلبد، ملغی شده است.

در سبک جدید پساکرونا، برخی بر این باورند کاهش و مختصر برگزار کردن مراسم ختم و عزاداری، در یک نگاه می‌تواند از فشار  روحی و روانی سنگین ناشی از ازدحام و رفت و آمدهای افراد و خستگی های صاحبان عزا بکاهد. بدین ترتیب برای آنها فرصتی فراهم می شود تا در آرامشی بیشتر به فلسفه مرگ و خلاء فرد درگذشته بیندیشند.

به نظر برخی دیگر، خانواده های عزادار با صرف هزینه های گزاف برای برگزاری مراسم یادبود عزیزان شان ، در حقیقت، بیش از آن که در اندیشه ایجاد زمینه های آرامش و  آمرزش درگذشتگان خویش باشند، در پی اعتبار بخشیدن به جایگاه خانوادگی خویش هستند. لذا دست به اقداماتی می زنند که فاقد هرگونه اثر معنوی و ماندگار بر فرد درگذشته است.

زیارت مکه در زمان کرونا

اما علی رغم همه محدودیت ها و سختی های پیش آمده زندگی جریان دارد و ما در برابر انتخاب های جدید قرار داریم؛ انتخاب هایی که  به مراتب ممکن است تاثیرگذارتر و ماندگارتر باشند. تنها کافی است با قدری تامل به درک تازه ای از دنیایی که در آن زندگی می کنیم، بیندیشیم. بدین ترتیب خواهیم توانست به بینشی تازه دست یابیم.

ویروس کرونا، این فرصت را در اختیار ما قرار داده است تا مشکلات  و مسایل پیرامون خویش را بهتر لمس کنیم.

ویروس کرونا، مصداق عینی معنای “سرنشینان یک کشتی با سرنوشتی مشترک ” را به خوبی به تصویر کشیده است.

 

راهکاری جایگزین برای دوران کرونا

ویروس کرونا، بشر را از ازدحام، غوغا و لجام گسیختگی، به سکون، تامل و تفکر درباره جهان هستی و رسالت انسانی خویش فرا خوانده است. لذا چه بخواهیم چه نخواهیم، با انتخاب های جدیدی مواجه ایم؛  انتخاب هایی که در نگاهی ژرف تر و به دور از احساسات، می‌تواند هم رضایت باطن افراد را تامین کند، هم با اخلاص نهفته در عمل، موجب ماندگاری آن شود، و هم امکان توسعه و سامان دهی به زندگی مادی و معنوی قشری از شهروندان را فراهم کند.

بسیاری از سازمان های مردم نهاد و خیریه ها، برای جبران برخی از محدودیت های فوق، سرمایه گذاری در امر خیر در دوران کرونا را پیشنهاد می‌کنند. ما نیز در کنار ده ها سازمان مردم نهاد، می‌توانیم، فرصت سرمایه گذاری در بخش تحصیل و توسعه منابع انسانی را در اختیارتان قرار دهیم.

موسسه خیریه دارالاکرام  موسسه ای معتبر و خوش نام در امر رسیدگی به کودکان مستعد و فاقد سرپرست موثر در سراسر کشور است و طبق شواهد و قرائن، طی دو دهه فعالیت به توسعه منابع انسانی آینده کشور کمک موثری نموده است. چگونه به یک موسسه خیریه اعتماد کنیم

بهترین کار در دوران کرونا

چنانچه در نظر دارید هزینه این امور را از خرد تا کلان، به خیریه اختصاص دهید، به سامانه آنلاین به مهربانی مراجعه کرده و با حمایت تحصیلی مستمر از این دانش آموزان کم برخوردار، از یک سو به تعهدات قلبی خویش عمل نمایید و از سوی دیگر، در ساختن جامعه ای سعادتمند، فاقد شکاف طبقاتی، و رو به رشد سهم خویش را به عنوان شهروندی مسئول ایفا نمایید.

با استفاده ار این سایت خواهید توانست به فهرستی از دانش آموزان 50 شهر کشور دست یافته و با برعهده گرفتن هزینه بورسیه تحصیلی یک دانش آموز به مدت یک سال، از اثرات اقدام خیرخواهانه خویش بهره مند شوید.

 

دارالاکرام با شفافیت کامل مالی هم چون گذشته، واریز مستقیم این مبالغ را به حساب شخصی این دانش آموزان تعهد کامل می نماید و شرایطی فراهم آورده است تا شما هموطن نیک کردار نیز با استفاده از سایت به مهربانی در جریان کامل این روند قرار بگیرید.

با ما در به مهربانی همراه و سفیر معرفی این سامانه به دیگران باشید:

https://bemehrbani.com

 

نوشته های مرتبط