جایزه به مهربانی

فراخوان دومین جایزه سالانه به مهربانی

فراخوان دومین جایزه سالانه به مهربانی  ویژه روز جهانی کودک

موسسه خیریه دارالاکرام که در پرتو عنایات الهی و مشارکت خیرین ارجمند مفتخر است قریب به دو دهه برای رعایت حق تحصیل کودکان مستعد فاقد سرپرست موثر در سراسر ایران فعالیت های حمایتی و فرهنگی متنوعی را معمول دارد، با هدف ترویج ارزشهای اسلامی و انسانی مربوط به رعایت حقوق کودکان و تقدیر از تلاشگرانی که هر ساله در این زمینه نقش آفرینی های برجسته ای داشته اند از سال ۱۳۹۸ جایزه ویژه حمایتی را تعیین نموده تا در روز جهانی کودک به برگزیدگان شایسته متناسب با موضوع فراخوان جایزه در هر سال اعطا نماید.

جایزه به مهربانی

بدین وسیله موضوع فراخوان نامزدی یا معرفی شایستگان دریافت جایزه سال ۱۳۹۹ بشرح زیر اعلام می گردد:

موضوع انتخاب شایسته ترین ها:

« تلاشهای مربوط به تغییر موفق سبک زندگی متناسب با شرایط بحران کرونا و با تمرکز بر حق تحصیل کودکان، به ویژه کودکان نیازمند حمایتهای خاص»

بخش های انتخاب بهترین ها:

  • الف) نهاد عمومی اعم از حاکمیتی یا غیر دولتی که با ابتکارات وخلاقیت ها و عملکردهای متنوع خود بیشترین کمک را به تغییرات مورد نیاز جهت رعایت حق تحصیل کودکان در شرایط بحران کرونا به ویژه کودکان نیازمند حمایتهای خاص معمول داشته است.
  • ب) شهروندانی که در قالب فعالیت های داوطلبانه و خیریه ای در موضوع یاد شده به ویژه در مناطق کمتر برخوردار کشور اثرگذاری برجسته ای داشته اند.
  • ج) فعالان رسانه ای که در ترویج ارزشها و اصول و فنون مربوط به موضوع اعلامی و شناسایی و معرفی راهکارها و نقد عملکردهای نامناسب، ایده‌پردازی و تلاش اثربخش بیشتری را معمول داشته اند.

نحوه نامزدی یا معرفی شایستگان دریافت جایزه و ارزیابی و داوری انتخاب نهایی:

  1. هریک از فعالان مربوط به گروههای سه گانه یاد شده می توانند خود را نامزد نموده و گزارشی از فعالیت های خود و مستندات ذیربط را به دبیرخانه جایزه منعکس نمایند.
  2. هر یک از شهروندانی که از تلاشهای افراد یا نهادهای مربوط به گروههای سه گانه فوق اطلاع داشته باشند می توانند شایستگان را به طور مستند به دبیرخانه جایزه حمایت از کودکان معرفی کنند.
  3. هیئت ارزیابی و داوری جایزه حمایت از کودکان مرکب از کارشناسان رشته های مختلف جامعه شناسی، روان شناسی و تعلیم و تربیت، حقوق، علوم رسانه و ارتباطات، مطالعات فرهنگی و دینی، علوم فنی و صنعتی انتخاب نهایی را در آبانماه انجام خواهند داد. جایزه در مراسم ویژه روز جهانی کودکان (۲۰ نوامبر/ ۳۰ آبان ماه۹۹) که از سوی موسسه دار الاکرام برگزار می‌شود، تقدیم برگزیدگان خواهد گردید.
  4. دبیرخانه جایزه حمایت از کودکان، خود نیز با تحقیق در سطح ملی مصادیق شایسته ای را که شناسایی کند در اختیار هیئت ارزیابی و داوری قرار خواهد داد.

آدرس ارسال مستندات مربوط به معرفی نامزدهای شایسته:

نوشته های مرتبط