ویژه نامه به مهربانی

ویژه نامه به مهربانی

ویژه نامه به‎مهربانی به مناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس موسسه دارالاکرام

آنچه در ادامه میخوانید قسمت هایی از ویژه نامه به مهربانی است که به مختصر در این مقاله آورده شده است، برای دانلود کامل ویژه نامه کلیک نمایید

ویژه نامه به مهربانی

نیکوکاری با عطر مادرانه

گفت و گویی خواندنی و کامل با بانو بدرالملوک امام در “ویژه نامه به مهربانی” که بیش از نیم قرن برای گسترش نیکوکاری تلاش کرد

الناز دیمان: گفت و گو با خانم بدرالملوک امام تجربه‌ای منحصر به فرد و شیرین است.

بانویی که در نود و سه سالگی شور زندگی را برایم دوباره معنی می‌کند. در روزهایی که تعداد خبرهای ناراحت‌کننده فراوان است، دیدار با او و شنیدن حرف‌هایش و دیدن تلاشی که در همه عمر برای بهتر کردن زندگی دیگران داشته، به معجزه می‌ماند.

عضو اصلی هیات مدیره موسسه دارالاکرام، در خانواده‌ای فرهنگی و نیکوکار متولد شده، همسری همراه و خیر داشته و ایثار و نوع‌دوستی بخشی از زندگی‌اش بوده است.

آغاز کار خیر از بدو تولد تا دل کندن از حلقه ازدواج برای ساختن مدسه و داشتن روح جوان…

پلتفرم “به مهربانی”

فن‎آوری در خدمت توسعه مهربانی

تاثیر تکنولوژی در بسیاری از جوانب زندگی امروز مشهود است و بیشتر فعالیت‌های روزمره از طریق تلفن همراه و اینترنت قابل انجام است، اما استفاده از نرم‌افزار برای انجام کار خیر و حمایت از تحصیل کودکانی که به دلیل مشکلات معیشتی از تحصیل بازمانده‌اند تا کنون وجود نداشته است.

موسسه دارالاکرام به همکاری یک گروه نرم افزاری پلتفرمی ایجاد کرده است تا انجام کار خیر بر بستر اینترنت قابل انجام شود.

 

گستره مهربانی از ایران تا کانادا

همکاری گروه خیریه پردیس با دارالاکرام

گروه خیریه پردیس paradaisecharity یک سازمان غیرانتفاعی و مردم نهاد ثبت شده کانادایی است.

پردیس موسسه‌ای است که به هیچ یک از نهادهای سیاسی، مذهبی، دولتی یا قومی وابسته نیست.

این موسسه خیریه در سال 2001 با هدف حمایت مالی از کودکان و دانش‌آموزان مناطق فقیرنشین، به منظور تأمین مواد غذایی، وسایل آموزشی و لباس، تاسیس شد.

اعتماد نیکوکاران و مردم را جلب کرده‌ایم

دکتر سیدمحمد صحفی پنج سال است با موسسه «دارالاکرام» همکاری می‌کند. او ابتدا عضوی از هیات مدیره بوده و امروز مدیر عامل این مجموعه است.

صحفی که در مقطعی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بوده، جلب اعتماد مردم و نیکوکاران را یکی از مهمترین دستاوردهای معنوی «دارالاکرام» می‌داند.

 

به استقبال شفافیت برای ایجاد اعتماد

مهدی فریمانی(همبنیانگذار به مهربانی)

جهان امروز در همه عرصه‌ها به ویژه حوزه رسانه و فعالیت‌های اجتماعی، به سمت شفافیت و صداقت پیش می‌رود.

تمام این کارها به این خاطر است که در جهان قرن ۲۱ ام، این اعتماد است که با ارزش دارایی یک سازمان محسوب می شود و این اعتماد جز با شفافیت و صداقت با مخاطبان میسر نمی شود.

تلاش پنج ساله من و تیم همراهم برای طراحی و اجرای پلتفرم «به مهربانی» پاسخی به نیاز نیکوکاران برای دانستن و مطلع شدن از مجموعه فرایندی است که در موسسه دارالاکرام صورت می‌گیرد و اهداف خیرخواهانه دارد.

طراحی و راه‌اندازی پلتفرمی شبیه آنچه در «به مهربانی» می‌بینیم، هزینه بالا و زمانی طولانی نیاز دارد، با وجودی که در دنیای امروز بسیاری از کسب و کارها اینترنتی شده و استارتاپ‌ها بخش مهمی از بازار کار را در اختیار دارند، حمایت از راه‌اندازی نرم‌افزارها، اپلیکشن‌ها و … نیاز به داشتن هوش، سلیقه، جسارت و چشم‌اندازی بلندمدت از سوی مدیران دارد.

آنچه در «به مهربانی» انجام دادیم با وجود موانع متعدد و دشواری‌هایی که گاهی واقعا ناامیدمان می‌کرد نمونه مشابهی در ایران و مجموعه‌های خیریه ندارد.

