وسایل لازم برای مدرسه

وسایل لازم برای مدرسه

زمزمه همشاگردی سلام در راه است

با نزدیک شدن به پایان تابستان و فرارسیدن پاییز، همراه با این جنبش زیبای طبیعت و تغییرات آب و هوایی آن، شمارش معکوس برای آغاز سال جدید تحصیلی نیز شروع می شود. دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی که باشند با شوق و ذوق فراوان برای خرید لوازم تحریر روزشماری می کنند. کوچکترها از والدین خود می خواهند برای آنها یونیفرم، کیف، دفتر، جامدادی و بسیاری لوازم دیگر بخرند،  بزرگترها نیز خرید لوازم دیگری را از والدین شان درخواست می کنند.

برای تهیه این لوازم شاید بهتر باشد پیش از هر اقدامی، ابتدا نیازهای ضروری فرزندان مان را با توجه به مقطع تحصیلی شان شناسایی و بررسی کنیم و سپس با مراجعه به فروشگاه های لوازم تحریر یا سر زدن به فروشگاه های اینترنتی به صورت آنلاین خرید کنیم. اما پیش از خرید شاید دسترسی به فهرست لوازم ضروری، بتواند به والدین در صرفه جویی در زمان کمک کند.  به همین خاطر فهرستی از لوازم تحریر مورد نیاز را برایتان تهیه کرده ایم:

لوازم تحریر ضروری متناسب با نیاز، مقطع تحصیلی و سن دانش آموزلوازم تحریر

  1.  مداد شامل مداد مشکی،  قرمز، طراحی
  2. دفتر یک خط، بی خط، چهار خط از 40 تا 100 برگ
  3. پاک کن
  4. مدادتراش
  5. خودکار در رنگ های مختلف
  6. روان نویس در رنگ های مختلف
  7.  مداد اتود و نوک اتود
  8.  لوازم نقاشی شامل: مدادرنگی، پاستل، مداد شمعی، گواش و آبرنگ
  9. خط کش،گونیا و نقاله
  10. کیف و کوله
  11. انواع جامدادی
  12. ماژیک وایت برد
  13. انواع پوشه کاغذی
  14. برچسب
  15. لیوان آبخوری
  16. چراغ مطالعه
  17. و……

تهیه لوازم تحریر یکی از دغدغه های مهم خانواده های نیازمند

با توجه به گرانی نرخ لوازم تحریر و هزینه های تحصیل، ممکن است هنگام خرید بعضی دغدغه ها ذهن ما را  ناخودآگاه درگیر کند. این که آیا همه اقشار جامعه مانند ما  توان لازم  برای تهیه لوازم تحصیل فرزندان شان  را دارند؟! آیا خانواده های نیازمند هم چون ما می توانند به خواسته های فرزندان شان جامه عمل بپوشانند تا آنها نیز مانند سایر همکلاسی های شان با لوازم تحریر و یونیفرم نو و تمیز و نه کهنه و شکسته و بدون کاربرد سر کلاس و مدرسه حاضر شوند؟!

در خانواده ای که پدر بیمار، از کارافتاده یا کارگری روزمزد با حداقل میزان درآمد است یا مادر خانواده در فقدان پدر، سرپرستی، نگهداری و تامین معاش فرزندان را با کارهای خدماتی و روزمزد به سختی برعهده گرفته است، نیازهای تحصیلی فرزندان چگونه برطرف می شود؟ این ها همه دغدغه هایی است که باید برای شان پاسخ یا راه حلی یافت.

