افزایش بورسیه سالانه

بورسیه کمک‌هزینه‌ی تحصیلی است که هر ماه به حساب دانش‌آموز واریز می‌شود و شماره‌ی تراکنش آن برای حامیِ او ارسال می‌گردد.

این دانش‌آموز در چرخه‌ی تحصیل قرار دارد و موفقیت‌ها و مشکلات او به طور مستمر از سوی مددکارانِ مجموعه رصد می‌شود.

هم‌اکنون بیش از ۷۳۰۰ دانش‌آموز در بیش از ۱۰۰ شهر و ۱۸ استان از خدمات دارالاکرام بهره‌مند هستند.

در کنار پرداخت بورسیه‌ی ماهانه‌، خدمات آموزشی، مشاوره، مددکاری، بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی و معیشت نیز به قدرِ امکانات موسسه از طریق شعب و نمایندگی‌های ۲۶ گانه دارالاکرام در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد.

قبولیِ بیش از ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان در رشته‌های دانشگاهی، در کنکور سال ۱۴۰۲ به همراه صدها دانش‌آموزی که حرفه‌های مختلف آموخته‌اند و درآمد نسبی به دست آورده‌اند، ما را به ادامه‌ی راهی که انتخاب کرده‌ایم امیدوارتر می‌کند.
البته آموزش، اشتغال و درآمدزاییِ صدها مادر که در این خانواده‌ها رکن اساسی خانه هستند، نیز از دستاوردهای تاثیرگذار موسسه دارالاکرام بوده است.

حال با توجه به نرخ تورم و هزینه‌های فراوان تحصیل، ناگزیریم میزان بورسیه‌ی ماهانه دانش‌آموزان را افزایش دهیم که تاثیرِ حداقلی بر زندگی آنها داشته باشد.

گرچه همه‌ی ما می‌دانیم که در شرایط موجود بسیاری از نیک‌اندیشان و نیکوکاران خود نیز دچار مشکلات اقتصادی مختلف هستند، اما روشن است که سطح گرفتاری‌ها و مسائل این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به مراتب بیشتر و گاه غیر قابل درک است.

افزایش ۳۰ درصدی بورسیه ماهانه، توسط حامیانِ ارزشمندِ عضوِ خانواده‌ی بزرگ دارالاکرام قطعا تاثیر ملموس و روشنی در زندگی این دانش‌آموزان خواهد داشت که گاه حتی از تامین اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای خود نیز در زندگی محروم هستند.

از همراهان می‌خواهیم به ۲ نکته‌ی بسیار مهم در ادامه‌ی حمایت‌های خویش توجه داشته باشند:

یک: با ثبت‌نام در سامانه‌ی به مهربانی (bemehrbani.com) و حمایت مستقیم از دانش‌آموز یا دانش‌آموزان از مسیر مناسب‌تری از وضعیت دانش‌آموز، مبالغ پرداختی و گزارشات مددکاری مطلع شوند؛ چراکه اصل شفافیت که از اصول منشور و اساسنامه‌ی ماست با مراجعه و استفاده از سامانه به مهربانی بیشتر محقق می‌گردد.

دو: از دیگر اصول منشور دارالاکرام عدم ورود به فعالیت‌های درآمدزا و اتکای صددرصدی به کمک‌های مردمی است؛ از آنجا که صددرصد مبلغ بورسیه فقط به دانش‌آموزان تعلق می‌گیرد، تقاضا داریم جهت استمرار خدمات این مجموعه‌ی ملی و فعالیت‌های استاندارد و موثر در تامین هزینه‌ها و پشتیبانی از دانش‌آموزان نیز به هر میزان که مقدور است ما را همراهی کنید.

مدیرعامل موسسه دارالاکرام – مصطفی میراحمدی‌زاده

نوشته های مرتبط