روز جهانی خیریه

روز جهانی خیریه

اهداف روز جهانی خیریه برای انجام مسئولیت اجتماعی هدفمند

یونسکو با توجه به دستور کار سازمان ملل در سال 2030 در زمینه توسعه پایدار، بر اهمیت فقر در تمامی ابعاد آن متمرکز شد. در حال حاضر، فقر جامعه جهانی را با چالش های فراوانی مواجه ساخته است که برای دست یابی به توسعه پایدار به منزله خطری جدی محسوب می شود.

آنچه که دستور کار 2030 سازمان ملل متحد در پی آن است، دست یابی به چگونگی رفع نیازهای فقیرترین و آسیب پذیرترین شهروندان جهان است. فقر در سراسر جهان در تمامی کشورها، از ملل صنعتی قدرتمند تا کشورهای در حال توسعه به چشم می خورد. فقر، میلیون ها نفر را صرف نظر از موقعیت و جایگاه اجتماعی و فرهنگی آنها تحت تاثیر قرار داده و به مانعی برای برابری، سعادت و ثروت حقیقی تبدیل شده است. چند مورد از بهترین راه های کمک به نیازمندان را اینجا بخوانید.

با در نظر گرفتن اهمیت نقشی که افراد و خیریه ها در کاستن از رنج بشر و بحران های انسانی برعهده گرفته اند، مجمع عمومی یونسکو در سال 2012، روز 5 سپتامبر( 14 شهریور) را به عنوان روز جهانی خیریه، International Day of Charity، نام گذاری کرده است.

روز جهانی خیریه برای رفع نیاز فقرا

در این روز سازمان ملل متحد از تمامی دولت های عضو، سازمان های بین المللی و منطقه ای، سازمان های غیر دولتی(غیر انتفاعی) و شهروندان در سراسر جهان دعوت به عمل می آورد که به پاس گرامیداشت این روز به ترغیب و کمک به اقدامات خیرخواهانه در جوامع خویش پرداخته و بدین ترتیب آگاهی عموم را نسبت به این رویداد افزایش دهند.

روز 5 سپتامبر، از این نظر حائز اهمیت است که این امکان را برای افراد فراهم می کند تا به جامعه وسیع تری دسترسی پیدا کرده و به آنهایی که به حمایت نیاز دارند کمک نمایند. روز خیریه به تسهیل و افزایش مسئولیت اجتماعی افراد، و به افزایش حمایت عمومی از خیریه ها کمک می کند. این روز فرصت مغتنمی برای بالا بردن آگاهی جمعی محسوب می شود که عرصه را برای رویدادهای خیریه ای که در مقیاس جهانی به وقوع می پیوندند، فراهم می کند.

شما به عنوان یک شهروند مسئول  می توانید در روز جهانی خیریه با هماهنگی با موسسه خیریه مورد نظرتان تصمیم بگیرید که چه فعالیت خیرخواهانه ای انجام دهید. در غیر این صورت می توانید خودتان دست به کار شوید.همچنین می توانید در صورت داشتن شرایط لازم نمایندگی موسسه خیریه در شهرستان خودتان باشید.

شرایط بحرانی  و مسئولیت های شهروندی

صرف نظر از این که افراد چقدر زمان در اختیار دارند یا چه میزان از استطاعت کمک های مالی برخوردارند، راه های فراوانی برای فعالیت های خیرخواهانه وجود دارد.

فراموش نکنید شما می توانید همواره با داوطلب شدن برای کمک و خدمت به افراد نیازمند، از خیریه ها حمایت کنید. انجام مسئولیت های اجتماعی نه تنها در هیچ برهه ای از زمان و به هیچ دلیلی از شهروندان جامعه ساقط نمی شود بلکه اهمیت ونقش آن با بروز بحران های فراگیر بیشتر مورد تاکید قرار می گیرد.

کمک داوطلبانه به جامعه

در این ایام خاص نیز با توجه به اپیدمی جهانی ویروس کرونا، ضرورت اتحاد و انسجام ملی بیش از هر اقدام و بیش از هر زمان دیگری رخ می نماید.

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و رکود بسیاری از مشاغل، خانواده های دانش آموزان تحت پوشش دارالاکرام را بیش از پیش با بحران های مالی و آموزشی مواجه ساخته است. آگاهی از این شرایط پیش آمده، خیرین را بر آن می دارد تا به این مساله توجه ویژه نموده و موسسه دارالاکرام را در تهیه و تامین نیازهای ضروری و به ویژه بهداشتی این خانواده ها، بیش از هر زمان دیگری حمایت نمایند.

دانش آموزان مستعد از شما هم وطنان حمایتگر قدردانی کرده و مهربانی شما را می ستایند.

 

 

نوشته های مرتبط