بچه های کار و نیازمند

بهترین راه برای پیدا کردن کودکان نیازمند

با سلام در این مقاله قصد داریم پیرامون بهترین راه برای یافتن کودکان نیازمند صحبت کنیم. کودکان نیازمند در هر منطقه ای ممکن است زندگی بسیار سختی را سپری کنند وظیفه شرعی و حس انسان دوستانه ما را به این وا می دارد که بتوانیم خودمان کودکان نیازمند را بیابیم و مستقیم آنها را تحت حمایت های مادی و معنوی خود قرار بدهیم‌. با ما همراه باشید تا بیشتر باهم صحبت کنیم:

رنج سنی کودکان نیازمند در جامعه

کودکان نیازمندی که در مناطق مختلف به سختی زندگی روزمره خود را می گذرانند رنج سنی مختلفی دارند. اغلب آنها دارای رنج سنی بین چهار تا پانزده ساله هستند. شاید با خود بگویید رنج سنی پانزده ساله کودک محسوب نمی شود اما واقعیت این است که آنها نیازمند اند و حق انسان دوستی و شرعی حکم دارد که بر این موارد تا حد امکان گره گشا و یاری رسان باشیم. این دسته افراد تحت تاثیر آسیب های اجتماعی نیز هستند که اگر نسبت به آنها بی تفاوت باشیم ممکن است عواقب آن فراگیر شود. همچنین دانش آموزان مستعد که به دلیل مشکلات مالی امکان تحصیل از آنها گرفته شده است نیز شامل آن می شود.

چند راه برای شناسایی کودکان نیازمند

برای شناسایی کودکان نیازمند چندین راه وجود دارد از آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- دوستان و آشنایان

شما می توانید به دوستان و آشنایان و مدارس بسپارید که اگر کودکان نیازمند را می شناسند به شما معرفی کنند تا تحت حمایت خود قرار بدهید. این روش بسیار سریع و قابل اطمینان است چرا که به دوستانتان که خود دارای اعتبار هستند اعتماد نموده و از یک زنجیره محکم جهت ارتباط داشتن با کودکان استفاده می نمایید. به یاد داشته باشید در این راه به گونه ای رفتار کنید که کرامت نفس کودکان حفظ شده و دچار آسیب نشود و شان احساسی و شخصیتی آنها حفظ بشود. ضرورت اهمیت به ارزش و حفظ کرامت نیازمندان را اینجا بخوانید.

۲- جستجو های میدانی و حضوری

شما می توانید در صورت امکان به جستجو های میدانی و حضوری بپردازید و در مورد کودکان نیازمند به تحقیق بپردازید. این کار سبب می شود با شرایط و نحوه زندگی این کودکان بیشتر آشنا شوید و بهتر بتوانید کمکشان کنید. اصلی ترین مشکلات خانواده های نیازمند طبق اطلاعات مجموعه به مهربانی.

۳- همکاری با موسسه ها

برای اینکه به یک زنجیره بزرگ از حمایت ها بپیوندید می توانید با موسسات خیریه همکاری کنید. در مورد این موسسات می توانید ابتدا به تحقیق بپردازید و سپس به عضویت آنها در بیایید. این موسسات می توانند با راه هایی که دارند از کودکان نیازمند حمایت کنند و به آنها کمک کنید. از جمله موسسه هایی که در صدد حمایت از کودکان نیازمند هستند می توان به موسسات زیر اشاره کرد:

      a) جمعیت امداد دانشجویی امام علی(ع)

این جمعیت که وابسته به هیچ ارگان نیست، یک حرکت خودجوش مردمی است که با حمایت های دانشجویی مردمی است که با هدف شناخت و کاهش معضلات کودکان و زنان فعالیت می کند.

      b) سامانه حمایت آنلاین به مهربانی

این سامانه که مربوط به موسسه عام المنفعه دارالاکرام می باشد با هدف حمایت از تحصیل کودکان مستعد نیازمند از دبستان تا دانشگاه است که می تواند افراد زیادی را تحت پوشش قرار دهد. می توانید کودکان با مشکلات را معرفی کنید و یا حمایت کنید. کودکان بدسرپرست، بی سرپرست، دارای مشکلات مالی و … را به ما معرفی کنید.

4. شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نیز محلی مناسب برای ملحق شدن به خیریه های مردمی و خودجوش می باشد. در این خیریه ها می توانید کودکان نیازمند را بیابید و آنها را تحت پوشش خود قرار بدهید.

5. سایت معرفی و حمایت از کودکان

سایت ما از جمله وبسایت هایی است که می توانید در آن هم در نقش حمایت کننده ثبت نام کنید و هم در نقش معرفی افراد نیازمند ثبت نام کنید. این سایت به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر کودکان نیازمند مستعد را شناسایی و به آنها کمک کنید. در سایت به مهربانی کودکان نیازمند یک پرونده پیشرفت دارند که شما می توانید پرونده پیشرفت های آنها را مشاهده کنید. سپس با توجه به آن حمایت خود را اعلام نمایید. به مهربانی به گونه ای عمل می کند که کودک پس از دریافت حمایتی در آینده در صورت توانمندی امکان حمایت از سایر نیازمندان را داشته باشد. این کار به کودک مسئولیت می دهد و باعث می شود عزت نفس کودک حفظ شود.

سامانه آنلاین به مهربانی

چنانچه سوالی در مورد این مقاله دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در میان بگذارید. همچنین اگر تجربه کمک به کودکان مستعد نیازمند را دارید می توانید از طریق قرار دادن کامنت نظرات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشته های مرتبط