خرید لوازم تحریر برای نیازمندان

همان طور که همه ما می دانیم متاسفانه بخشی از جامعه که از اقشار آسیب دیده و نیازمند محسوب می شوند، از استطاعت مالی لازم برای تامین معاش خود برخوردار نیستند. این خانواده های فاقد سرپرست موثر برای تهیه هزینه های تحصیلی فرزندان خود که در مقایسه با نیازهای اولیه شان شامل خوراک، مسکن و پوشاک شاید در رتبه دوم قرار داشته باشد، باید با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کنند و لذا شروع سال تحصیلی جدید برای آنها یادآور دردها و کمبودهای فراوانی است که نیازمندی و فقر را با بی رحمی هرچه تمام تر به رخ آنها  می کشد و آنها گاه تاب نمی آورند و به ناچار از ادامه تحصیل فرزندان شان منصرف می شوند.

این شرایط می تواند ضربه های روحی شدید و آسیب های جدی و غیرقابل جبرانی به فرزندان این خانواده ها وارد کند. آسیب هایی ناشی از طرد شدگی، حقارت، ناامیدی، ناامنی، و فاصله و شکافی عمیق با سایر همسالان و جامعه. این احساسات ناخوشایند تاثیرات بسیار نامطلوب و گاه مخربی در این کودکان از خود برجای می گذارد که اغلب تا پایان عمر با آنها باقی می ماند تا جایی که تاثیرات ناخوشایندش دامن جامعه را نیز به شکل های مختلفی چون کودکان کار، خشونت و درگیری، بزه و جرم  و ناامنی در برمی گیرد که گاه همگی ریشه در خشم و نفرت از کسانی دارد که توان مالی برای رفع نیازهای خود داشتند اما این افراد نداشتند!

اما شما هموطنان نیکوکار با قدری توجه و مهربانی می توانید به سهم خود هر قدر اندک از درد و رنج این افراد بکاهید. ما راه های مختلفی به شما معرفی می کنیم تا بتوانید ضمن لذت بردن از سهیم شدن در شادی این کودکان، به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنید و ضمن احساس رضایت از اقدام خود، شاهد خوشحالی و رضایت خانواده های نیازمندی باشید که با حمایت از آنان، در حقیقت توانسته اید در امنیت و توسعه منابع انسانی کشور سهیم باشید.

شما والدین مهربان می توانید  ضمن مراجعه حضوری یا آنلاین به فروشگاه های لوازم تحریر و خرید لوازم ضروری برای فرزندان تان، هم زمان برای سایر دانش آموزان کم برخوردار نیز لوازم مورد نیازشان را فراهم کنید.

اهدا لوازم و تحریر به نیازمندان

پیشنهادهای  ما برای شما:

  1. پیوستن به کمپین “همه حاضریم” و مشارکت در اقدامی نیکوکارانه که به منظور تهیه لوازم تحریر مورد نیاز بیش از 6000 دانش آموز نیازمند بورسیه شده در دارالاکرام راه اندازی و تاکنون حدود 121 میلیون از کمک های مردمی جمع آوری شده است.
  2. پیوستن و مشارکت در کمپین “مدرسه برای همه” که به دلیل تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش ها در سطوح و مقاطع مختلف تحصیلی با هدف جمع آوری ابزار و تجهیزات هوشمند و الکترونیک برای آموزش از راه دور دانش آموزان کم برخوردار دارالاکزام در سراسر کشور راه اندازی شده است.
  3. مشارکت در اهدای لوازم تحریر نو و دست دوم سالم و تمیز به دارالاکرام جهت توزیع میان دانش آموزان کم برخوردار در بیش از 23 شعبه استانی و در دورافتاده ترین نقاط کشور
  4. حامی شدن برای دانش آموزان مستعد فاقد سرپرست موثر که اسامی آنها در سامانه آنلاین به مهربانی آمده است. بورسیه شدن این دانش آموزان آغاز حمایت های چندگانه دیگری است که به صورت خدمات معیشتی، درمانی و بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، و کارآفرینی و اشتغال زایی در اختیار آنها و خانواده های کم برخودارشان قرار می گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر ضمن مراجعه به سامانه آنلاین به مهربانی، با ما تماس بگیرید:

8999 8808 021 داخلی 110

واتس اپ: 09059057274

نوشته های مرتبط