مطمئنم به مرور زمان و با استقبال مردم از این نرم‌افزار که روند کار در این موسسه را واضح و روشن با کاربران و نیکوکاران در میان می‌گذارد و به آنها فرصت می‌دهد بدانند در دارالاکرام واقعا چه اتفاقی می‌افتد و چرخه مالی و شیوه خدمت رسانی به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند به چه شکل است، دستاوردی بزرگ نصیب دارالاکرام خواهد شد.

دستاوردی نه فقط مادی، که بیشتر معنوی. یعنی همان چیزی که یک نهاد مردمی با هدف خیریه به آن نیاز جدی و اساسی دارد و آن چیزی نیست جز جلب اعتماد مردم.

به اشتراک گذاشتن تجربیات دلنشین

دکتر بهنود اله‌وردی‌ نیک(مشاور برند به مهربانی)

وقتی از برندینگ صحبت می‌کنیم، از مفهومی جدید حرف می‌زنیم که صرفا محدود به بازاریابی و فروش نمی‌شود.

در چهل سال اخیر نگاه و رویکرد به موضوع برندینگ تغییر کرده و به تغییر نگرش مدیران کسب و کارها و مدیرانی که مشاغل مختلف دارند، انجامیده است.

در این نگرش تازه وقتی پای برندینگ به میان می‌آید، موضوع هویت‌سازی و هویت‌یابی اهمیت می‌یابد و باید به عنوان مدیر متوجه این موضوع باشیم که اگر در سازمان ما در هر بخش مشکلی وجود دارد، حتی اگر در حوزه منابع انسانی یا در خط تولید است، این موضوع را از بعد هویتی باید تحلیل، بررسی و رفع کنیم.

برندینگ پرداختن به جزئیات برای دستیابی به یک هویت یکپارچه، قوی و خوشایند است.

هویتی که حس و تجربه‌ای شیرین را برای مخاطب عام و خاص تداعی می‌کند و تنها از منظر اقتصادی سنجیده نمی‌شود.

جهان بدون مرز

مانیا صلح‌طلبان (مدیر بخش دیجیتال مارکتینگ)

فعالیت در موسسه دارالاکرام، یک اتفاق ویژه اما پیش‌بینی نشده در زندگی من بود. قبل از آن و در میان علایقی که مرا به سمت مهارت‌های مختلف سوق می‌داد تا بیاموزم و تجربه کنم، همواره دغدغه فعالیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی وجود داشت.

اما گمان نمی‌کردم روزی فعالیت در یک مرکز خیریه، حرفه اصلی‌ام باشد. من در کانادا و در رشته MBA  تحصیل کردم، پیش از آن و در ایران در زمینه مهارت‌های مدیریت و ابزارهای ذهنی مطالعاتی داشتم و دوره‌های آموزشی گذرانده بودم. در کانادا تنها دانشجو نبودم و سیستم آموزشی به من تجربه‌های زیادی در زمینه مدیریت کسب و کار، کار تیمی و آگاهی برای ارتقای کیفیت زندگی آموخت.

همیشه دوست داشتم این دانش و تجربه را در ایران، به کار بگیرم و دارالاکرام این فرصت را به من داد. در سال 95 و در ماهدشت یک کارگاه «مهارت‌های زندگی» برای دانش‌آموزان برگزار کردم، فرصتی ویژه که درمورد سه نفر از دانش‌آموزان نتایج عینی قابل توجهی داشت.

آنچه در آن کارگاه بین من به عنوان مدرس و دانش‌آموزان گذشت، زمینه تغییر در رفتار سه نفر از بچه‌ها را به وجود آورد و این به نظرم، عالی و امیدوار کننده بود.

ویژه نامه به مهربانی به مناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس موسسه دارالاکرام.

 

برای دانلود فایل pdf ویژه نامه به مهربانی کلیک کنید

 

تجربه های نوین ارتباطات

مریم اصلانزاده (مدیر روابط عمومی)

دارالاکرام در طول سال های فعالیت خود در بخش تبلیغات و روابط عمومی روش های مختلفی را به کار می گیرد تا بتواند با بهترین شیوه ها فعالیت های خود را به جامعه معرفی کند.

بنابراین در سال هایی که رسانه های مکتوب در حوزه تبلیغات از جایگاه بالاتری برخوردار بودند با انتشار آگهی اقدام به معرفی فعالیت های خود نموده است به همین ترتیب همراه با سیر تحولات در عرصه تبلیغات و جایگزینی رسانه های نوین رویکرد تبلیغات این موسسه نیز کامل تر شده و به سمت استفاده از رسانه های دیجیتال و شبکه های مجازی سوق پیدا کرده است.

در در دارالاکرام تلاش بر این بوده است که از کلیه رسانه های موجود هر دوره استفاده شده و رسانه های به روز جایگزین رسانه های قدیمی تبلیغات شوند. در تمام این فعالیت ها استفاده از ظرفیت همیاران و ترغیب افراد به انجام مسئولیت های اجتماعی خود موجب شده است که تبلیغات در دارالاکرام معمولا با کمترین هزینه های ممکن صورت گیرد.

 

گاری عکس

نوشته های مرتبط